קטגוריות
Uncategorized

מבחן מחוננים שלב ב דוגמא להדפסה

מבחן מחוננים שלב ב דוגמא להדפסה

הופכים את ההכנה למבחן לאיתור מחוננים לקלה ומהנה

שיטה טובה בה ילד יכול להתכונן היטב למבחן המחוננים, היא כשהילד מתיישב ופותר מבחן מחוננים מתוך ערכת הכנה מקצועית. לא קיימת סתירה בין החשיבות של חוג הכנה למבחן מחוננים לבין ערכת הכנה למבחנים.

תקופת ההכנות של התלמיד, ותהליך הלמידה המשותף עם ההורים, מהווים אות האם הילד באמת מחונן. מבחן לאיתור מחוננים שלב ב' מאתגר ומורכב יותר מאת בחינת מחוננים שלב א.

  • הכנה 24 שעות טרם המבחן: מומלץ יום קודם מועד המבחן, שהתלמיד לא יתכונן לבחינה. בזמן זה, יש לקחת את הילד להינות: גן שעשועים, קניון, או סתם מסעדה. חשוב שילדיכם יישן בשעה מוקדמת בלילה שלפני המבחן.
  • יום הבחינה: חשוב לתת לילד ארוחת בוקר מזינה בבוקר של הבחינה. מומלץ למצוא דרכים איך להרגיע את הילד, ולתת לו הרגשה שהוא יצליח במבחן. כדאי לדאוג שילדיכם יביא לבחינה סנדוויץ', שוקולד ומים.

כשילד מתכונן לפני מבחן, זה יכול להיות חוויה נעימה לתלמיד, אך אם ההכנה נעשית באופן לא נכון, ההכנה יכולה להיות גם טראומה עבור הילד. על מנת ששלב ההכנה יהיה נעים עבור הילד, מומלץ מאוד שכל תהליך הלימוד יהיה בצורת חוויה.

גם כשלומדים עם הילד בבית, מומלץ בחום להתיישב איתו ביחד, ולפתור איתו את השאלות בצורה כיפית. חוגי הכנה למבחני מחוננים כיתה ב מועברים על ידי אנשי צוות בדרך של משחקים, סדנאות וחוויות.

ההכנה לשלב א' נותנת לילד הפנמה מהו מבחן מחוננים, וכאשר התלמיד יתכונן למבחן מחוננים שלב ב', יהיה לו כבר יותר נוח משום שהוא כבר עבר את שלב ההסתגלות הראשונית. לפעמים, שווה לרשום את התלמיד לחוג שמלמד את התלמיד לפתור את המבחנים הללו בעזרת משחקים.

אתר mechunanim.co.il: כל מה שאתם צריכים להבין על מבחן מחוננים שלב ב דוגמא להדפסה.

יש להגיד לילד שאכן יש הרבה הכנה שהוא צריך לעבור, אך התהליך שווה כי אחרי שיעבור את המבחן בהצלחה, יוכל להינות ממסגרות העשרה חווייתיות. יש לעזור לילד ללמוד את החומר ברוגע ובאווירה שמחה.

במהלך התרגול, ההורה מסייע לילד, ומנחה אותו איך לגשת אל השאלות. לימוד משותף מהווה זמן איכות מבורך וחוויתי בין ההורה לילד, ואף מעניק להורה אפשרות לשאול: "האם אני מחונן"?

מהו תלמיד מחונן והאם מבחני המחוננים הינם רק בשבילו?

מבחני המחוננים יתבצעו בשתי שלבים. מבחני המחוננים לא תוכננו כדי להעריך את כלל הכישורים של הילדים, אלא כדי לאתר את התלמידים בעלי הכושר הכללי הגבוה ביותר לחוגים לילדים מחוננים ומצטיינים.

יש תלמידים רבים חכמים, אך לא כולם מחוננים. אפשר לאתר רמזים ראשונים של מחוננות עוד כשהילד בגיל קטן מאד.

תינוקות מחוננים יחקרו ויבדקו כל דבר, ואף ינסו לפרק חפצים במטרה לחקור אותם. תלמידים מחוננים יקבלו בגיל מוקדם את הכינוי "תולעת ספרים", בגלל חיבתם לספרים.

