קטגוריות
Uncategorized

מבחני מחוננים שלב ב תרגול חינם

מבחני מחוננים שלב ב תרגול חינם

שלב ההכנות: אינדיקציה להורים

במהלך ההכנה, ההורה מסייע לילד, ומכוון אותו איך לגשת אל השאלות. תרגול משותף יוצר זמן איכות מבורך וחוויתי בין ההורה לילד, וגם מעניק להורה אפשרות לשאול: "האם אני מחונן"?

חשוב מאוד שתהליך ההכנה יהיה באווירה כיפית ולא לחוצה. קיימת חשיבות להעניק לילדיכם לאורך כל הזמן הרגשה שהוא חכם, ושיש לו יכולת לעבור בהצלחה את המבחן.

  • התכוננות יום טרם הבחינה: כדאי יום לפני מבחן המחוננים, שהתלמיד לא ילמד לבחינה. במקום זה, יש לקחת את הילד להינות: גן שעשועים, פארק, או אפילו מסעדה. חשוב מאד שילדיכם יישן מוקדם ערב הבחינה.
  • יום המבחן: חשוב לתת לילד ארוחת בוקר מזינה ביום המבחן. מומלץ להשתדל להרגיע את הילד, ולתת לו הרגשה שהוא יעבור את המבחן בהצלחה. יש לצייד את הילד לבחינה בכריך, חטיף שוקולד ושתייה.

ישנם גופים ומכונים למיניהם, המציעים חוגי הכנה למבחני מחוננים. חלק מחוגי הכנה למבחן מחוננים, הינם חוגים מיוחדים המוענקים על ידי אנשי מקצוע המומחים בעבודה עם ילדים.

ההתכוננות לשלב א' נותנת לילד הפנמה מהו מבחן מחוננים, וכאשר הילד יתכונן לשלב ב', יהיה לו כבר יותר נוח משום שהוא כבר עבר את שלב ההתמודדות הראשונית. חשוב ביותר שהילד ילמד באופן שיהיה לו נעים.

שלב ההכנות של התלמיד, והלמידה המשותפת עם ההורים, מהווים אינדיקציה האם הילד אכן מחונן. מבחן מחוננים שלב ב' קשה ומורכב יותר מאת בחינת מחוננים שלב א.

כאשר הוא מתכונן בעזרת ערכת הכנה, התלמיד מתמחה בסוג החשיבה עליה מובנות השאלות של בחינות מחוננים. מומלץ לתת לילד גם את החוג וגם לקנות בשבילו ערכה.

אם אתם צריכים אינפורמציה על מבחני מחוננים שלב ב תרגול חינם הגעתם לאתר הנכון.

חשוב ביותר שתהליך ההכנות של הילד למבחני המחוננים יועבר באופן חוויתי, ולא באופן קשה או מחייב. במטרה שההכנות יעברו בקלות על התלמיד, מומלץ ביותר שכל תהליך הלימוד יהיה בצורת חוויה.

מבחן מחוננים – רק כאשר התלמיד באמת מחונן?

יש לא מעט תלמידים נבונים, אך לא כולם מחוננים. אפשר לאתר סימנים ראשונים של מחוננות עוד כשהילד בגיל קטן מאד.

המבחנים יתבצעו בשתי שלבים. המבחנים לא נבנו על מנת לאבחן את פרופיל הכישורים של הילדים, אלא על מנת לבחור את התלמידים בעלי הכושר הכללי הגבוה ביותר לתכניות לתלמידים מחוננים ומצטיינים.

אין לשלוח ילד חולה למבחנים, ובמקרה של מחלה במבחן שלב א', יש להודיע על כך לסגל בית הספר. אם התלמיד "קפץ כיתה" קרוב למועד הבחינה, מומלץ לבחון אותו במועד שיתקיים בשנה"ל הבאה, ולאורך שנה זו ילדכם יוכל לצמצם את הפער ההגיוני הקיים בינו לבין שאר התלמידים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה הבאה הוא ייבחן במבחני שלב ב' המתאימים לרמת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והישגיו יושוו לתלמידים בדרגת כיתה זו ולא לגילו (לתשומת לבכם, יהיה עליכם להגיש על כך בקשה אל משרד החינוך עד ל- 31/12).

