קטגוריות
Uncategorized

הכנה למבחני מחוננים שלב ב כיתה ב

הכנה למבחני מחוננים שלב ב כיתה ב

הכנה למבחן מחוננים

תקופת ההכנה של התלמיד, והלמידה המשותפת עם ההורים, מהווים אות האם הילד אכן מחונן. מבחן לאיתור מחוננים שלב ב' מאתגר ומורכב יותר משלב א'.

קיימים גופים ומכונים למיניהם, המקיימים תוכניות הכנה למבחני מחוננים. חלק מחוגי הכנה למבחן מחוננים, הינם חוגים מיוחדים המוענקים על ידי מדריכים מקצועיים המתמחים בפעילויות עם ילדים.

חשוב להגיד לילד שאכן יש הרבה הכנה שהוא צריך לעבור, אבל זה כדאי כי אחרי שיעבור את המבחן בהצלחה, הוא יוכל להינות ממסגרות העשרה מרתקות. חשוב להעניק לילד לאורך כל הזמן הרגשה שהוא מבריק, ושהוא מסוגל להצליח במבחן.

אם אתם צריכים אינפורמציה על הכנה למבחני מחוננים שלב ב כיתה ב הגעתם לאתר הנכון.

כאשר הוא לומד בעזרת ערכת הכנה, התלמיד מתמחה באופן החשיבה עליה מתבססות השאלות של בחינות מחוננים. רצוי לתת לתלמיד גם את החוג וגם לקנות בשבילו ערכה.

בזמן התרגול, ההורה מסייע לילד, ומנחה אותו כיצד להתמודד עם השאלות. לימוד משותף יוצר זמן איכות מבורך וחוויתי בין ההורה לילד, וגם מעניק להורה הזדמנות לבדוק: "האם אני גם מחונן"?

  • הכנה 24 שעות טרם המבחן: כדאי יום לפני מועד המבחן, שהתלמיד לא ילמד לבחינה. במקום זה, יש לקחת את הילד לכיף: אטרקציה, פארק, או סתם פיצרייה. חשוב שילדיכם ילך לישון בשעה מוקדמת בלילה שלפני המבחן.
  • יום המבחן: חשוב לתת לילד ארוחת בוקר מזינה בבוקר של הבחינה. מומלץ להשתדל להרגיע את הילד, ולהעניק לו תחושה שהוא יעבור את המבחן בהצלחה. כדאי לדאוג שילדיכם יביא למבחן סנדוויץ', חטיף שוקולד ושתייה.

כשילד מתכונן למבחן מחוננים, ההכנה יכולה להיות חוויה נעימה לתלמיד, אך אם ההכנה מועברת בצורה לא נכונה, היא יכולה להיות גם טראומה עבורו. ניתן לרשום את ילדיכם לחוגים מיוחדים הכוללים פעילויות ומשחקים, ולקנות ערכות הכנה למחוננים מעניינות.

ההכנה לשלב א' נותנת לתלמיד הפנמה מהו מבחן מחוננים, וכשהתלמיד יתכונן למבחן מחוננים שלב ב', יהיה לו כבר יותר פשוט בגלל שהוא כבר עבר את שלב ההתמודדות הראשונית. חשוב ביותר שהילד יתכונן בדרך שיהיה לו חוויתי.

מהו תלמיד מחונן והאם מבחני המחוננים הינם רק עבורו?

סימן אחד של ילדים מחוננים הוא נטייה להתעכב על בעיות חשבוניות.

יש לשים לב שמטרתמבחני המחוננים, היא טובת הילד ולא טובת ההורים. חשוב ביותר לזהות בגיל צעיר האם לילד יש נטייה למחוננות, ורק אם מזהים אותות מחוננות אז כדאי לפנות אל צוות ההוראה של הילד, ולאחר התייעצות איתם מומלץ לפתוח תהליך ההכנה למבחן המחוננים.

ישנם לא מעט ילדים חכמים, אבל זה לא אומר שהם מחוננים. אפשר לאתר רמזים ראשונים של מחוננות עוד כשהילד בגיל קטן מאד.