חשוב לזכור שמטרתמבחני המחוננים, היא טובת הילד ולא טובת ההורים. לעיתים, קורה מצב בו התלמיד לא מתאים למסלול של מחוננים, אבל ההורים רוצים להראות שבנם מחונן, ולכן כופים עליו את התהליך בכוח.

אין טעם לשלוח ילד שלא מרגיש טוב לבחינות, ובמקרה של מחלה בזמן מבחן שלב א', יש להודיע על כך לצוות בית הספר. אם התלמיד "קפץ כיתה" בסמוך למועד הבחינה, ההמלצה היא לבחון אותו במועד שיתקיים בשנה"ל הבאה, ולאורך שנה זו התלמיד יוכל לצמצם את הפער הטבעי שנוצר בינו לבין התלמידים האחרים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה לאחר מכן הוא ייבחן במבחני שלב ב' המתאימים לרמת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והתוצאות יושוו לילדים בדרגת כיתה זו ולא לגיל שלו (לתשומת לבכם, תצטרכו להגיש על כך פנייה אל משרד החינוך עד התאריך 31/12).

סימן אחד של ילדים מחוננים הוא תכונה להתעכב על בעיות חשבוניות.

איך לנהוג עם הילדים האחרים במשפחה בעת ההכנות למבחן

כדאי לרשום גם את הילדים האחרים לפעילויות שהם אוהבים. מומלץ לתת לילדים האחרים להשתדל גם לפתור שאלות מתוך תרגילי ההכנה.

צריכים מידע על מבחן מחוננים שלב ב דוגמא להדפסה? כאן באתר מחוננים תמצאו את כל מה רציתם לדעת.

יום קודם למבחן, מומלץ לצאת עם כל המשפחה לבילוי משפחתי.

מבחן מחוננים כיתה ב שלב א'

הורים של ילד שלא הצליח את שלב א' ומעוניים להגיש ערעור ומבקשים שילדם יוזמן בכל מקרה לשלב ב', צריכים לפנות דרך מכתב אל מורה הכיתה ולהסביר את רצונם.

כדי לסייע לילד להתכונן יותר ביעילות למבחן המחוננים שלב א', כדאי להבין את המבנה מבחני המחוננים וממה הם מורכבים.

תוכן הבחינה שלב א' מתפצל רוב הזמן לשני חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהיכולות של תלמיד מחונן, היא הבנה מעולה של התוכן שהוא קורא. הוא מסוגל לנתח ולהסיק מסקנות בצורה טבעית. לכן, החלק הראשוני של הבוחן, ייעודו להעריך את רמת היכולת של הילד להבין את הטקסט הנקרא ולהשיב על סוגי שאלות שונים הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להפגיש את הילד עם טקסט חדש שלא קרא אף פעם, ולבחון איך התלמיד מתמודד עם הטקסט החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של תלמיד מחונן, היא שיש לו חשיבה מתמטית וכמותית ברמה גבוהה. הוא יודע לפתור בעיות כמותיות ומתמטיות, ולהסיק מסקנות. תלמיד מחונן, הוא תלמיד שעם השנים יהיה מסוגל ללמוד בהצלחה את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הדורשים כושר חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: בדרך כלל, השאלות בחלק החשיבה הכמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אבל יהיו גם תרגילים בסדרות חשבוניות.

בשלב א', כל תלמידי הכיתה יעברו מבחן סינון ראשוני (מבחן שלב א') שמועבר בבית הספר. מבחן מחוננים שלב א בוחן במיוחד את הבנת הנקרא של התלמידים ואת יכולתם בתחום החשבון.

הכנה למבחני המחוננים = הכנה מקדימה למבחן הפסיכומטרי

מרבית הילדים המחוננים יתמידו כשיגדלו בלימודים גבוהים. לרוב, ילדים מחוננים יקבלו ציונים גבוהים במבחן הפסיכומטרי כאשר יתבגרו.

חלק ממסגרות העשרה למחוננים יתקיימו כחוג בשעות הצהריים, ולפעמים יזומנו הילדים לבוקר חוויתי ומעשיר במרכז למידה. כשמכינים ילד בעל יכולות למבחן המחוננים, בו זמנית מעניקים לו את הכלים להצלחה במבחן הפסיכומטרי.

