קטגוריות
Uncategorized

מבחן מחוננים שלב ב תשובות

מבחן מחוננים שלב ב תשובות

תוכניות הכנה למבחן לילדים מחוננים

  • הכנה 24 שעות לפני הבחינה: כדאי יום לפני מבחן המחוננים, שהתלמיד לא ילמד לבחינה. בזמן זה, יש לקחת את הילד לבלות: גן שעשועים, קניון, או סתם פיצרייה. חשוב שילדיכם ילך לישון מוקדם בלילה שלפני המבחן.
  • יום הבחינה: חשוב להכין עבור הילד ארוחת בוקר טובה בבוקר של הבחינה. מומלץ להשתדל להרגיע את הילד, ולתת לו תחושה שהוא יעבור את המבחן בהצלחה. יש לדאוג שילדיכם יביא למבחן כריך, שוקולד ומים.

אם אתם צריכים אינפורמציה אודות מבחן מחוננים שלב ב תשובות הגעתם למקום הנכון.

גם כשלומדים עם הילד בבית, מומלץ בחום להתיישב איתו ביחד, ולפתור איתו את התרגילים בצורה כיפית. חוגי הכנה למבחני מחוננים כיתה ב מועברים על ידי אנשי צוות בדרך של משחקים, סדנאות וחוויות.

שלב ההכנות של הילד, ותהליך הלמידה המשותף עם ההורים, מהווים אינדיקציה האם הילד אכן מחונן. מבחן לאיתור מחוננים שלב ב' מאתגר ומורכב יותר מאת בחינת מחוננים שלב א.

חשוב להגיד לילד שאכן תהליך ההכנה הינו ארוך, אבל זה כדאי כי לאחר שיצליח במבחן, הוא יוכל להינות ממסגרות העשרה חווייתיות. קיימת חשיבות להעניק לילדיכם כל הזמן תחושה שהוא חכם, ושהוא מסוגל לעבור בהצלחה את המבחן.

בזמן ההכנה, ההורה עוזר לילד, ומכוון אותו איך להתמודד עם השאלות. לימוד משותף מהווה זמן איכות חשוב וחוויתי בין ההורה לילד, ואף מעניק להורה הזדמנות לבדוק: "האם אני מחונן"?

ישנה חשיבות גדולה שתהליך ההכנות של הילד למבחני המחוננים יועבר מתוך תחושת חוויה של הילד, ולא באופן קשה או מחייב. ניתן לרשום את הילד לחוג שתוכנו הוא משחקים ופעילות, ולקנות ערכות הכנה למחוננים מקצועיות.

שיטה יעילה בה תלמיד יכול ללמוד היטב למבחן מחוננים, היא כשהילד מתיישב ופותר מבחן מחוננים מתוך ערכת הכנה מקצועית. מומלץ לתת לילד גם את החוג וגם לרכוש עבורו ערכת הכנה.

ההכנה למבחן שלב א' נותנת לתלמיד הבנה מהו מבחן מחוננים, וכשהתלמיד ילמד לשלב ב', יהיה לו כבר יותר פשוט משום שהוא כבר חווה את שלב ההתמודדות הראשונית. לעיתים, מומלץ לרשום את התלמיד לחוג שמלמד את הילד לפתור את השאלות הללו בצורת משחקים.

דרכים להבין אם ילדיכם אכן מחונן

מבחני המחוננים יתנהלו בשתי שלבים. המסקנה הלגיטימית היחידה שניתן להפיק מן המבחנים היא האם אפשר לקבל את הנבחן לתכנית מסוימת לפי סף הקבלה שהוחלט.

ההגדרות הנוגעות לקבוצות אוכלוסייה מיוחדות, מידע על התכניות וטפסים שונים נמצאים באתר האגף למחוננים ולמצטיינים: https://parents.education.gov.il/prhnet/gifted אפשר לזהות רמזים ראשונים של מחוננות אפילו כשהילד תינוק.

