קטגוריות
Uncategorized

תשובות למבחו מחוננים שלב א כיתה ב

תשובות למבחו מחוננים שלב א כיתה ב

הכנה נפשית של הילד למבחני מחוננים

ישנם אתרים ומכונים למיניהם, המציעים תוכניות הכנה למבחני מחוננים. תוכניות הכנה למבחני מחוננים כיתה ב מנוהלים על ידי אנשי צוות בצורה של שעשועים, סדנאות וחוויות.

ההכנה למבחן שלב א' נותנת לילד הפנמה מהו מבחן מחוננים, וכשהתלמיד ילמד למבחן מחוננים שלב ב', יהיה לו כבר יותר קל בגלל שהוא כבר עבר את שלב ההסתגלות הראשונית. לעיתים, שווה לרשום את הילד לחוג שמלמד את הילד לפתור את המבחנים הללו בצורת משחקים.

אם אתם מחפשים אינפורמציה על תשובות למבחו מחוננים שלב א כיתה ב הגעתם לאתר הנכון.

רצוי להפוך את ההכנה למבחן המחוננים לחוויית לימוד משותפת של ההורה והילד. לימוד משותף יוצר זמן איכות מבורך וחוויתי בין ההורה לילד, ואף מעניק להורה אפשרות לבדוק: "האם אני גם מחונן"?

  • הכנה 24 שעות קודם המבחן: מומלץ יום לפני מבחן המחוננים, שהילד לא יתכונן לבחינה. במקום זה, יש לקחת את הילד לכיף: אטרקציה, פארק, או סתם פיצרייה. חשוב שהילד ילך לישון מוקדם ערב המבחן.
  • היום הגדול: חשוב לתת לילד ארוחת בוקר טובה ביום המבחן. יש למצוא דרכים איך להרגיע את הילד, ולתת לו תחושה שהוא יעבור את המבחן בהצלחה. יש לדאוג שילדיכם יביא למבחן סנדוויץ', שוקולד ושתייה.

חשוב להגיד לילד שאמנם יש הרבה הכנה שהוא צריך לעבור, אבל זה כדאי כי לאחר שיעבור את המבחן בהצלחה, יוכל להינות ממסגרות העשרה מרתקות. יש ללמוד עם הילד את החומר בשמחה ובאופן רגוע.

דרך יעילה בה ילד יכול להתכונן היטב למבחן מחוננים, היא כשהילד יושב ופותר מבחן מחוננים מתוך ערכת הכנה מקצועית. מומלץ לתת לילד גם את התכנית הכנה וגם לקנות עבורו ערכת הכנה.

כאשר מכינים ילד לקראת מבחן המחוננים, ההכנה יכולה להיות חוויה עבור הילד, אך אם ההכנה מועברת בצורה לא נכונה, ההכנה יכולה להיות גם טראומה עבורו. על מנת שתהליך ההכנה יהיה קל עבור הילד, מומלץ ביותר שתהליך הלימוד יועבר באופן חוויתי.

כאשר תלמיד באמת מחונן, ההכנה לפני הבחינה תהיה קלה ומהנה עבורו. מבחן מחוננים שלב ב' מאתגר ומורכב יותר מאת בחינת מחוננים שלב א.

מבחן לאיתור מחוננים – רק כשהילד באמת מחונן?

אין לשלוח תלמיד שלא מרגיש טוב לבחינות, ובמצב של מחלה בזמן מבחן שלב א', יש להודיע על כך לסגל בית הספר. אם התלמיד "קפץ כיתה" בסמוך למועד הבחינה, ההמלצה היא לבחון אותו שנה לאחר מכן, ולאורך שנה זו הילד יוכל לצמצם את הפער ההגיוני הקיים בינו לבין שאר התלמידים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה הבאה הוא ייבחן במבחני שלב ב' המתאימים לדרגת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והתוצאות יושוו לתלמידים בדרגת כיתה זו ולא לגילו (שימו לב, תצטרכו להגיש על כך בקשה אל משרד החינוך עד ל- 31/12).

