קטגוריות
Uncategorized

מבחן מחוננים כיתה ב pdf

מבחן מחוננים כיתה ב pdf

התמודדות עם הלמידה בצורת חוויה

ההכנה למבחן שלב א' מעניקה לילד הבנה מהו מבחן מחוננים, וכשהילד ילמד למבחן מחוננים שלב ב', יהיה לו כבר יותר פשוט בגלל שהוא כבר חווה את שלב ההסתגלות הראשונית. לפעמים, כדאי לרשום את הילד לחוג שמכשיר את הילד לפתור את המבחנים הללו בצורת משחקים.

כשהוא מתכונן בעזרת ערכת הכנה, התלמיד מתרגל לסוג החשיבה עליה מתבססות השאלות של המבחנים. לא קיימת סתירה בין החשיבות של חוג הכנה למבחן מחוננים לבין ערכות הכנה למבחן.

אם אתם מחפשים אינפורמציה אודות מבחן מחוננים כיתה ב pdf הגעתם לאתר הנכון.

  • הכנה יום לפני הבחינה: מומלץ יום לפני מבחן המחוננים, שהילד לא יתכונן כלל. בזמן זה, יש לקחת את הילד לכיף: אטרקציה, פארק, או סתם פיצרייה. חשוב מאד שילדיכם יישן מוקדם ערב המבחן.
  • היום הגדול: חשוב לתת לילד ארוחת בוקר מזינה ביום המבחן. יש להשתדל להרגיע את הילד, ולתת לו הרגשה שהוא יעבור את המבחן בהצלחה. יש לדאוג שילדיכם יביא לבחינה כריך, חטיף שוקולד ומים.

ישנם אתרים ומכונים שונים, המקיימים חוגי הכנה למבחני מחוננים. תוכניות הכנה למבחני מחוננים כיתה ב מועברים על ידי מדריכים בצורה של משחקים, סדנאות וחוויות.

חשוב מאוד שתהליך ההכנה יעבור באווירה כיפית ולא מתוחה. יש לעזור לילד ללמוד את החומר ברוגע ובאווירה שמחה.

במהלך התרגול, ההורה מסייע לילד, ומנחה אותו כיצד לגשת אל השאלות. לימוד משותף מהווה זמן איכות מבורך וחוויתי בין ההורה לילד, ואף מעניק להורה אפשרות לשאול: "האם אני מחונן"?

כאשר מכינים תלמיד לקראת מבחן המחוננים, זה יכול להיות חוויה נעימה עבור הילד, אך אם ההכנה נעשית באופן לא נכון, ההכנה יכולה להוות גם טראומה עבור הילד. מומלץ בחום לרשום את הילד לחוגים מיוחדים הכוללים פעילויות ומשחקים, ולקנות ערכות הכנה למחוננים מקצועיות.

כשילד באמת מחונן, ההכנה לפני הבחינה תהיה פשוטה ומענגת עבורו. מבחן מחוננים שלב ב' מאתגר ומורכב יותר מאת בחינת מחוננים שלב א.

שיטות להבין אם ילדיכם מחונן באמת

סימן אחד של ילדים מחוננים הוא נטייה להתעכב על בעיות חשבוניות.

לא נכון שההורים יכפו על בנם תהליך של הכנה למבחן, רק על מנת להראות לכולם שבנם "גאון". חשוב מאוד לזהות בגיל צעיר האם לילד יש נטייה למחוננות, ורק אם מזהים אותות מחוננות אז כדאי לפנות אל צוות ההוראה של הילד, ובעקבות התייעצות איתם מומלץ לפתוח תהליך ההכנה למבחן המחוננים.

אין לשלוח תלמיד חולה לבחינות, ובמקרה של מחלה במבחן שלב א', יש להודיע על כך לסגל בית הספר. אם הילד "קפץ כיתה" קרוב למועד המבחן, ההמלצה היא לבחון אותו במועד שיתקיים בשנה"ל הבאה, ולאורך שנה זו הילד יוכל לצמצם את הפער ההגיוני שנוצר בינו לבין שאר התלמידים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה הבאה הוא יתייצב במבחני שלב ב' המתאימים לדרגת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והישגיו יושוו לילדים בדרגת כיתה זו ולא לגיל שלו (שימו לב, יהיה עליכם להגיש על זה פנייה אל משרד החינוך עד התאריך 31/12).

