קטגוריות
Uncategorized

הכנה למבחן מחוננים כיתה ז

הכנה למבחן מחוננים כיתה ז

שלב ההכנות: אינדיקציה עבור ההורים

  • הכנה 24 שעות קודם המבחן: כדאי יום לפני מבחן המחוננים, שהילד לא יתכונן כלל. במקום זה, יש לקחת את הילד לפעולה כיפית: אטרקציה, קניון, או סתם מסעדה. הכרחי שילדיכם יישן מוקדם בלילה שלפני המבחן.
  • היום הגדול: חשוב להכין עבור הילד ארוחת בוקר מזינה ביום המבחן. מומלץ להשתדל להרגיע את הילד, ולתת לו הרגשה שהוא יעבור את המבחן בהצלחה. יש לצייד את הילד למבחן בסנדוויץ', חטיף שוקולד ושתייה.

שיטה יעילה בה ילד יכול ללמוד היטב למבחן מחוננים, היא כשהילד מתיישב ופותר מבחני מחוננים מתוך ערכת הכנה מקצועית. רצוי לתת לתלמיד גם את החוג וגם לקנות בשבילו ערכה.

חשוב מאוד שתהליך ההכנה יהיה באווירה כיפית ולא מתוחה. חשוב לתת לילדיכם לאורך כל הזמן הרגשה שהוא חכם, ושהוא מסוגל להצליח במבחן.

אם אתם מחפשים מידע אודות הכנה למבחן מחוננים כיתה ז הגעתם למקום הנכון.

* חשיבות העבודה עם ערכות ההכנה – חשוב ביותר לכוון את הילד ללמוד שוב ושוב מתוך ערכת הכנה למבחן שלב א' ולמבחן שלב ב', מהסיבה שאז התלמיד יפנים את סגנון המבדקים ויגיע מוכן לבוחן. לפעמים, שווה לרשום את התלמיד לחוג שמכשיר את התלמיד לפתור את השאלות הללו בצורת משחקים.

כשילד באמת מחונן, ההכנה לקראת המבחן תהיה פשוטה ומהנה בשבילו. במידה והילד מתקשה בלמידה לקראת מבחן המחוננים, והוא לא מתעניין בזה כל כך, אזי על ההורים להבין שהתהליך אינו מתאים עבור הילד, ואולי עדיף שהילד לא יעמיק במה שקשה מדי בשבילו, ועשוי להוות לו טראומה.

חשוב ביותר שתהליך ההכנות של הילד למבחני המחוננים ייעשה מתוך תחושת חוויה של הילד, ולא מתוך תחושת כפייה. במטרה שההכנות יעברו ביעילות על הילד, מומלץ מאוד שתהליך הלימוד יהיה בצורת חוויה.

קיימים אתרים ומכונים למיניהם, המקיימים חוגי הכנה למבחני מחוננים. תוכניות הכנה למבחני מחוננים כיתה ב מועברים על ידי אנשי צוות בדרך של משחקים, סדנאות וחוויות.

מומלץ להפוך את ההכנה למבחן המחוננים לחוויית תרגול משותפת של ההורה והילד. לימוד משותף יוצר זמן איכות מבורך וחוויתי בין ההורים לילדים, וגם נותן להורה הזדמנות לשאול: "האם אני מחונן"?

מבחן לאיתור מחוננים: אך ורק כשהתלמיד באמת מחונן?

יש לא מעט ילדים נבונים, אך זה לא אומר שהם מחוננים. ניתן לאתר סימנים ראשונים של מחוננות אפילו כשהילד תינוק.

תינוקות מחוננים מתעניינים בכל נושא. תלמידים מחוננים נהינים ללמוד, ובמיוחד אוהבים לקרוא.