סימן אחד של תלמידים מחוננים הוא נטייה להתעסק עם בעיות חשבוניות.

ילדים מחוננים בגיל הרך יחקרו ויבדקו כל חפץ, ואף ינסו לפרק צעצועים על מנת לחקור אותם. תלמידים מחוננים נהינים ללמוד, ובעיקר מתענגים לקרוא.

ישנם לא מעט ילדים נבונים, אך לא כולם מחוננים. כאינדיקציה, רמז למחוננות נקבע על פי מבחני איי קיו – ילדים שמקבלים ציון 130 ויותר, מוגדרים כילדים שיכולים להיות מחוננים.

מבחני המחוננים יתבצעו בשתי חלקים. התובנה הלגיטימית היחידה שאפשר להפיק מן המבחנים היא האם ניתן לקבל את התלמיד לתכנית נתונה על פי סף הקבלה שהוחלט.

לא נכון שההורים יאלצו את בנם תהליך של הכנה למבחן, רק כדי להוכיח לכולם שבנם "מחונן". חשוב ביותר לאתר בגיל צעיר האם לילד יש סימנים למחוננות, ורק אם מזהים אותות מחוננות אז כדאי להתייעץ עם צוות ההוראה של התלמיד, ולאחר התייעצות איתם מומלץ להתחיל תהליך ההכנה למבחן המחוננים.

כיצד להתנהג עם הילדים האחרים במשפחה בזמן ההכנות למבחן

כאן תקראו מידע רב אודות תשובות למבחו מחוננים שלב א כיתה ב.

ביום שלפני המבחן, טוב לצאת עם כל המשפחה לבילוי משותף.

כדאי להביא גם את שאר האחים לפעילויות שהם מחבבים. כדאי לתת לילדים האחרים לנסות גם לפתור שאלות מתוך מבחני ההכנה.

מבחני מחוננים כיתה ב שלב א'

תוכן הבחינה שלב א' מתפצל בדרך כלל לשני חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהתכונות של ילד מחונן, היא להבין היטב את התוכן שהוא קורא. הוא מסוגל לנתח ולהפיק לקחים בצורה טבעית. לכן, החלק הראשון של הבוחן, מטרתו להעריך את מידת היכולת של הילד להבין את הטקסט הנקרא ולהשיב על מגוון שאלות הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להכיר לילד טקסט חדש שלא ראה מעולם, ולראות איך התלמיד מתמודד עם הטקסט החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של ילד מחונן, היא שיש לו חשיבה מתמטית וכמותית ברמה גבוהה. התלמיד מסוגל לפתור בעיות כמותיות ומתמטיות, ולהפיק לקחים. תלמיד מחונן, הוא ילד שבעתיד יוכל ללמוד באופן מוצלח את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הדורשים כושר חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: בדרך כלל, השאלות הנשאלות בחלק של חשיבה כמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אבל חלק מהשאלות יהיו מבדקים בסדרות חשבוניות.

בשלב א', כל תלמידי השכבה יעשו מבחן סינון ראשון (מבחן שלב א') אשר מתקיים בכיתה. מבחן שלב א' בודק במיוחד את הבנת הנקרא של התלמידים ואת יכולתם בתחום החשבון.

הורים של ילד שלא עבר את שלב א' ומעוניים להגיש ערעור ומבקשים שילדם יופנה בכל זאת לשלב ב', יצטרכו לפנות דרך מכתב אל מחנך הכיתה ולהסביר את רצונם.

במטרה לסייע לילדיכם להתכונן יותר בקלות למבחן המחוננים שלב א', מומלץ להכיר את המבנה מבחני המחוננים ומאילו חלקים הם מורכבים.

הכנה למבחני המחוננים = הכנה מוקדמת למבחן הפסיכומטרי

הורה יקר! כאן באתר מחוננים תמצאו מידע חשוב על תשובות למבחו מחוננים שלב א כיתה ב.

מספר תוכניות העשרה למחוננים יועברו כחוג אחר הצהריים, ולפעמים יזומנו התלמידים לבוקר של חוויות והעשרה במרכז למידה. כדי לזהות תלמידים המחוננים, מתקיימים בוחנים שמטרתם איתור מחוננים.

