קטגוריות
Uncategorized

קורס הכנה מחוננים שלב ב

קורס הכנה מחוננים שלב ב

התכוננות למבחן מחוננים

מומלץ להפוך את ההכנה למבחן המחוננים לחוויית לימוד משותפת של ההורים והילדים. תרגול משותף מהווה זמן איכות חשוב וחוויתי בין ההורה לילד, וגם נותן להורה הזדמנות לשאול: "האם אני גם מחונן"?

אתר mechunanim.co.il: כל מה שרציתם לדעת על קורס הכנה מחוננים שלב ב.

חשוב מאוד ששלב ההכנות יהיה באווירה כיפית ולא מתוחה. קיימת חשיבות להעניק לילדיכם לאורך כל הזמן תחושה שהוא חכם, ושיש לו יכולת לעבור בהצלחה את המבחן.

כשילד מתכונן למבחן מחוננים, ההכנה יכולה להיות חוויה נעימה עבור הילד, אך אם ההכנה נעשית בצורה לא נכונה, ההכנה יכולה להוות גם טראומה עבורו. מומלץ לרשום את ילדיכם לחוג שתוכנו הוא משחקים ופעילות, ולקנות ערכות הכנה למחוננים מעניינות.

ההכנה למבחן שלב א' נותנת לתלמיד הפנמה מהו מבחן מחוננים, וכאשר הילד יעבור הכנה לשלב ב', יהיה לו כבר יותר פשוט בגלל שהוא כבר עבר את שלב ההסתגלות הראשונית. חשוב ביותר שהתלמיד ילמד בדרך שיהיה לו חוויתי.

קיימים גופים ומכונים שונים, המציעים תוכניות הכנה למבחני מחוננים. חוגי הכנה למבחני מחוננים כיתה ב מנוהלים על ידי אנשי צוות בדרך של שעשועים, סדנאות וחוויות.

  • התכוננות 24 שעות טרם הבחינה: מומלץ יום קודם מועד המבחן, שהתלמיד לא יתכונן כלל. בזמן זה, יש לקחת את הילד לבלות: גן שעשועים, פארק, או אפילו מסעדה. חשוב שהילד ילך לישון בשעה מוקדמת ערב המבחן.
  • היום הגדול: חשוב להכין עבור הילד ארוחת בוקר מזינה ביום המבחן. מומלץ למצוא דרכים איך להרגיע את הילד, ולהעניק לו הרגשה שהוא יעבור את המבחן בהצלחה. כדאי לדאוג שילדיכם יביא לבחינה כריך, שוקולד ושתייה.

כאשר הוא לומד מתוך ערכת הכנה, הילד מתרגל לאופן החשיבה עליה מתבססות השאלות של המבחנים. רצוי להעניק לילד גם את החוג וגם לקנות עבורו ערכה.

תקופת ההכנות של התלמיד, ותהליך הלמידה המשותף עם ההורים, מהווים אינדיקציה האם הילד אכן מחונן. מבחן לאיתור מחוננים שלב ב' מאתגר ומורכב יותר מאת בחינת מחוננים שלב א.

שיטות לדעת אם ילדיכם מחונן באמת

יש תלמידים רבים נבונים, אבל זה לא אומר שהם מחוננים. אפשר לאתר רמזים ראשונים של מחוננות עוד כשהילד בגיל קטן מאד.

אין טעם לשלוח ילד שלא מרגיש טוב למבחנים, ובמצב של מחלה במבחן שלב א', יש להודיע על כך לצוות בית הספר. אם הילד "קפץ כיתה" קרוב למועד הבחינה, מומלץ לבחון אותו במועד שיתקיים בשנה"ל הבאה, ובמשך שנה זו התלמיד יוכל לצמצם את הפער ההגיוני הקיים בינו לבין שאר התלמידים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה לאחר מכן הוא ייבחן במבחני שלב ב' המתאימים לדרגת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והציונים יושוו לילדים בדרגת כיתה זו ולא לגילו (שימו לב, תצטרכו להגיש על כך בקשה אל משרד החינוך עד התאריך 31/12).