מאחר שהנוכחות במבחנים (שלב א' ושלב ב') היא רשות ולא חובה, הורה שאינו מעוניין שילדו יעבור את המבחן יודיע על כך במפורש בכתב. אם התלמיד "קפץ כיתה" בסמוך למועד הבחינה, מומלץ לבחון אותו במועד שיתקיים בשנה"ל הבאה, ולאורך שנה זו התלמיד יוכל לצמצם את הפער ההגיוני שנוצר בינו לבין התלמידים האחרים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה הבאה הוא ייבחן במבחני שלב ב' המתאימים לדרגת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והישגיו יושוו לתלמידים בדרגת כיתה זו ולא לגילו (שימו לב, תצטרכו להגיש על זה בקשה אל משרד החינוך עד התאריך 31/12).

מאפיין אחד של תלמידים מחוננים הוא תכונה להתעכב על בעיות חשבוניות.

מבחני המחוננים יתנהלו בשתי שלבים. המבחנים לא תוכננו על מנת להעריך את כלל הכישורים של הילדים, אלא על מנת לאתר את התלמידים בעלי הכושר הכללי הגבוה ביותר לחוגים לתלמידים מחוננים ומצטיינים.

לא כדאי שההורים יכפו על בנם תהליך של הכנה למבחני מחוננים, רק על מנת להוכיח לכולם שבנם "גאון". חשוב ביותר להבין בגיל צעיר האם לילד יש סימנים למחוננות, ורק אם רואים אותות מחוננות אז כדאי לפנות אל צוות ההוראה של התלמיד, ובעקבות התייעצות איתם מומלץ לפתוח בהכנות למבחן המחוננים.

איך לנהוג עם שאר ילדי המשפחה בעת ההכנות לבחינה

24 שעות לפני המבחן, טוב לצאת עם כל בני המשפחה לבילוי משותף.

טוב לרשום גם את שאר האחים שהם אוהבים. מומלץ לשתף את האחים עד כמה שניתן בהכנות למבחן.

כאן תמצאו מידע עשיר אודות הכנה למבחן מחוננים כיתה ז.

מבנה מבחן מחוננים כיתה ב שלב א

המבחן הראשון נועד לסייע לצוות בית הספר לבחור את התלמידים בעלי כישורים בכיתה. מבחן מחוננים שלב א בוחן במיוחד את נושאי הבנת הנקרא של התלמידים ואת יכולתם בתחום החשבון.

הורים של ילד שלא הצליח את שלב א' ורוצים להגיש ערעור ומעוניינים שילדם יופנה בכל מקרה לשלב ב', צריכים לפנות בכתב אל מחנך הכיתה ולנמק את רצונם.

מבנה הבחינה שלב א' מתחלק בדרך כלל לשני חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהתכונות של תלמיד מחונן, היא להבין היטב את הטקסט שהוא קורא. הוא מסוגל לנתח ולהסיק מסקנות באופן טבעי. לכן, החלק הראשון של הבוחן, ייעודו לבדוק את רמת היכולת של התלמיד להבין את הטקסט הנקרא ולענות על מגוון שאלות הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להפגיש את הילד עם טקסט חדש שלא קרא מעולם, ולראות איך התלמיד מתמודד עם התוכן החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של תלמיד מחונן, היא שיש לו חשיבה מתמטית וכמותית מצוינת. הילד יודע לפתור בעיות כמותיות וחשבוניות, ולהפיק לקחים. תלמיד מחונן, הינו תלמיד שעם השנים יהיה מסוגל ללמוד בהצלחה את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הדורשים כושר חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: בדרך כלל, השאלות בחלק החשיבה הכמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אבל חלק מהשאלות יהיו מבדקים בסדרות חשבוניות.

על מנת לעזור לילד להתכונן יותר ביעילות לקראת מבחן המחוננים שלב א', מומלץ להכיר את המבנה מבחני המחוננים וממה הם מורכבים.

הכנה למבחן מחוננים שווה להכנה מקדימה למבחן הפסיכומטרי

#p#כאשר יתבגר התלמיד, יהיה עליו לפתח את אותה חשיבה בזמן ההכנות עבור מבחן הפסיכומטרי. ההכנה למבחני הפסיכומטרי פשוט בשביל ילדים מחוננים, משום שהם כבר תרגלו את החשיבה הבסיסית הנצרכת בשביל הצלחה בבחינת הפסיכומטרי.