מבחני המחוננים יתבצעו בשתי שלבים. המבחנים לא נבנו כדי לאבחן את כלל הכישורים של התלמידים, אלא כדי לבחור את הילדים בעלי הכושר הכללי המפותח ביותר לתכניות לתלמידים מחוננים ומצטיינים.

ילדים מחוננים בגיל הרך יבחנו ויבדקו כל חפץ, ואף ינסו לפרק חפצים על מנת לחקור אותם. תלמידים מחוננים יקבלו בשלב מוקדם את הכינוי "אוכל ספרים", בעקבות חיבתם לספרים.

ההגדרות הנוגעות לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, מידע על התכניות וטפסי פנייה מצויים באתר האגף למחוננים ולמצטיינים: https://parents.education.gov.il/prhnet/gifted בדרך כלל, אות למחוננות נקבע לפי רמת איי קיו – תלמידים שמקבלים ציון 130 ומעלה, מוגדרים כילדים שיכולים להיכנס להגדרת מחוננים.

כיצד לנהוג עם הילדים האחרים במשפחה בעת ההכנות לבחינה

כאן תקראו מידע רב אודות מבחן מחוננים כיתה ב pdf.

ביום שלפני המבחן, מומלץ לצאת עם כל בני המשפחה לבילוי משפחתי.

לאורך ימי ההכנות לבחינה, חשוב לתת לילדים האחרים במשפחה הרגשה שהם ילדים נבונים ובעלי כשרונות. כדאי לשתף את האחים עד כמה שניתן בהכנות למבחן.

מבחן מחוננים כיתה ב שלב א'

המבחן הראשון נועד לעזור לצוות בית הספר לבחור את התלמידים בעלי היכולת הגבוהה ביותר בכיתה. בסוף בדיקת הבוחנים, כל ההורים מקבל תשובה אם הילד עבר בהצלחה במבחן שלב א', ואם הוא נכלל או לא ברשימת הילדים המופנים למבחן מחוננים שלב ב כיתה ב.

תוכן הבחינה שלב א' מתחלק בדרך כלל ל- 2 חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהיכולות של ילד מחונן, היא הבנה מעולה של התוכן שהוא קורא. הוא יכול לנתח ולהסיק מסקנות באופן טבעי. לכן, החלק הראשוני של הבוחן, מטרתו להעריך את רמת היכולת של התלמיד להבין את הטקסט הנקרא ולהשיב על סוגי שאלות שונים הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להפגיש את הילד עם טקסט חדש שלא קרא מעולם, ולבחון איך הילד מתמודד עם התוכן החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של תלמיד מחונן, היא שיש לו חשיבה מתמטית וכמותית ברמה גבוהה. התלמיד יודע לפתור בעיות כמותיות וחשבוניות, ולהפיק לקחים. תלמיד מחונן, הוא תלמיד שבעתיד יוכל ללמוד בהצלחה את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הצריכים חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: בדרך כלל, השאלות הנשאלות בחלק של חשיבה כמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אבל חלק מהשאלות יהיו מבדקים בסדרות חשבוניות.

הורים של ילד שלא הצליח את שלב א' ומעוניים לערער ומבקשים שילדם יופנה בכל זאת לשלב ב', צריכים לפנות בכתב למחנך הכיתה ולהסביר את סיבותיהם.

על מנת לסייע לילדיכם להתכונן יותר בקלות למבחן המחוננים שלב א', כדאי להבין את המבנה מבחנים למחוננים ומאילו חלקים הם מורכבים.

מסגרות לטיפוח ילדים מחוננים

רוב המחוננים ימשיכו כשיתבגרו בלימודים גבוהים. לרוב, ילדים מחוננים יקבלו ציונים גבוהים בפסיכומטרי כאשר יגדלו.