חשוב לזכור שכל המטרה של מבחני המחוננים, היא טובת הילד ולא טובת ההורים. לפעמים, ייתכן מצב בו התלמיד לא מתאים למסלול של מחוננים, אבל ההורים רוצים להראות שבנם בעל יכולות, ולכן כופים עליו את התהליך שלא בצדק.

מאפיין אחד של תלמידים מחוננים הוא תכונה להתעכב על בעיות חשבוניות.

תינוקות מחוננים מגלים עניין וסקרנות בכל דבר. תלמידים מחוננים יקבלו בגיל מוקדם את הכינוי "תולעת ספרים", בעקבות חיבתם לספרים.

אגף המחוננים והמצטיינים של משרד החינוך מפעיל תכניות ייחודיות להעשרת תלמידים מחוננים ומצטיינים בתחומים רבים. התובנה הריאלית היחידה שאפשר להפיק מן המבחנים היא האם ניתן לצרף את התלמיד לתכנית מיוחדת על פי סף הקבלה שנקבע.

כיצד לנהוג עם שאר ילדי המשפחה בזמן ההכנות לבחינה

בזמן ההכנות לבחינה, חשוב לשדר לשאר ילדי המשפחה תחושה שהם ילדים חכמים ובעלי כשרונות. נכון לשתף את האחים עד כמה שניתן בהכנות למבחן.

24 שעות לפני המבחן, מומלץ לצאת עם כל בני המשפחה לבילוי משותף.

מחפשים מידע על קורס הכנה מחוננים שלב ב? כאן באתר מחוננים תוכלו למצוא את כל מה רציתם לדעת.

מבנה מבחן מחוננים כיתה ב שלב א

כדי לעזור לילד להתכונן יותר בקלות למבחן המחוננים שלב א', טוב להכיר את המבנה מבחני המחוננים ומאילו חלקים הם מורכבים.

בשלב א', כל ילדי השכבה יעברו מבחן סינון ראשוני (מבחן שלב א') שמועבר בבית הספר. מבחן שלב א' בוחן בעיקר את הבנת הנקרא של התלמידים ואת כישוריהם בתחום החשבון.

תוכן המבחן שלב א' מתפצל בדרך כלל לשני חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהיכולות של תלמיד מחונן, היא להבין היטב את התוכן שהוא קורא. הוא יכול לנתח ולהפיק לקחים באופן טבעי. לכן, החלק הראשון של הבוחן, ייעודו לבדוק את מידת היכולת של התלמיד להבין את הטקסט הנקרא ולהשיב על מגוון שאלות הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להכיר לילד טקסט חדש שלא קרא מעולם, ולראות כיצד התלמיד מתמודד עם התוכן החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של ילד מחונן, היא שיש לו חשיבה מתמטית וכמותית מצוינת. הילד מסוגל לפתור בעיות כמותיות ומתמטיות, ולהסיק מסקנות. ילד מחונן, הוא תלמיד שבעתיד יוכל ללמוד באופן מוצלח את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הדורשים חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: לרוב, השאלות הנשאלות בחלק של חשיבה כמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אבל יהיו גם מבדקים בסדרות חשבוניות.

הורים של ילד שלא הצליח את שלב א' ומעוניים להגיש ערעור ומעוניינים שילדם יוזמן בכל מקרה לשלב ב', צריכים לפנות בכתב אל מחנך הכיתה ולנמק את רצונם.

הילד יגיע מוכן פסיכולוגית למבחן הפסיכומטרי כשיגדל

#p#כשיתבגר הילד, יהיה עליו לתרגל את אותה חשיבה בזמן ההכנות עבור מבחן הפסיכומטרי. ההכנה למבחן הפסיכומטרי קל בשביל תלמידים מחוננים, בגלל שהם כבר רכשו את צורת החשיבה הבסיסית הנדרשת להצלחה במבחן הפסיכומטרי.