מכיוון שההשתתפות במבחני המחוננים (שלב א' ושלב ב') היא רשות ולא מאולצת, הורה שלא חפץ שילדו ייבחן יודיע על כך במפורש בכתב. אם ילדכם "קפץ כיתה" בסמוך למועד המבחן, ההמלצה היא לבחון אותו במועד שיתקיים בשנה"ל הבאה, ובמשך שנה זו ילדכם יוכל לצמצם את הפער ההגיוני הקיים בינו לבין התלמידים האחרים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה הבאה הוא ייבחן במבחני שלב ב' המתאימים לרמת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והציונים יושוו לתלמידים בדרגת כיתה זו ולא לגילו (לתשומת לבכם, תצטרכו להגיש על כך פנייה אל משרד החינוך עד התאריך 31/12).

ילדים מחוננים בגיל הרך יחקרו ויבדקו כל חפץ, ואף ינסו לפרק חפצים במטרה לחקור אותם. ילדים מחוננים אוהבים ללמוד, ובעיקר מתענגים לקרוא.

סימן אחד של ילדים מחוננים הוא נטייה להתעכב על בעיות חשבוניות.

לא נכון שההורים יכפו על בנם תהליך של הכנה למבחן, רק כדי להוכיח לכולם שבנם "מחונן". לעיתים, קורה מצב בו התלמיד לא מתאים לתוכניות המחוננים, אבל ההורים רוצים להראות שבנם בעל יכולות, ולכן יכפו עליו את התהליך בכוח.

כיצד לנהוג עם שאר ילדי המשפחה בעת ההכנות למבחן

במהלך תקופת ההכנות לבחינה, מומלץ לשדר לילדים האחרים במשפחה הרגשה שהם ילדים נבונים ומוכשרים. מומלץ לערב את האחים עד כמה שניתן בלימוד למבחן.

24 שעות לפני המבחן, מומלץ לצאת עם כל המשפחה לבילוי משותף.

צריכים אינפורמציה אודות מבחן מחוננים שלב ב תשובות? כאן באתר mechunanim.co.il תוכלו למצוא את כל מה שחיפשתם.

מבחן לאיתור מחוננים כיתה ב שלב א

תוכן הבחינה שלב א' מתחלק בדרך כלל לשני חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהתכונות של תלמיד מחונן, היא להבין היטב את הטקסט שהוא קורא. הוא מסוגל לנתח ולהסיק מסקנות באופן טבעי. לכן, החלק הראשוני של הבוחן, מטרתו לבדוק את רמת המסוגלות של התלמיד להבין את הטקסט הנקרא ולענות על סוגי שאלות שונים הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להפגיש את הילד עם טקסט חדש שלא קרא אף פעם, ולבחון איך התלמיד מתמודד עם הטקסט החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של ילד מחונן, היא שיש לו חשיבה מתמטית וכמותית ברמה גבוהה. הילד מסוגל לפתור בעיות כמותיות ומתמטיות, ולהסיק מסקנות. ילד מחונן, הינו תלמיד שעם השנים יהיה מסוגל ללמוד באופן מוצלח את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הדורשים כושר חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: בדרך כלל, השאלות הנשאלות בחלק החשיבה הכמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אבל חלק מהשאלות יהיו מבדקים בסדרות חשבוניות.

הורים של ילד שלא הצליח את שלב א' ומעוניים להגיש ערעור ורוצים שילדם יופנה בכל מקרה לשלב ב', צריכים לפנות בכתב למורה הכיתה ולהסביר את סיבותיהם.

המבחן הראשון נועד לסייע לסגל בית הספר לאתר את התלמידים בעלי כישורים מבין כלל התלמידים. מבחן שלב א' בוחן בעיקר את הבנת הנקרא של הילדים ואת יכולתם בתחום החשבון.

כדי לסייע לילדיכם להתכונן יותר בקלות למבחן המחוננים שלב א', טוב להבין את המבנה מבחני המחוננים וממה הם מורכבים.

התלמיד יגיע מוכן פסיכולוגית לקורס הפסיכומטרי כשיגדל

אחד מהמכשולים של הצעירים המשתחררים מהשירות צבאי ורוצים להתכונן לפסיכומטרי, הוא ההתקלות הראשונית עם צורת החשיבה הנדרשת. בדרך כלל, תלמידים מחוננים יוציאו ציון גבוה בפסיכומטרי כאשר יגדלו.

#p#כאשר יתבגר הילד, הוא יצטרך לתרגל את אותה חשיבה במהלך ההכנות עבור מבחן הפסיכומטרי. הלימוד למבחני הפסיכומטרי קל עבור ילדים מחוננים, משום שהם כבר רכשו את צורת החשיבה הבסיסית הנצרכת בשביל הצלחה בבחינת הפסיכומטרי.

