קטגוריות
Uncategorized

חוברת הכנה למבחן מחוננים כיתה ב

חוברת הכנה למבחן מחוננים כיתה ב

הילד מתכונן נפשית למבחני מחוננים

חשוב להסביר לילד שאמנם תהליך ההכנה הינו ארוך, אבל זה כדאי כי אחרי שיעבור את המבחן בהצלחה, יוכל להינות מתוכניות העשרה חווייתיות. כדאי לעזור לילד ללמוד את החומר בשמחה ובאופן רגוע.

ההתכוננות למבחן שלב א' נותנת לתלמיד הפנמה מהו מבחן מחוננים, וכאשר הילד יתכונן למבחן מחוננים שלב ב', יהיה לו כבר יותר פשוט בגלל שהוא כבר חווה את שלב ההסתגלות הראשונית. לפעמים, כדאי לשלוח את הילד לחוג שמלמד את התלמיד לפתור את המבחנים הללו בעזרת משחקים.

  • התכוננות יום קודם המבחן: מומלץ יום קודם מבחן המחוננים, שהתלמיד לא ילמד כלל. בזמן זה, יש לקחת את הילד לפעולה כיפית: אטרקציה, קניון, או אפילו מסעדה. חשוב מאד שילדיכם ילך לישון בשעה מוקדמת ערב המבחן.
  • היום הגדול: חשוב להכין עבור הילד ארוחת בוקר מזינה ביום המבחן. יש להשתדל להרגיע את הילד, ולהעניק לו הרגשה שהוא יעבור את המבחן בהצלחה. יש לצייד את הילד למבחן בכריך, חטיף שוקולד ומים.

ישנה חשיבות גדולה ששלב ההכנה של הילד למבחני המחוננים יועבר באופן חוויתי, ולא באופן קשה או מחייב. במטרה שההכנות יעברו בקלות על הילד, מומלץ מאוד שכל תהליך הלימוד יהיה בצורת חוויה.

אתר mechunanim.co.il: כל מה שרציתם להבין על חוברת הכנה למבחן מחוננים כיתה ב.

גם כשלומדים עם התלמיד בבית, מומלץ בחום להתיישב איתו ביחד, ולפתור איתו את השאלות בצורה נעימה. חלק מתוכניות הכנה למבחן מחוננים, הם חוגים מיוחדים המוענקים על ידי מדריכים מקצועיים המתמחים בעבודה עם ילדים.

כשהוא מתכונן בעזרת ערכת הכנה, התלמיד מתמחה באופן החשיבה עליה מתבססות השאלות של בחינות מחוננים. אין סתירה בין התרומה של חוג הכנה למבחן מחוננים לבין ערכות הכנה למבחן.

כשתלמיד באמת מחונן, ההכנה לפני הבחינה תהיה קלה ומענגת עבורו. אם התלמיד עובר קשיים בשלב ההכנה למבחן המחוננים, והוא לא מתעניין בזה כל כך, אזי על ההורים להסיק שתהליך זה אינו כל כך מתאים לילד, ומוטב שהתלמיד לא יתאמץ במה שקשה מדי בשבילו, ועלול להוות לו טראומה.

רצוי להפוך את התרגול למבחן המחוננים לחוויית לימוד משותפת של ההורה והילד. תרגול משותף יוצר זמן איכות מבורך וחוויתי בין ההורים לילדים, ואף נותן להורה הזדמנות לשאול: "האם אני מחונן"?

מבחן לאיתור מחוננים – אך ורק כאשר התלמיד באמת מחונן?

חשוב לזכור שכל המטרה של מבחני המחוננים, היא טובת הילד ולא טובת ההורים. חשוב ביותר להבין בגיל מוקדם האם לילד יש נטייה למחוננות, ורק אם מזהים אותות מחוננות אז כדאי להתייעץ עם צוות ההוראה של הילד, ולאחר התייעצות איתם אפשר לפתוח תהליך ההכנה למבחן המחוננים.

ישנם ילדים רבים נבונים, אך זה לא אומר שהם מחוננים. אפשר לזהות סימנים ראשונים של מחוננות עוד כשהילד בגיל קטן מאד.