מאפיין אחד של ילדים מחוננים הוא נטייה להתעסק עם בעיות חשבוניות.

תינוקות מחוננים מתעניינים בכל דבר. ילדים מחוננים נהינים ללמוד, ובעיקר אוהבים לקרוא.

לא כדאי שההורים יאלצו את בנם תהליך של הכנה למבחני מחוננים, רק כדי להראות לכולם שבנם "גאון". חשוב ביותר לזהות בגיל צעיר האם לילד יש נטייה למחוננות, ורק אם רואים סימני מחוננות אז מומלץ לפנות אל צוות ההוראה של התלמיד, ובעקבות התייעצות איתם מומלץ להתחיל תהליך ההכנה למבחן המחוננים.

כיצד להתנהג עם שאר ילדי המשפחה בעת ההכנות למבחן

ביום שלפני המבחן, טוב לצאת עם כל בני המשפחה לבילוי משותף.

מחפשים מידע על מבחני מחוננים שלב ב תרגול חינם? כאן באתר מחוננים תמצאו את כל מה שחיפשתם.

לאורך ימי ההכנות לבחינה, מומלץ לתת לילדים האחרים במשפחה הרגשה שהם ילדים חכמים ובעלי כשרונות. טוב לתת לשאר האחים להשתדל גם לפתור שאלות מתוך תרגילי ההכנה.

מבחן מחוננים כיתה ב שלב א'

מבנה הבחינה שלב א' מתפצל רוב הזמן לשני חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהתכונות של ילד מחונן, היא הבנה מעולה של התוכן שהוא קורא. הוא יכול לנתח ולהפיק לקחים בצורה טבעית. לכן, החלק הראשון של הבוחן, ייעודו לבדוק את רמת היכולת של התלמיד להבין את הטקסט שקרא ולענות על סוגי שאלות שונים הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להכיר לילד טקסט חדש שלא ראה מעולם, ולבחון כיצד הילד מתמודד עם התוכן החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של תלמיד מחונן, היא שהוא בעל כושר חשיבה מתמטית וכמותית מצוינת. הילד יודע לפתור בעיות כמותיות ומתמטיות, ולהסיק מסקנות. תלמיד מחונן, הינו ילד שבעתיד יוכל ללמוד באופן מוצלח את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הדורשים כושר חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: בדרך כלל, השאלות הנשאלות בחלק החשיבה הכמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אך יהיו גם תרגילים בסדרות חשבוניות.

כדי לסייע לילד להתכונן יותר בקלות לקראת מבחן המחוננים שלב א', כדאי להבין את המבנה מבחנים למחוננים ומאילו חלקים הם מורכבים.

המבחן הראשון נועד לסייע לסגל בית הספר לבחור את התלמידים בעלי היכולת הגבוהה ביותר מבין כלל התלמידים. מבחן שלב א' בודק בעיקר את הבנת הנקרא של הילדים ואת כישוריהם במקצוע החשבון.

הורים של תלמיד שלא הצליח את שלב א' ומעוניים להגיש ערעור ורוצים שילדם יופנה בכל מקרה לשלב ב', יצטרכו לפנות בכתב למורה הכיתה ולנמק את רצונם.

הכנה למבחן מחוננים שווה להכנה מקדימה למבחן הפסיכומטרי

הורה יקר! כאן באתר מחוננים תוכלו למצוא אינפורמציה חשובה על מבחני מחוננים שלב ב תרגול חינם.

מרבית הילדים המחוננים ימשיכו כשיגדלו בלימודים גבוהים. בשביל נערים מחוננים, שלב ההכנה לפסיכומטרי יהיה חוויה חיובית, מהסיבה שהחומר הנלמד יהיה פשוט עבורם מאחר שעברו הכנה מסוג דומה בצעירותם.

חלק מתוכניות העשרה למחוננים יועברו בצורת חוג אחר הצהריים, ולפעמים יוזמנו התלמידים לבוקר חוויתי ומעשיר במרכז למידה. כאשר מכינים תלמיד מחונן למבחן המחוננים, בו זמנית נותנים לו את הכלים להצלחה במבחן הפסיכומטרי.