מספר מסגרות העשרה למחוננים יועברו בצורת חוג בשעות הצהריים, ולעיתים יוזמנו התלמידים לבוקר של חוויות והעשרה במרכז למידה. כשמכינים תלמיד בעל יכולות למבחן המחוננים, למעשה מעניקים לו את הכלים להצליח במבחן הפסיכומטרי.

הורה יקר! כאן באתר מחוננים תוכלו למצוא אינפורמציה חשובה על מבחן מחוננים שלב ב תשובות.

מבחן מחוננים שלב ב'

מבחן מחוננים שלב ב' שונה ממבחן א', הינו מאתגר יותר, ומצריך התמודדות מחשבתית תחת לחץ של זמן. ההזמנות למבחני שלב ב' מגיעות מהמכון החיצוני ולאחר מכן מסורות לילדים.

מבחן מחוננים שלב ב הינו קשה יותר ומכיל תרגילים מסוגים רבים יותר. אם בשלב א' השאלות היו רק בנושאים כגון הבנת הנקרא מבחן מחוננים וחשיבה כמותית, אזי בשלב ב' יהיו גם שאלות בנושאים של חשיבה צורנית וידע כללי.

שלב ב': הסינון האמיתי בעקבות שלב א'

בדרך כלל, אחוז מסויים מהילדים הנרשמים למבחן של שלב א', לא בהכרח מתאים לכך, אבל נבחנים בעקבות דרישה של ההורים, ולכך, שלב ב' של הבחינות הינו מבחן הסינון הרלוונטי, המכריע מיהו מחונן. אפשר להניח שילד שהוא לא מחונן או מוכשר יתר על המידה, לא יעבור בהצלחה גם את שלב א'.

על פי תוצאות מבחני מחוננים שלב ב', יופנו אחוז מהילדים לתכניות למחוננים ולמצטיינים.

אילו תרגילים מכיל שלב ב' של מבחן המחוננים

חלק ב' של מבחן מחוננים מורכב מהנושאים הבאים:

        1. בעיות מילוליות מילים ופירושם: בתרגילים אלו, על הילד לנחש את הפירוש המתאים למילה מסוימת. שאלות בהן צריך להשלים משפטים: בתרגילים אלו כתוב משפט, ובמשפט חסרה מילה. על הילד לבחור את המילה שתשלים את המשפט.

 

    1. צורות קשרים בין צורות: מובאים לתלמיד דוגמאות של יחסים שונים בין צורות. ביחס השלישי, לא מוצגת צורה, ועל הילד לנחש מה הצורה החסרה. המשכת סדרה: מציגים לתלמיד סדרה של צורות עם סדר לוגי מסויים ביניהן. התלמיד צריך לפענח מהי הלוגיקה של סדר הצורות, ולהחליט מהי הצורה הנכונה המשלימה את הסדרה.
    1. שאלות חשבון החלק הזה זהה בסגנונו לחלק החשבון במבחן מחוננים שלב א'. בקטע זה יש בעיות מילוליות של חשבון.

כיצד מפתחים אצל התלמיד את החשיבה הנזקקת למבחן המחוננים

תקופת מבחני המחוננים מאד לחוצה ולרוב ההורים יש לא מעט שאלות בעניין מבחן מחוננים שלב ב תשובות.

תלמידים מחוננים הינם בפוטנציאל העתיד של מדינתנו. אם לא יעזרו לתלמידים המחוננים להוציא לפועל את הפוטנציאל האדיר שלהם, אותם ילדים עלולים להשתעמם ולהתעסק במעשי שטות.

בשביל שהילד יקבל ציון עובר במבחן, התלמיד צריך לפתח יכולת חשיבה מיוחדת. כאשר הילד יפתח את סגנון החשיבה הנדרשת לבחינה, התלמיד יצליח לפתור פעם אחר פעם שאלות מסוג זה.

עוד בנושא:

דוגמא מבחן מחוננים כיתה ג& 39

תרגול מבחן מחוננים

חזרה למבחן מחוננים

קורסים וירטואלים מחוננים

חומר לימוד למבחן מחוננים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>