קטגוריות
Uncategorized

דוגמאות מבחן מחוננים שלב ב

דוגמאות מבחן מחוננים שלב ב

הופכים את ההכנה למבחן מחוננים לפשוטה ומהנה

ההתכוננות לשלב א' מעניקה לילד הבנה מהו מבחן מחוננים, וכשהתלמיד ילמד למבחן מחוננים שלב ב', יהיה לו כבר יותר נוח משום שהוא כבר עבר את שלב ההתמודדות הראשונית. לעיתים, כדאי לרשום את התלמיד לחוג שמכשיר את התלמיד לפתור את השאלות הללו בעזרת משחקים.

כשתלמיד באמת מחונן, הלמידה לקראת הבחינה תהיה פשוטה ומענגת בשבילו. מבחן לאיתור מחוננים שלב ב' קשה ומורכב יותר מאת בחינת מחוננים שלב א.

הכרחי ממש שתהליך ההכנה יעבור באווירה כיפית ולא לחוצה. כדאי לעזור לילד ללמוד את החומר ברוגע ובאווירה שמחה.

אם אתם מחפשים מידע אודות דוגמאות מבחן מחוננים שלב ב הגעתם לאתר הנכון.

חשוב ביותר שתהליך ההכנה של הילד למבחני המחוננים ייעשה באופן חוויתי, ולא מתוך תחושת כפייה. ניתן לרשום את הילד לחוג שתוכנו הוא משחקים ופעילות, ולרכוש ערכות הכנה למחוננים מעניינות.

  • התכוננות 24 שעות טרם המבחן: מומלץ יום לפני מבחן המחוננים, שהילד לא ילמד כלל. במקום זה, יש לקחת את הילד לפעולה כיפית: גן שעשועים, פארק, או אפילו מסעדה. הכרחי שילדיכם ילך לישון מוקדם בלילה שלפני הבחינה.
  • היום הגדול: חשוב להכין עבור הילד ארוחת בוקר טובה ביום המבחן. יש להשתדל להרגיע את הילד, ולהעניק לו תחושה שהוא יצליח במבחן. יש לצייד את הילד למבחן בסנדוויץ', חטיף שוקולד ומים.

ישנם גופים ומכונים למיניהם, המקיימים תוכניות הכנה למבחני מחוננים. חלק מחוגי הכנה למבחן מחוננים, הינם חוגים מיוחדים המוענקים על ידי מדריכים מקצועיים המתמחים בפעילויות עם ילדים.

במהלך התרגול, ההורה עוזר לילד, ומנחה אותו כיצד להתמודד עם השאלות. תרגול משותף יוצר זמן איכות מבורך וחוויתי בין ההורים לילדים, וגם מעניק להורה הזדמנות לבדוק: "האם אני מחונן"?

כשהוא מתכונן בעזרת ערכת הכנה, התלמיד מתמחה בסוג החשיבה עליה מתבססות השאלות של המבחנים. רצוי להעניק לתלמיד גם את התכנית הכנה וגם לרכוש עבורו ערכת הכנה.

מבחן לאיתור מחוננים – אך ורק כשהתלמיד באמת מחונן?

מבחני המחוננים יתנהלו בשני שלבים. התובנה הלגיטימית היחידה שאפשר להפיק מן המבחנים היא האם אפשר לצרף את התלמיד לתכנית מיוחדת על פי סף הקבלה שהוחלט.

יש לא מעט תלמידים חכמים, אך לא כולם מחוננים. בדרך כלל, אות למחוננות נקבע על פי רמת איי קיו – תלמידים שמקבלים ציון 130 ויותר, מוגדרים כתלמידים שיכולים להיות מחוננים.

אין טעם לשלוח ילד שלא מרגיש טוב לבחינות, ובמקרה של מחלה בזמן מבחן שלב א', יש לעדכן על כך לסגל בית הספר. אם הילד "קפץ כיתה" קרוב למועד הבחינה, מומלץ לבחון אותו שנה לאחר מכן, ובמשך שנה זו התלמיד יוכל לצמצם את הפער הטבעי שנוצר בינו לבין התלמידים האחרים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה הבאה הוא יתייצב במבחני שלב ב' המתאימים לדרגת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והישגיו יושוו לילדים בדרגת כיתה זו ולא לגילו (לתשומת לבכם, יהיה עליכם להגיש על כך בקשה אל משרד החינוך עד ל- 31/12).