הורים יקרים! כאן באתר מחוננים תמצאו מידע חשוב על מבחן מחוננים שלב ב דוגמא להדפסה.

#p#כשיתבגר התלמיד, הוא יצטרך לתרגל את אותה חשיבה במהלך ההכנות עבור מבחן הפסיכומטרי. הלימוד למבחני הפסיכומטרי פשוט עבור תלמידים מחוננים, משום שהם כבר רכשו את החשיבה הראשונית הנדרשת בשביל הצלחה במבחן הפסיכומטרי.

מבחן לאיתור מחוננים כיתה ב שלב ב

שלב ב' של מבחני המחוננים הינו קשה יותר ומכיל יותר נושאים. אם בשלב א' התרגילים היו רק בנושאים כגון הבנת הנקרא מבחן מחוננים וחשיבה כמותית, אזי בשלב ב' מופיעות גם שאלות בנושאים של חשיבה צורנית וידע כללי.

מבחן שלב ב' שונה ממבחן א', הוא קשה יותר, ודורש התמודדות מחשבתית בלחץ של זמן. ההזמנות לשלב ב' יגיעו מהמכון החיצוני ולאחר מכן מסורות לילדים.

איתור המחוננים מתבצע בשלב ב'

על פי תוצאות מבחני מחוננים שלב ב', יופנו אחוז מהילדים לתכניות למחוננים ולמצטיינים.

רוב הזמן, אחוז נתון מהתלמידים הניגשים למבחן של שלב א', לא תמיד מתאים לכך, אך ניגשים בגלל רצון מצד ההורים, ולכך, שלב ב' של מבחן המחוננים הינו מבחן האיתור האמיתי, הקובע מיהו באמת מחונן. תלמידים שעוברים את שלב א', הם נבונים ומוכשרים.

מאילו נושאים מורכב מבחן מחוננים שלב ב

חלק ב' של מבחן מחוננים מכיל את החלקים הבאים:

        1. שאלות בחשבון החלק הזה זהה בסגנונו לחלק החשבון במבחן מחוננים שלב א'. בקטע זה יש שאלות מילוליות של חשבון.

 

    1. שאלות על צורות קשרים בין צורות: מובאים לילד דוגמאות של יחסים שונים בין צורות. במקום השלישי, לא מוצגת צורה, והילד צריך לנחש מהי הצורה החסרה. סדרות: מביאים לתלמיד סדרת צורות עם סדר לוגי נתון ביניהן. על הילד לפענח מהו העיקרון של סדר הצורות, ולהחליט מהי הצורה המתאימה שמשלימה את הסדרה.
    1. תרגילים מילוליים תרגילים על פירוש מילים: בחלק הזה, על הילד לגלות את המשמעות המתאימה למילה מסוימת. השלמת משפטים: בתרגילים אלו יש משפט, ובמשפט חסרה מילה. על התלמיד לגלות את המילה המשלימה את המשפט.

איך לפתח אצל התלמיד את היכולת הנדרשת להצלחה במבחן מחוננים

בשביל שהילד יקבל ציון עובר במבחן, על הילד לפתח יכולת חשיבה מיוחדת. כשהתלמיד יפתח את צורת החשיבה הנזקקת למבחן, התלמיד יצליח לפתור פעם אחר פעם שאלות מסוג זה.

כאשר ילד מתקרב לכיתה ב', לא מעט הורים מתחילים לדון על הנושא מבחן מחוננים שלב ב דוגמא להדפסה.

כשהתלמיד יפתור שאלות פעם אחר פעם, התלמיד יוכל בפשטות להתמודד עם תרגילים מסוג זה. אם לא עוזרים לתלמידים המחוננים לממש את הפוטנציאל האדיר שבהם, אותם ילדים יכולים לאבד עניין ולהתעסק במעשים שטותיים.

עוד בנושא:

תשובות מבחן שלב א מחוננים כיתה ב

ילדים מחוננים כיתה ב

תשובות מבחנים מחוננים

מבחן מחוננים כיתה ב pdf

מתי מבחני מחוננים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>