בדרך כלל, תלמידים מחוננים מוציאים ציון גבוה בבחינת הפסיכומטרי כאשר הם גדלים. ההכנה למבחן הפסיכומטרי קל יחסית עבור ילדים מחוננים, משום שהם כבר קיבלו את צורת החשיבה הבסיסית הנדרשת בשביל הצלחה בבחינת הפסיכומטרי.

רוב המחוננים ימשיכו כשיגדלו בלימודים גבוהים. לרוב, תלמידים מחוננים יוציאו ציונים גבוהים בפסיכומטרי כאשר יגדלו.

מבחן מחוננים בכיתה ב' שלב ב'

שלב א' של מבחן המחוננים היה עבור הילד טעימה מהו מבחן מחוננים. אם בשלב א' השאלות היו רק בנושאים של הבנת הנקרא מבחן מחוננים וחשיבה כמותית, אז בשלב ב' יהיו גם שאלות בנושאים של חשיבה צורנית וידע כללי.

מבחן ב' שונה ממבחן שלב א', הוא קשה יותר, ודורש התמודדות מחשבתית בלחץ זמן. ההפניות למבחני שלב ב' מגיעות מהמכון החיצוני ואז מסורות לתלמידים.

שלב ב': הסינון האמיתי בעקבות שלב א'

על פי תוצאות מבחני מחוננים שלב ב', ייבחרו אחוז מהילדים לחוגים למחוננים ולמצטיינים.

שלב א' של המבחן היה רק סינון ראשוני. סביר להניח שתלמיד שלא מחונן או חכם מעל הממוצע, לא יקבל ציון עובר גם את שלב א'.

אילו תרגילים מכיל שלב ב' של מבחני מחוננים

חלק ב' של מבחן מחוננים מכיל את הנושאים הבאים:

        1. תרגילים מילוליים מילים ופירושם: בתרגילים אלו, על הילד לנחש את המשמעות המתאימה למילה נתונה. השלמת משפטים: בתרגילים אלו מובא משפט, ובמשפט חסרה מילה. על התלמיד לנחש את המילה המשלימה את המשפט.

 

    1. צורות יחסים בין צורות: מובאים לילד דוגמאות של קשרים שונים בין צורות. ביחס השלישי, לא מוצגת צורה, ועל הילד למצוא מה הצורה החסרה. סדרות: מציגים לתלמיד סדרה של צורות המופיעות לפי סדר לוגי נתון ביניהן. על הילד לפענח מהו העיקרון של סדר הצורות, ולהחליט מהי הצורה המתאימה שמשלימה את הסדרה.
    1. שאלות חשבון החלק הזה זהה בסגנונו לחלק החשבון הנמצא במבחן בשלב א'. בחלק זה ישנן בעיות מילוליות בנושא חשבון.

איך מפתחים אצל התלמיד את צורת החשיבה הנזקקת להצלחה במבחן מחוננים

כשילד מגיע לכיתה ב', לא מעט הורים מתחילים להיות עסוקים בנושא תשובות למבחו מחוננים שלב א כיתה ב.

תלמידים מחוננים הינם בפוטנציאל העתיד של מדינתנו. אם לא יעזרו לתלמידים המחוננים להוציא לפועל את הפוטנציאל האדיר שלהם, אותם ילדים עלולים לאבד עניין ולהעסיק את עצמם במעשים שטותיים.

בשביל שהתלמיד יצליח במבחן, הילד צריך לפתח יכולת חשיבה מיוחדת. במטרה שהתלמיד יפנים את סוג החשיבה, הוא צריך ללמוד דוגמאות של פתרונות הקיימים בערכות הכנה מקצועיות, וכך לחדד את צורת החשיבה.

עוד בנושא:

מבחנים לדוגמא מחוננים כיתה ב& 39

מבחן מחוננים שלב ב

מחוננים כיתה ד

מחוננים בכיתה רגילה

מבחן מחוננים לדוגמא חינם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>