אין לשלוח תלמיד חולה לבחינות, ובמצב של מחלה במבחן שלב א', יש להודיע על כך לסגל בית הספר. אם התלמיד "קפץ כיתה" קרוב למועד המבחן, ההמלצה היא לבחון אותו שנה לאחר מכן, ובמשך שנה זו הילד יוכל לצמצם את הפער ההגיוני הקיים בינו לבין התלמידים האחרים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה הבאה הוא יתייצב במבחני שלב ב' המתאימים לדרגת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והציונים יושוו לילדים בדרגת כיתה זו ולא לגילו (לתשומת לבכם, יהיה עליכם להגיש על כך פנייה אל משרד החינוך עד התאריך 31/12).

מאפיין אחד של ילדים מחוננים הוא נטייה להתעכב על בעיות חשבוניות.

המבחנים יתבצעו בשתי חלקים. המבחנים לא תוכננו על מנת להעריך את פרופיל המיומנויות של התלמידים, אלא כדי לבחור את התלמידים בעלי הכושר הכללי הגבוה ביותר לחוגים לתלמידים מחוננים ומצטיינים.

תינוקות מחוננים יחקרו ויבדקו כל חפץ, וגם ינסו לפרק צעצועים במטרה לחקור אותם. ילדים מחוננים אוהבים ללמוד, ובעיקר אוהבים לקרוא.

איך להתנהג עם הילדים האחרים במשפחה בזמן ההכנות לבחינה

בזמן ההכנות למבחן, מומלץ לשדר לילדים האחרים במשפחה הרגשה שהם ילדים חכמים ובעלי כשרונות. מומלץ לשתף את האחים עד כמה שניתן בהכנות למבחן.

כאן תקראו מידע עשיר אודות חוברת הכנה למבחן מחוננים כיתה ב.

24 שעות לפני המבחן, מומלץ לצאת עם כל בני המשפחה לבילוי משותף.

מבחני מחוננים כיתה ב שלב א'

במטרה לעזור לילד להתכונן יותר בקלות לקראת מבחן המחוננים שלב א', כדאי להבין את המבנה מבחנים למחוננים וממה הם מורכבים.

מבנה המבחן שלב א' מתפצל רוב הזמן ל- 2 חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהיכולות של ילד מחונן, היא להבין היטב את הטקסט שהוא קורא. הוא מסוגל לנתח ולהסיק מסקנות באופן טבעי. לכן, החלק הראשוני של המבחן, מטרתו להעריך את מידת המסוגלות של הילד להבין את הטקסט שקרא ולענות על מגוון שאלות הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להפגיש את הילד עם טקסט חדש שלא ראה מעולם, ולראות כיצד התלמיד מתמודד עם התוכן החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של תלמיד מחונן, היא שהוא בעל כושר חשיבה מתמטית וכמותית ברמה גבוהה. התלמיד יודע לפתור בעיות כמותיות וחשבוניות, ולהפיק לקחים. תלמיד מחונן, הינו תלמיד שבעתיד יוכל ללמוד באופן מוצלח את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הצריכים כושר חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: בדרך כלל, השאלות הנשאלות בחלק של חשיבה כמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אך חלק מהשאלות יהיו מבדקים בסדרות חשבוניות.

המבחן הראשון נועד לעזור למורי בית הספר לבחור את הילדים בעלי היכולת הגבוהה ביותר מבין כלל התלמידים. מבחן מחוננים שלב א בוחן בעיקר את נושאי הבנת הנקרא של התלמידים ואת כישוריהם במקצוע החשבון.

הורים של תלמיד שלא עבר את שלב א' ורוצים להגיש ערעור ומעוניינים שילדם יוזמן בכל זאת לשלב ב', יצטרכו לפנות בכתב אל מורה הכיתה ולהסביר את רצונם.

הילד יגיע מוכן פסיכולוגית למבחן הפסיכומטרי כשיתבגר

אחד מהקשיים של הצעירים המשתחררים מהצבא ומתכנים להתכונן לפסיכומטרי, הוא ההתמודדות הראשונית עם סגנון החשיבה הנדרשת. בדרך כלל, תלמידים מחוננים יוציאו ציון גבוה בפסיכומטרי כאשר יתבגרו.