ילדים מחוננים בגיל הרך יבחנו ויבדקו כל דבר, וגם ינסו לפרק חפצים במטרה לחקור אותם. תלמידים מחוננים יקבלו בגיל מוקדם את הכינוי "תולעת ספרים", בעקבות חיבתם לספרים.

מבחני המחוננים יתנהלו בשני חלקים. המסקנה הריאלית היחידה שניתן להפיק מן המבחנים היא האם ניתן לקבל את הנבחן לתכנית מסוימת לפי סף הקבלה שנקבע.

מאחר שהנוכחות במבחנים (שלב א' ושלב ב') היא רשות ולא חובה, הורה שאינו מעוניין שילדו ייבחן יודיע על כך במפורש בכתב. אם ילדכם "קפץ כיתה" קרוב למועד המבחן, ההמלצה היא לבחון אותו שנה לאחר מכן, ובמשך שנה זו התלמיד יוכל לצמצם את הפער הטבעי הקיים בינו לבין שאר התלמידים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה לאחר מכן הוא ייבחן במבחני שלב ב' המתאימים לדרגת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והציונים יושוו לנבחנים בדרגת כיתה זו ולא לגילו (לתשומת לבכם, תצטרכו להגיש על זה בקשה אל משרד החינוך עד ל- 31/12).

כיצד לנהוג עם הילדים האחרים במשפחה בזמן ההכנות למבחן

טוב להביא גם את שאר האחים לחוגים שהם אוהבים. מומלץ לערב את ילדיכם האחרים עד כמה שניתן בלימוד למבחן.

כאן תקראו מידע עשיר אודות הכנה למבחני מחוננים שלב ב כיתה ב.

ביום שלפני המבחן, טוב לצאת עם כל בני המשפחה לבילוי משפחתי.

מבחני מחוננים כיתה ב שלב א'

כדי לעזור לילדיכם להתכונן יותר בקלות למבחן המחוננים שלב א', כדאי להכיר את המבנה מבחני המחוננים וממה הם מורכבים.

מבנה הבחינה שלב א' מתפצל בדרך כלל לשני חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהיכולות של ילד מחונן, היא הבנה מעולה של הטקסט שהוא קורא. הוא יכול לנתח ולהפיק לקחים בצורה טבעית. לכן, החלק הראשוני של המבחן, מטרתו להעריך את מידת המסוגלות של הילד להבין את הטקסט הנקרא ולהשיב על מגוון שאלות הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להכיר לילד טקסט חדש שלא ראה אף פעם, ולבחון כיצד הילד מתמודד עם התוכן החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של ילד מחונן, היא שהוא בעל כושר חשיבה מתמטית וכמותית מצוינת. הוא מסוגל לפתור בעיות כמותיות וחשבוניות, ולהפיק לקחים. ילד מחונן, הינו ילד שעם השנים יוכל ללמוד באופן מוצלח את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הדורשים חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: בדרך כלל, השאלות בחלק החשיבה הכמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אך יהיו גם מבדקים בסדרות חשבוניות.

מבחן שלב א' נועד לעזור לצוות בית הספר לבחור את הילדים בעלי היכולת הגבוהה ביותר מבין כלל התלמידים. בסוף בדיקת המבחנים, כל הורה מקבל תשובה אם הילד עבר בהצלחה במבחן שלב א', ואם הוא מופיע ברשימת התלמידים המוזמנים למבחן מחוננים שלב ב כיתה ב.

הורים של תלמיד שלא הצליח את שלב א' ומעוניים לערער ורוצים שילדם יוזמן בכל מקרה לשלב ב', יצטרכו לפנות בכתב למחנך הכיתה ולנמק את סיבותיהם.

הכנה למבחני המחוננים = הכנה מקדימה למבחן הפסיכומטרי

במטרה להעשיר את התלמידים המחוננים, השיקה מדינת ישראל מסגרות ייחודיות, שנועדו לתת העשרה לתלמידים מחוננים. על מנת לאתר תלמידים המחוננים, מתקיימים מבחנים שייעודם איתור מחוננים.