לא נכון שההורים יכפו על בנם תהליך של הכנה למבחן, רק על מנת להוכיח לכל העולם שבנם "מחונן". חשוב מאוד לאתר בגיל מוקדם האם לילד יש סימנים למחוננות, ורק אם מזהים אותות מחוננות אז כדאי לפנות אל צוות ההוראה של הילד, ובעקבות התייעצות איתם מומלץ להתחיל בהכנות למבחן המחוננים.

סימן אחד של תלמידים מחוננים הוא תכונה להתעכב על בעיות חשבוניות.

תינוקות מחוננים מתעניינים בכל נושא. תלמידים מחוננים אוהבים ללמוד, ובמיוחד מתענגים לקרוא.

איך להתנהג עם שאר ילדי המשפחה בעת ההכנות לבחינה

בזמן ההתכוננות למבחן, חשוב להעניק לשאר ילדי המשפחה תחושה שהם ילדים חכמים ומוכשרים. מומלץ לשתף את ילדיכם האחרים כמה שיותר בהכנות למבחן.

כאן תמצאו מידע עשיר אודות דוגמאות מבחן מחוננים שלב ב.

יום קודם למבחן, מומלץ לצאת עם כל בני המשפחה לבילוי משפחתי.

מבחני מחוננים כיתה ב שלב א'

על מנת לעזור לילד להתכונן יותר ביעילות לקראת מבחן המחוננים שלב א', טוב להכיר את המבנה מבחני המחוננים ומאילו חלקים הם מורכבים.

מבנה המבחן שלב א' מתחלק בדרך כלל ל2 חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהתכונות של ילד מחונן, היא להבין היטב את התוכן שהוא קורא. הוא יכול לנתח ולהפיק לקחים בצורה טבעית. לכן, החלק הראשון של הבוחן, מטרתו לבדוק את מידת המסוגלות של התלמיד להבין את הטקסט הנקרא ולהשיב על סוגי שאלות שונים הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להכיר לילד טקסט חדש שלא קרא מעולם, ולבחון איך הילד מתמודד עם התוכן החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של תלמיד מחונן, היא שהוא בעל כושר חשיבה מתמטית וכמותית ברמה גבוהה. התלמיד מסוגל לפתור בעיות כמותיות ומתמטיות, ולהסיק מסקנות. ילד מחונן, הוא ילד שעם השנים יוכל ללמוד בהצלחה את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הדורשים חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: לרוב, השאלות בחלק של חשיבה כמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אך יהיו גם תרגילים בסדרות חשבוניות.

בשלב ראשון, כל תלמידי הכיתה יעברו בוחן סינון ראשוני (מבחן שלב א') אשר מתקיים בכיתה. בסוף בדיקת הבוחנים, כל הורה מקבל תשובה אם התלמיד קיבל ציון עובר במבחן שלב א', ואם הוא נכלל או לא ברשימת התלמידים המופנים למבחן מחוננים שלב ב כיתה ב.

הורים של ילד שלא עבר את שלב א' ורוצים להגיש ערעור ומעוניינים שילדם יופנה בכל זאת לשלב ב', יצטרכו לפנות בכתב אל מורה הכיתה ולנמק את סיבותיהם.

הילד יגיע מוכן נפשית לקורס הפסיכומטרי כשיגדל

לרוב, תלמידים מחוננים מקבלים ציון גבוה בבחינת הפסיכומטרי כאשר הם גדלים. ההכנה למבחן הפסיכומטרי קל יחסית עבור ילדים מחוננים, בגלל שהם כבר תרגלו את החשיבה הבסיסית הנדרשת בשביל הצלחה בבחינת הפסיכומטרי.