אחד מהקשיים של הצעירים המשתחררים מהשירות צבאי וחפצים להתכונן לפסיכומטרי, הוא ההתמודדות הראשונית עם סגנון החשיבה הנצרכת. עבור נערים מחוננים, שלב ההכנה לפסיכומטרי יהיה חוויה חיובית, משום שהחומר המועבר יהיה פשוט עבורם מאחר שכבר עברו הכנה מסוג זה בצעירותם.

נושא קורס הכנה מחוננים שלב ב הינו מטריד הורים רבים בישראל.

על מנת לטפח את הילדים המחוננים, השיקה מדינת ישראל מסגרות מיוחדות, שייעודן לתת העשרה לילדים מחוננים. על מנת לאתר תלמידים המחוננים, מתקיימים בוחנים שמטרתם איתור מחוננים.

מבחן המחוננים בכיתה ב' שלב ב'

מבחן זה בוחן את היכולת הקוגניטיבית הכללית של הילדים. ההזמנות למבחני שלב ב' מגיעות מהמכון החיצוני ואז מסורות לילדים.

מבחן מחוננים שלב ב הינו קשה יותר ומכיל תרגילים מסוגים רבים יותר. השלב השני של המבחן מועבר דרך מכון חיצוני לבית הספר וגם הוא מתקיים במתכונת קבוצתית.

איתור המחוננים נערך בשלב ב'

על סמך תוצאות מבחני שלב ב', ייבחרו אחוז מהילדים לחוגים למחוננים ולמצטיינים.

בדרך כלל, חלק מסויים מהתלמידים הנרשמים לבחינות של שלב א', לא בהכרח מתאים לכך, אך נבחנים בעקבות דרישה של ההורים, ולכך, שלב ב' של המבחן הינו מבחן הסינון הרלוונטי, המכריע מיהו באמת מחונן. ילדים המקבלים ציון עובר בשלב א', מוכח שהם חכמים ומוכשרים.

אילו נושאים מכיל שלב ב' של מבחני מחוננים

חלק ב' של המבחן למחוננים מורכב מהנושאים הבאים:

        1. שאלות חשבון חלק זה זהה בסגנונו לחלק החשבון במבחן מחוננים שלב א'. בחלק זה מוצאים שאלות מילוליות בנושא חשבון.
        1. בעיות מילוליות מילים ופירושם: בחלק הזה, על הילד לבחור את המשמעות המתאימה למילה מסוימת. שאלות בהן יש צורך להשלים משפטים: בתרגילים אלו מובא משפט, ומילה אחת חסרה במשפט. על הילד לבחור את המילה המשלימה את המשפט.

 

    1. שאלות על צורות יחסים בין הצורות: מובאים לילד דוגמאות של יחסים שונים בין צורות. במקום השלישי, לא מוצגת צורה, והילד צריך למצוא מה הצורה החסרה. סדרות: מציגים לתלמיד סדרת צורות המופיעות לפי סדר לוגי נתון ביניהן. על התלמיד לפענח מהו העיקרון של סדר הצורות, ולהחליט מהי הצורה המתאימה המשלימה את הסדרה.

איך מעוררים אצל התלמיד את צורת החשיבה הנזקקת למבחן המחוננים

כשהילד יפתור בעיות שוב ושוב, התלמיד יוכל בקלות רבה להתמודד עם תרגילים מסגנון זה. במידה ולא עוזרים לילדים המחוננים לממש את הפוטנציאל העצום שלהם, אותם תלמידים יכולים לאבד עניין ולהתעסק במעשי שטות.

בשביל שהתלמיד יצליח במבחן, על התלמיד לפתח צורת חשיבה מסוימת. כשהתלמיד יחדד את צורת החשיבה הנדרשת לבחינה, הילד יוכל לפתור פעם אחר פעם תרגילים אלו.

כשילד מתקרב לכיתה ב', רוב ההורים מתחילים להיות עסוקים בנושא קורס הכנה מחוננים שלב ב.

עוד בנושא:

מחבחן מחוננים

קורסי הכנה כיתה ב שלב מחוננים

דוגמא למבחן מחוננים כיתה ד

הכנה למבחן מחוננים המלצות

מבחן מחוננים כיתה ב איך לסמן תשובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>