נושא הכנה למבחני מחוננים שלב ב כיתה ב הינו מטריד הורים רבים בארץ.

#p#כאשר יגדל הילד, הוא יצטרך לפתח את אותה חשיבה במהלך ההכנות לקראת מבחן הפסיכומטרי. ההכנה למבחן הפסיכומטרי קל בשביל תלמידים מחוננים, בגלל שהם כבר קיבלו את החשיבה הראשונית הנדרשת בשביל הצלחה בבחינת הפסיכומטרי.

אחד מהקשיים של הצעירים המשתחררים מהצבא ומתכנים להתכונן לפסיכומטרי, הוא ההתמודדות הראשונית עם סגנון החשיבה הנצרכת. לרוב, תלמידים מחוננים יקבלו ציונים גבוהים במבחן הפסיכומטרי כאשר יגדלו.

מבחן מחוננים בכיתה ב' שלב ב'

מבחן מחוננים שלב ב הינו קשה יותר ומכיל יותר נושאים. המבחן שלב ב מחוננים מתקיים באמצעות גוף רשמי חיצוני לבית הספר ואף הוא ייערך במתכונת קבוצתית.

מבחן זה בודק את הרמה הקוגניטיבית הכללית של התלמידים. ההפניות למבחן שלב ב' יגיעו מהמכון החיצוני ולאחר מכן מחולקות לילדים.

שלב ב': המבחן האמיתי בעקבות שלב א'

הוריהם של כל הנבחנים יקבלו קרוב לסוף שנת הלימודים מכתב לגבי שייכות או לא לתכנית.

שלב א' של מבחן המחוננים היה רק סינון ראשוני. תלמידים המקבלים ציון עובר בשלב א', מוכח שהם נבונים ומוכשרים.

מבנה מבחן המחוננים שלב ב'

חלק ב' של מבחן מחוננים מכיל את החלקים הבאים:

 

    1. שאלות על צורות יחסים בין הצורות: מוצגים לילד דוגמאות של קשרים שונים בין צורות. ביחס השלישי, לא מוצגת צורה, ועל הילד למצוא מה הצורה המתאימה. המשכת סדרה: מביאים לילד סדרת צורות המופיעות לפי סדר לוגי נתון ביניהן. הילד צריך לפענח מהי הלוגיקה של סדר הצורות, ולהחליט מהי הצורה הנכונה המשלימה את הסדרה.
    1. שאלות בחשבון החלק הזה דומה לחלק החשבון בשלב א'. בקטע זה יש בעיות מילוליות בנושא חשבון.
    1. תרגילים מילוליים מילים ופירושם: בחלק הזה, על הילד לבחור את הפירוש המתאים למילה נתונה. שאלות בהן צריך להשלים משפטים: בתרגילים אלו יש משפט, ומילה אחת חסרה במשפט. על הילד לבחור את המילה המשלימה את המשפט.

כיצד לעורר אצל הילד את החשיבה הנדרשת למבחן המחוננים

יכולת חשיבה לוגית היא שהופכת את התלמיד למחונן. כשהתלמיד יפתח את צורת החשיבה הנזקקת למבחן, הילד יצליח לפתור שוב ושוב שאלות מסוג זה.

ילדים מחוננים הינם בפוטנציאל העתיד של מדינתנו. מדינת ישראל הוציאה לפועל תוכניות המטפחות את היכולות של התלמידים המחוננים.

התקופה שבה מתקיימים מבחני המחוננים מאד רגישה ולרוב ההורים יש הרבה שאלות בנושא הכנה למבחני מחוננים שלב ב כיתה ב.

עוד בנושא:

מתי מתקיים מבחן מחוננים שלב ב מחוז בת ים

סדרות חשבוניות מחוננים

מחוננים שלב ב שאלות לדוגמא

מבחן איתור מחוננים כיתה ב

שאלון למבחני מחוננים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>