קטגוריות
Uncategorized

מבחן מחוננים כיתה ב שלב ב pdf

מבחן מחוננים כיתה ב שלב ב pdf

להפוך את ההכנה למבחן לאיתור מחוננים לקלה ומהנה

כאשר הוא לומד מתוך ערכת הכנה, התלמיד מתמחה באופן החשיבה עליה מתבססות השאלות של בחינות מחוננים. לא קיימת סתירה בין התרומה של קורס הכנה למבחן מחוננים לבין ערכת הכנה למבחן.

  • התכוננות 24 שעות קודם הבחינה: כדאי יום קודם מועד המבחן, שהתלמיד לא יתכונן כלל. בזמן זה, יש לקחת את הילד לפעולה כיפית: אטרקציה, פארק, או סתם מסעדה. הכרחי שהילד ילך לישון מוקדם בלילה שלפני המבחן.
  • יום המבחן: חשוב לתת לילד ארוחת בוקר מזינה בבוקר של הבחינה. יש להשתדל להרגיע את הילד, ולהעניק לו תחושה שהוא יצליח במבחן. כדאי לדאוג שילדיכם יביא למבחן סנדוויץ', שוקולד ומים.

מומלץ להפוך את ההכנה למבחן המחוננים לחוויית לימוד משותפת של ההורה והילד. תרגול משותף מהווה זמן איכות חשוב וחוויתי בין ההורה לילד, וגם מעניק להורה אפשרות לשאול: "האם אני גם מחונן"?

חשוב מאוד ששלב ההכנות יעבור באווירה רגועה ולא מתוחה. כדאי ללמוד עם הילד את החומר ברוגע ובאווירה שמחה.

ישנה חשיבות גדולה ששלב ההכנות של הילד למבחני המחוננים יועבר באופן חוויתי, ולא מתוך תחושת כפייה. על מנת ששלב ההכנה יהיה נעים עבור הילד, מומלץ ביותר שכל תהליך הלימוד יועבר באופן חוויתי.

קיימים גופים ומכונים שונים, המציעים חוגי הכנה למבחני מחוננים. תוכניות הכנה למבחני מחוננים כיתה ב מועברים על ידי אנשי צוות בצורה של שעשועים, סדנאות וחוויות.

אם אתם צריכים אינפורמציה על מבחן מחוננים כיתה ב שלב ב pdf הגעתם למקום הנכון.

ההכנה למבחן שלב א' מעניקה לילד הבנה מהו מבחן מחוננים, וכאשר הילד יתכונן למבחן מחוננים שלב ב', יהיה לו כבר יותר נוח משום שהוא כבר חווה את שלב ההסתגלות הראשונית. חשוב ביותר שהילד ילמד בדרך שיהיה לו נעים.

כאשר תלמיד באמת מחונן, הלמידה לפני הבחינה תהיה פשוטה ומענגת בשבילו. אם התלמיד מתקשה בשלב ההכנה למבחן המחוננים, והוא לא מתעניין בזה כל כך, אז על ההורים להבין שהתהליך אינו מתאים עבור הילד, ומוטב שהתלמיד לא יתאמץ במה שקשה מדי בשבילו, ועשוי להוות לו חוויה שלילית.

שיטות לדעת אם ילדיכם מחונן באמת

אין טעם לשלוח תלמיד חולה לבחינות, ובמקרה של מחלה בזמן מבחן שלב א', יש להודיע על כך לצוות בית הספר. אם הילד "קפץ כיתה" קרוב למועד המבחן, מומלץ לבחון אותו במועד שיתקיים בשנה"ל הבאה, ובמשך שנה זו ילדכם יוכל לצמצם את הפער ההגיוני שנוצר בינו לבין שאר התלמידים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה לאחר מכן הוא ייבחן במבחני שלב ב' המתאימים לדרגת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והציונים יושוו לנבחנים בדרגת כיתה זו ולא לגילו (שימו לב, תצטרכו להגיש על כך פנייה אל משרד החינוך עד התאריך 31/12).