הורים יקרים! כאן באתר mechunanim.co.il תמצאו אינפורמציה חשובה אודות חוברת הכנה למבחן מחוננים כיתה ב.

על מנת להעצים את התלמידים המחוננים, הקימה מדינת ישראל מסגרות מיוחדות, שמטרתן להעניק העשרה לילדים מחוננים. על מנת לזהות ילדים המחוננים, מתקיימים בוחנים שמטרתם איתור מחוננים.

#p#כאשר יגדל הילד, הוא יצטרך לפתח את אותה חשיבה בזמן ההכנות לקראת מבחן הפסיכומטרי. הלימוד למבחני הפסיכומטרי קל יחסית בשביל ילדים מחוננים, בגלל שהם כבר רכשו את החשיבה הבסיסית הנצרכת בשביל הצלחה במבחן הפסיכומטרי.

מבחן המחוננים בכיתה ב' שלב ב'

מבחן מחוננים שלב ב' שונה מהמבחן הראשון, הוא מאתגר יותר, ודורש התמודדות אינטלקטואלית תחת לחץ זמן. ההזמנות למבחן שלב ב' נשלחות מהמכון החיצוני ולאחר מכן מסורות לילדים.

שלב ב' של מבחני המחוננים הינו קשה יותר ומכיל יותר נושאים. אם בשלב א' התרגילים היו רק בנושאים של הבנת הנקרא מבחן מחוננים וחשיבה כמותית, אז בשלב ב' מופיעות גם שאלות בנושאים של חשיבה צורנית וידע כללי.

מבחן המחוננים שלב ב' הוא המכריע

בדרך כלל, אחוז מסויים מהתלמידים הנרשמים למבחן של שלב א', לא תמיד היה צריך לעשות כן, אבל ניגשים בגלל דרישה של ההורים, ולכן, שלב ב' של הבחינות הינו מבחן האיתור הרלוונטי, הקובע מיהו באמת מחונן. תלמידים המקבלים ציון עובר בשלב א', הינם חכמים ומוכשרים.

ההורים של כל התלמידים יקבלו לקראת סוף שנת הלימודים הודעה לגבי התאמה או לא לתכנית.

אילו נושאים מכיל שלב ב' של מבחני מחוננים

חלק ב' של המבחן למחוננים מכיל את הנושאים הבאים:

        1. תרגילי חשבון החלק הזה דומה לחלק החשבון הנמצא במבחן בשלב א'. בקטע זה מוצאים בעיות מילוליות בנושא חשבון.
        1. תרגילים מילוליים מילים ופירושם: בחלק הזה, על הילד לבחור את הפירוש המתאים למילה מסוימת. תרגילים בהם יש צורך להשלים משפטים: בתרגילים אלו כתוב משפט, ומילה אחת חסרה במשפט. על הילד לגלות את המילה המשלימה את המשפט.

 

    1. צורות קשרים בין הצורות: מובאים לילד דוגמאות של יחסים שונים בין צורות. ביחס השלישי, לא מוצגת צורה, ועל התלמיד למצוא מהי הצורה החסרה. סדרות: מביאים לתלמיד סדרת צורות עם סדר לוגי מסויים ביניהן. הילד צריך לפענח מהי הלוגיקה של סדר הצורות, ולבחור את הצורה הנכונה שמשלימה את הסדרה.

כיצד מפתחים אצל התלמיד את החשיבה הנזקקת למבחן מחוננים

תלמידים מחוננים יכולים להיות העתיד של מדינתנו. מדינת ישראל הוציאה לפועל תוכניות המטפחות את הכישורים של התלמידים המחוננים.

כשילד מגיע לכיתה ב', רוב ההורים מתחילים להיות עסוקים בנושא חוברת הכנה למבחן מחוננים כיתה ב.

צורת חשיבה לוגית היא שהופכת את התלמיד למחונן. כשהתלמיד יחדד את סגנון החשיבה הנזקקת למבחן, התלמיד יוכל לפתור פעם אחר פעם תרגילים מסוג זה.

עוד בנושא:

גולות מבחני מחוננים שלב ב

חוברת מודפסת מחוננים

הכנה למבחן מחוננים כיתה ב שלב ב

מבחן מחוננים שלב א תאריך

הכנה למבחן מחוננים כיתה ז

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>