בדרך כלל, ילדים מחוננים מוציאים ציון גבוה בבחינת הפסיכומטרי כשהם גדלים. ההכנה למבחני הפסיכומטרי פשוט בשביל ילדים מחוננים, בגלל שהם כבר קיבלו את צורת החשיבה הבסיסית הנדרשת בשביל הצלחה במבחן הפסיכומטרי.

שלב ב' של מבחן המחוננים

מבחן ב' שונה ממבחן א', הוא קשה יותר, ודורש התמודדות אינטלקטואלית בלחץ זמן. ההפניות למבחני שלב ב' נשלחות מהמכון החיצוני ולאחר מכן מסורות לתלמידים.

שלב א' של מבחן המחוננים היה עבור התלמיד טעימה מהו מבחן מחוננים. אם בשלב א' השאלות היו רק בנושאים כמו הבנת הנקרא מבחן מחוננים וחשיבה כמותית, אז בשלב ב' יהיו גם שאלות בנושאי חשיבה צורנית וידע כללי.

שלב ב': המבחן האמיתי בעקבות שלב א'

הוריהם של כל הנבחנים יקבלו קרוב לסוף שנת הלימודים מכתב לגבי התאמה או לא לתכנית.

לרוב, חלק מסויים מהילדים הניגשים למבחן של שלב א', לא תמיד היה צריך לעשות כן, אבל נבחנים בעקבות דרישה של ההורים, ולכן, שלב ב' של הבחינות הוא מבחן האיתור הרלוונטי, המכריע מיהו באמת מחונן. אפשר להניח שתלמיד שלא מחונן או מוכשר יתר על המידה, לא יקבל ציון עובר גם את שלב א'.

מאילו תרגילים מורכב מבחן מחוננים שלב ב

חלק ב' של המבחן למחוננים מורכב מהחלקים הבאים:

        1. תרגילים מילוליים מילים ופירושם: בחלק הזה, על התלמיד לבחור את המשמעות המתאימה למילה נתונה. תרגילים בהם צריך להשלים משפטים: בשאלות אלו מובא משפט, ובמשפט חסרה מילה. על הילד לגלות את המילה שתשלים את המשפט.

 

    1. צורות יחסים בין צורות: מוצגים לילד דוגמאות של קשרים שונים בין צורות. ביחס השלישי, לא מוצגת צורה, ועל הילד לנחש מהי הצורה החסרה. המשכת סדרה: מביאים לילד סדרת צורות המופיעות לפי סדר לוגי נתון ביניהן. על הילד למצוא מהי הלוגיקה של סדר הצורות, ולבחור את הצורה הנכונה המשלימה את הסדרה.
    1. תרגילי חשבון החלק הזה זהה בסגנונו לחלק החשבון במבחן מחוננים שלב א'. בחלק זה יש בעיות מילוליות בנושא חשבון.

כיצד מעוררים אצל התלמיד את צורת החשיבה הנדרשת להצלחה במבחן המחוננים

כאשר ילד מגיע לכיתה ב', רוב ההורים מתחילים לחשוב על הנושא מבחני מחוננים שלב ב תרגול חינם.

חשיבה לוגית היא שהופכת את התלמיד למחונן. במטרה שהילד יפנים את אופן החשיבה, עליו לעבור על דוגמאות של פתרונות שיש בערכות הכנה מקצועיות, וכך לחדד את צורת החשיבה.

כאשר הילד יפתור תרגילים שוב ושוב, התלמיד יוכל בפשטות להתגבר על תרגילים מסוג זה. במידה ולא עוזרים לתלמידים המחוננים לממש את הפוטנציאל העצום שבהם, אותם ילדים יכולים להשתעמם ולהתעסק במעשים שטותיים.

עוד בנושא:

סדרות חשבוניות מחוננים

מבחן מחוננים כיתה ו דוגמא

מבחן מחוננים שלב ב דוגמא להדפסה

דוגמאות למבחן ילדים מחוננים כיתות ב

קורסי הכנה כיתה ב שלב מחוננים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>