חשוב לזכור שכל המטרה של מבחני המחוננים, היא לאתר ילדים מחוננים ולא לרצות את ההורים. לעיתים, ייתכן מצב בו התלמיד לא מתאים לתוכניות המחוננים, אבל ההורים רוצים להראות שבנם בעל יכולות, ולכן מכריחים אותו לעבור את התהליך שלא בצדק.

ההגדרות הקשורות לקבוצות אוכלוסייה מיוחדות, אינפורמציה על התכניות וטפסי פנייה נמצאים בפורטל הורים למחוננים ולמצטיינים: https://parents.education.gov.il/prhnet/gifted אפשר לאתר רמזים ראשונים של מחוננות עוד כשהילד בגיל קטן מאד.

תינוקות מחוננים יבחנו ויבדקו כל חפץ, ואף ינסו לפרק צעצועים על מנת לחקור אותם. ילדים מחוננים אוהבים ללמוד, ובמיוחד אוהבים לקרוא.

מאפיין אחד של ילדים מחוננים הוא תכונה להתעסק עם בעיות חשבוניות.

המבחנים יתנהלו בשתי חלקים. המסקנה הלגיטימית היחידה שאפשר להפיק מן המבחנים היא האם ניתן לקבל את התלמיד לתכנית מיוחדת על פי סף הקבלה שנקבע.

כיצד להתנהג עם שאר ילדי המשפחה בעת ההכנות למבחן

בזמן ההכנות לבחינה, מומלץ לשדר לילדים האחרים במשפחה הרגשה שהם ילדים נבונים ומוכשרים. מומלץ לתת לשאר האחים לנסות גם לפתור שאלות מתוך מבחני ההכנה.

24 שעות לפני המבחן, מומלץ לצאת עם כל המשפחה לבילוי משפחתי.

צריכים מידע אודות מבחן מחוננים כיתה ב שלב ב pdf? כאן באתר מחוננים תוכלו למצוא את כל מה שחיפשתם.

מבחן מחוננים כיתה ב שלב א'

הורים של ילד שלא עבר את שלב א' ורוצים לערער ורוצים שילדם יוזמן בכל מקרה לשלב ב', צריכים לפנות בכתב למורה הכיתה ולנמק את רצונם.

על מנת לסייע לילדיכם להתכונן יותר ביעילות למבחן המחוננים שלב א', טוב להבין את המבנה מבחני המחוננים וממה הם מורכבים.

תוכן המבחן שלב א' מתפצל רוב הזמן לשני חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהתכונות של ילד מחונן, היא הבנה מעולה של התוכן שהוא קורא. הוא מסוגל לנתח ולהסיק מסקנות בצורה טבעית. לכן, החלק הראשון של המבחן, ייעודו לבדוק את מידת המסוגלות של התלמיד להבין את הטקסט הנקרא ולענות על מגוון שאלות הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להכיר לילד טקסט חדש שלא קרא מעולם, ולבחון כיצד התלמיד מתמודד עם התוכן החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של ילד מחונן, היא שהוא בעל כושר חשיבה מתמטית וכמותית ברמה גבוהה. הילד יודע לפתור בעיות כמותיות ומתמטיות, ולהסיק מסקנות. ילד מחונן, הוא ילד שבעתיד יוכל ללמוד בהצלחה את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הצריכים חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: לרוב, השאלות הנשאלות בחלק של חשיבה כמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אך יהיו גם מבדקים בסדרות חשבוניות.

בשלב הראשון, כל ילדי הכיתה יעשו מבחן סינון ראשוני (מבחן שלב א') שמתקיים בבית הספר. מבחן מחוננים שלב א בוחן בעיקר את הבנת הנקרא של הילדים ואת כישוריהם בתחום החשבון.

מסגרות העשרת ילדים מחוננים

#p#כאשר יגדל התלמיד, הוא יצטרך לתרגל את אותה חשיבה במהלך ההכנות לקראת מבחן הפסיכומטרי. הלימוד למבחני הפסיכומטרי פשוט עבור תלמידים מחוננים, בגלל שהם כבר תרגלו את החשיבה הבסיסית הנדרשת בשביל הצלחה במבחן הפסיכומטרי.