מספר מסגרות העשרה למחוננים יועברו בצורת חוג בשעות הצהריים, ולפעמים יזומנו התלמידים לבוקר של חוויות והעשרה במרכז למידה. כאשר מכינים תלמיד מחונן למבחן המחוננים, למעשה מעניקים לו את הכלים להצלחה במבחן הפסיכומטרי.

נושא מבחן מחוננים כיתה ב pdf הינו מעסיק לא מעט הורים בישראל.

לרוב, ילדים מחוננים מקבלים ציון מכובד בבחינת הפסיכומטרי כאשר הם גדלים. ההכנה למבחני הפסיכומטרי קל יחסית עבור תלמידים מחוננים, משום שהם כבר קיבלו את צורת החשיבה הראשונית הנצרכת בשביל הצלחה במבחן הפסיכומטרי.

מבחן לאיתור מחוננים כיתה ב שלב ב

שלב ב' של מבחני המחוננים הינו ברמת קושי יותר גבוהה ומכיל תרגילים מסוגים רבים יותר. אם בשלב א' של המבחן התרגילים היו רק בנושאים של הבנת הנקרא מבחן מחוננים וחשיבה כמותית, אזי בשלב ב' מופיעות גם שאלות בנושאי חשיבה צורנית וידע כללי.

מבחן זה בוחן את הרמה הקוגניטיבית הכללית של התלמידים. ההזמנות לשלב ב' מגיעות מהמכון החיצוני ולאחר מכן מחולקות לתלמידים.

שלב ב': המבחן האמיתי בעקבות שלב א'

מבחן מחוננים שלב א' היה רק סינון ראשוני. אפשר להניח שתלמיד שלא מחונן או מוכשר יתר על המידה, לא יעבור בהצלחה גם את מבחן שלב א'.

על פי תוצאות מבחני מחוננים שלב ב', יופנו חלק מהתלמידים לחוגים למחוננים ולמצטיינים.

מבנה המבחן למחוננים שלב ב'

חלק ב' של מבחן מחוננים מכיל את החלקים הבאים:

        1. תרגילים מילוליים מילים ופירושם: בחלק הזה, על התלמיד לבחור את הפירוש המתאים למילה נתונה. השלמת משפטים: בתרגילים אלו יש משפט, ומילה אחת חסרה במשפט. על התלמיד לגלות את המילה המשלימה את המשפט.
        1. תרגילי חשבון חלק זה זהה בסגנונו לחלק החשבון הנמצא במבחן בשלב א'. בחלק זה מוצאים בעיות מילוליות של חשבון.

 

    1. שאלות על צורות יחסים בין הצורות: מובאים לילד דוגמאות של יחסים שונים בין צורות. ביחס השלישי, חסרה צורה, ועל התלמיד לנחש מהי הצורה החסרה. המשכת סדרה: מציגים לתלמיד סדרה של צורות המופיעות לפי סדר לוגי נתון ביניהן. על הילד לפענח מהי הלוגיקה של סדר הצורות, ולבחור את הצורה המתאימה שמשלימה את הסדרה.

איך לפתח אצל התלמיד את היכולת הנזקקת להצלחה במבחן מחוננים

התקופה שבה מתקיימים מבחני המחוננים מאד לחוצה ולרוב ההורים יש לא מעט שאלות בעניין מבחן מחוננים כיתה ב pdf.

יכולת חשיבה לוגית היא שהופכת את התלמיד למחונן. כשהתלמיד יפתח את סגנון החשיבה הנזקקת למבחן, התלמיד יוכל לפתור שוב ושוב תרגילים מסוג זה.

כאשר הילד יפתור בעיות שוב ושוב, התלמיד יוכל בפשטות להתמודד עם תרגילים מסגנון זה. מדינת ישראל הקימה מסגרות המטפחות את היכולות של התלמידים המחוננים.

עוד בנושא:

מחוננים מבחן

מבחני מחוננים כיתה ב& 39

מבחן מחוננים כיתה ו תאריך

הכנה למבחן מחוננים ירושלים

מבחן סינון מחוננים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>