מספר תוכניות העשרה למחוננים יתקיימו כחוג בשעות הצהריים, ולעיתים יזומנו הילדים לבוקר של חוויות והעשרה במרכז למידה. כדי לאתר ילדים המחוננים, מתקיימים בוחנים שמטרתם איתור מחוננים.

אחד מהקשיים של הצעירים המשתחררים מהשירות צבאי ומתכנים להתכונן לפסיכומטרי, הוא ההתמודדות הראשונית עם סגנון החשיבה הנדרשת. עבור ילדים מחוננים, שלב ההכנה לפסיכומטרי יהיה חוויה חיובית, משום שהחומר המועבר יהיה פשוט עבורם מאחר שעברו הכנה מסוג זה בצעירותם.

הורים יקרים! כאן באתר מחוננים תמצאו אינפורמציה חשובה על הכנה למבחן מחוננים כיתה ז.

מבחן מחוננים בכיתה ב' שלב ב'

מבחן מחוננים שלב ב הינו קשה יותר ומכיל תרגילים מסוגים רבים יותר. אם בשלב א' התרגילים היו רק בנושאים כגון הבנת הנקרא מבחן מחוננים וחשיבה כמותית, אזי בשלב ב' מופיעות גם שאלות בנושאי חשיבה צורנית וידע כללי.

מבחן ב' שונה ממבחן שלב א', הינו קשה יותר, ומצריך התמודדות מחשבתית בלחץ זמן. ההפניות לשלב ב' מגיעות מהמכון החיצוני ולאחר מכן מחולקות לתלמידים.

שלב ב': הסינון האמיתי אחרי שלב א'

שלב א' של הבחינה היה סוג של סינון ראשון. ילדים המקבלים ציון עובר בשלב א', הינם נבונים ומוכשרים.

הוריהם של כל התלמידים יקבלו לקראת סוף שנת הלימודים מכתב לגבי התאמה או לא לתכנית.

אילו תרגילים מכיל שלב ב' של מבחני מחוננים

חלק ב' של המבחן למחוננים מורכב מהנושאים הבאים:

        1. שאלות בחשבון חלק זה זהה בסגנונו לחלק החשבון בשלב א'. בקטע זה ישנן בעיות מילוליות של חשבון.
        1. בעיות מילוליות מילים ופירושם: בשאלות אלו, על הילד לנחש את המשמעות המתאימה למילה מסוימת. השלמת משפטים: בתרגילים אלו כתוב משפט, ומילה אחת חסרה במשפט. על התלמיד לנחש את המילה המשלימה את המשפט.

 

    1. צורות יחסים בין הצורות: מוצגים לתלמיד דוגמאות של קשרים שונים בין צורות. ביחס השלישי, חסרה צורה, והתלמיד צריך לנחש מהי הצורה החסרה. סדרות: מביאים לתלמיד סדרת צורות המופיעות לפי סדר לוגי נתון ביניהן. על הילד למצוא מהו העיקרון של סדר הצורות, ולבחור את הצורה המתאימה שמשלימה את הסדרה.

איך מפתחים אצל התלמיד את היכולת הנזקקת למבחן מחוננים

תקופת מבחני המחוננים מאד רגישה ולרוב ההורים יש הרבה שאלות בעניין הכנה למבחן מחוננים כיתה ז.

תלמידים מחוננים יכולים להיות העתיד של מדינתנו. אם לא יעזרו לתלמידים המחוננים להוציא לפועל את הפוטנציאל האדיר שבהם, אותם תלמידים עלולים לאבד עניין ולהעסיק את עצמם במעשי שטות.

יכולת חשיבה לוגית היא זו שהופכת את הילד למחונן. כאשר התלמיד יחדד את צורת החשיבה הנזקקת למבחן, התלמיד יוכל לפתור שוב ושוב שאלות מסוג זה.

עוד בנושא:

מבחני מחוננים לכיתה ו

אבחון מחוננים כיתה ב& 39

הכנה למבחן מחוננים המלצות

מבלן מחוננים חלק ב

האם מבחן מחוננים הוא אותו המבחן כל שנה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>