רוב הילדים המחוננים ימשיכו כשיגדלו בלימודים גבוהים. בשביל ילדים מחוננים, שלב ההכנה לפסיכומטרי יהיה חוויה חיובית, משום שהחומר הנלמד יהיה פשוט עבורם מאחר שעברו הכנה מסוג דומה בילדותם.

במטרה לטפח את הילדים המחוננים, השיקה המדינה תוכניות ייחודיות, שמטרתן להעניק העשרה לתלמידים מחוננים. על מנת לזהות תלמידים המחוננים, מתקיימים מבחנים שמטרתם איתור מחוננים.

נושא מבחן מחוננים כיתה ב שלב ב pdf הינו מעסיק לא מעט הורים בישראל.

מבחן לאיתור מחוננים כיתה ב שלב ב

שלב א' של מבחן המחוננים היה עבור הילד אינדיקציה מהו מבחן מחוננים. אם בשלב א' התרגילים היו רק בנושאים כמו הבנת הנקרא מבחן מחוננים וחשיבה כמותית, אז בשלב ב' יהיו שאלות בנושאים של חשיבה צורנית וידע כללי.

מבחן ב' שונה מהמבחן הראשון, הוא מאתגר יותר, ומצריך התמודדות מחשבתית בלחץ זמן. ההפניות למבחני שלב ב' נשלחות מהמכון החיצוני ואז מחולקות לילדים.

מבחן המחוננים שלב ב' הינו המכריע

שלב א' של הבחינה היה סינון די ראשוני. תלמידים שמצליחים בשלב א', מוכח שהם נבונים ומוכשרים.

הוריהם של כל התלמידים יקבלו לקראת סוף שנת הלימודים מכתב לגבי שייכות או לא לתכנית.

אילו חלקים מכיל שלב ב' של מבחני מחוננים

חלק ב' של המבחן למחוננים מורכב מהחלקים הבאים:

        1. תרגילי חשבון החלק הזה זהה בסגנונו לחלק החשבון הנמצא במבחן בשלב א'. בקטע זה יש בעיות מילוליות של חשבון.
        1. תרגילים מילוליים תרגילים על פירוש מילים: בחלק הזה, על התלמיד לגלות את הפירוש המתאים למילה מסוימת. השלמת משפטים: בתרגילים אלו יש משפט, ומילה אחת חסרה במשפט. על הילד לנחש את המילה המשלימה את המשפט.

 

    1. צורות יחסים בין הצורות: מוצגים לילד דוגמאות של קשרים שונים בין צורות. ביחס השלישי, לא מוצגת צורה, והילד צריך למצוא מה הצורה החסרה. המשכת סדרה: מביאים לתלמיד סדרת צורות עם סדר לוגי נתון ביניהן. הילד צריך למצוא מהי הלוגיקה של סדר הצורות, ולהחליט מהי הצורה הנכונה שמשלימה את הסדרה.

איך מעוררים אצל הילד את החשיבה הנדרשת למבחן המחוננים

כאשר הילד יפתור בעיות שוב ושוב, הילד יוכל בפשטות להתמודד עם שאלות מסגנון זה. במידה ולא יעזרו לתלמידים המחוננים להוציא לפועל את הפוטנציאל האדיר שלהם, אותם תלמידים עלולים להשתעמם ולהתעסק במעשי שטות.

תקופת מבחני המחוננים מאד רגישה ולהורים יש הרבה שאלות בנושא מבחן מחוננים כיתה ב שלב ב pdf.

בשביל שהילד יקבל ציון עובר במבחן, על התלמיד לפתח חשיבה מיוחדת. כאשר הילד יפתח את צורת החשיבה הנדרשת לבחינה, הילד יוכל לפתור שוב ושוב שאלות מסוג זה.

עוד בנושא:

מבחן לדוגמא מחוננים ב

הכנה למבחן מחוננים כיתה ב שלב ב חינם

אנלוגיות מילים מבחן מחוננים

מבחן לכיתה ז מחוננים

הגשת ערערור מבחן מחוננים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>