הורים יקרים! כאן באתר מחוננים תוכלו למצוא מידע חשוב על דוגמאות מבחן מחוננים שלב ב.

אחד מהמכשולים של הצעירים המסיימים שירות צבאי וחפצים להתכונן לפסיכומטרי, הוא ההתמודדות הראשונית עם סגנון החשיבה הנדרשת. עבור נערים מחוננים, שלב ההכנה לפסיכומטרי יהיה חוויה חיובית, מהסיבה שהחומר המועבר יהיה קל עבורם אחרי שכבר עברו הכנה מסוג זה בצעירותם.

במטרה להעצים את התלמידים המחוננים, השיקה מדינת ישראל תוכניות ייחודיות, שייעודן לתת העשרה לילדים מחוננים. כאשר מכינים תלמיד בעל יכולות למבחן המחוננים, למעשה נותנים לו את הכלים להצלחה במבחן הפסיכומטרי.

מבחן לאיתור מחוננים כיתה ב שלב ב

שלב ב' של מבחני המחוננים הינו ברמת קושי יותר גבוהה ומכיל יותר נושאים. מבחן מחוננים שלב ב' מועבר דרך מכון חיצוני לבית הספר ואף מבחן זה ייערך במתכונת קבוצתית.

מבחן שלב ב' בוחן את היכולת הקוגניטיבית הכללית של התלמידים. ההזמנות למבחני שלב ב' מגיעות מהמכון החיצוני ולאחר מכן מסורות לילדים.

מבחן מחוננים שלב ב' הוא הקובע

שלב א' של מבחן המחוננים היה רק סינון ראשוני. סביר להניח שילד שלא מחונן או חכם מעל הממוצע, לא יקבל ציון עובר גם את שלב א'.

הוריהם של כל התלמידים יקבלו לקראת סוף שנת הלימודים מכתב לגבי שייכות או לא לתכנית.

מבנה המבחן למחוננים שלב ב'

חלק ב' של המבחן למחוננים מכיל את החלקים הבאים:

        1. שאלות בחשבון החלק הזה זהה בסגנונו לחלק החשבון במבחן מחוננים שלב א'. בקטע זה מוצאים בעיות מילוליות של חשבון.

 

    1. שאלות על צורות קשרים בין צורות: מוצגים לתלמיד דוגמאות של קשרים שונים בין צורות. במקום השלישי, לא מוצגת צורה, והתלמיד צריך לנחש מהי הצורה המתאימה. סדרות: מציגים לילד סדרת צורות המופיעות לפי סדר לוגי נתון ביניהן. הילד צריך למצוא מהי הלוגיקה של סדר הצורות, ולבחור את הצורה המתאימה המשלימה את הסדרה.
    1. בעיות מילוליות מילים ופירושם: בחלק הזה, על התלמיד לגלות את הפירוש המתאים למילה מסוימת. השלמת משפטים: בשאלות אלו יש משפט, ומילה אחת חסרה במשפט. על התלמיד לגלות את המילה המשלימה את המשפט.

איך מעוררים אצל התלמיד את החשיבה הנזקקת להצלחה במבחן המחוננים

כשהילד יפתור בעיות שוב ושוב, הילד יוכל בקלות רבה להתמודד עם תרגילים מסוג זה. אם לא יעזרו לתלמידים המחוננים לממש את הפוטנציאל העצום שלהם, אותם ילדים יכולים להשתעמם ולהתעסק במעשים שטותיים.

כשילד מתקרב לכיתה ב', רוב ההורים מתחילים להיות עסוקים בנושא דוגמאות מבחן מחוננים שלב ב.

יכולת חשיבה לוגית היא שהופכת את התלמיד למחונן. במטרה שהילד יפנים את אופן החשיבה, עליו ללמוד דוגמאות של פתרונות המופיעים בערכות הכנה, וכך לחדד את יכולות החשיבה.

עוד בנושא:

מועדי מבחן איתור מחוננים

מבחן צורות מחוננים

שאלות לדוגמא מבחן מחוננים שלב א

מבחן איתור מחוננים שלב א

איך לעבור מבחן מחוננים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>