קטגוריות
Uncategorized

מבחני מחוננים שלב א כיתה ב לדוגמא

מבחני מחוננים שלב א כיתה ב לדוגמא

הופכים את ההכנה למבחן לאיתור מחוננים לפשוטה ומהנה

כאשר הוא לומד מתוך ערכת הכנה, הילד מתמחה באופן החשיבה עליה מתבססות השאלות של המבחנים. מומלץ להעניק לתלמיד גם את החוג וגם לרכוש עבורו ערכת הכנה.

כאשר מכינים תלמיד לקראת מבחן לאיתור מחוננים, ההכנה יכולה להיות חוויה עבור הילד, אך אם ההכנה נעשית בצורה לא נכונה, ההכנה יכולה להוות גם טראומה עבורו. ניתן לרשום את ילדיכם לחוג שתוכנו הוא משחקים ופעילות, ולקנות ערכות הכנה למחוננים מקצועיות.

חשוב מאוד ששלב ההכנות יהיה באווירה כיפית ולא מתוחה. קיימת חשיבות להעניק לילדיכם כל הזמן תחושה שהוא חכם, ושהוא מסוגל להצליח במבחן.

אם אתם מחפשים אינפורמציה על מבחני מחוננים שלב א כיתה ב לדוגמא הגעתם למקום הנכון.

כשילד באמת מחונן, הלמידה לפני המבחן תהיה פשוטה ומענגת עבורו. במידה והתלמיד עובר קשיים בשלב ההכנה למבחן המחוננים, ואינו מגלה עניין, אזי על ההורים להסיק שתהליך זה אינו כל כך מתאים עבור הילד, ומוטב שהתלמיד לא יתאמץ במה שמסובך מדי עבורו, ועשוי להוות לו טראומה.

ההתכוננות למבחן שלב א' מעניקה לילד הפנמה מהו מבחן מחוננים, וכאשר התלמיד יעבור הכנה לשלב ב', יהיה לו כבר יותר קל משום שהוא כבר חווה את שלב ההתמודדות הראשונית. חיוני ביותר שהילד יתכונן בדרך שיהיה לו נעים.

גם כשלומדים עם התלמיד בבית, חשוב להתיישב איתו ביחד, ולפתור איתו את השאלות בצורה נעימה. חלק מחוגי הכנה למבחן מחוננים, הינם חוגים מיוחדים המועברים על ידי מדריכים מקצועיים המומחים בעבודה עם ילדים.

בזמן ההכנה, ההורה עוזר לילד, ומכוון אותו כיצד להתמודד עם השאלות. לימוד משותף מהווה זמן איכות חשוב וחוויתי בין ההורה לילד, ואף נותן להורה הזדמנות לשאול: "האם אני מחונן"?

  • הכנה יום לפני המבחן: כדאי יום קודם מועד המבחן, שהילד לא יתכונן לבחינה. בזמן זה, יש לקחת את הילד להינות: גן שעשועים, פארק, או סתם מסעדה. חשוב מאד שהילד יישן בשעה מוקדמת בלילה שלפני המבחן.
  • היום הגדול: חשוב לתת לילד ארוחת בוקר מזינה בבוקר של הבחינה. מומלץ למצוא דרכים איך להרגיע את הילד, ולתת לו תחושה שהוא יעבור את המבחן בהצלחה. כדאי לצייד את הילד לבחינה בסנדוויץ', שוקולד ושתייה.

מבחן מחוננים: רק כאשר הילד באמת מחונן?

מחלקת המחוננים והמצטיינים מטעם משרד החינוך מציע תכניות ייחודיות לטיפוח תלמידים מחוננים ומצטיינים בתחומים רבים. המבחנים לא תוכננו כדי להעריך את פרופיל הכישורים של התלמידים, אלא כדי לבחור את הילדים בעלי הכושר הכללי הגבוה ביותר לחוגים לתלמידים מחוננים ומצטיינים.

אין טעם לשלוח ילד חולה למבחנים, ובמצב של מחלה בזמן מבחן שלב א', יש לעדכן על כך לצוות בית הספר. אם התלמיד "קפץ כיתה" בסמוך למועד הבחינה, ההמלצה היא לבחון אותו במועד שיתקיים בשנה"ל הבאה, ולאורך שנה זו הילד יוכל לצמצם את הפער ההגיוני הקיים בינו לבין שאר התלמידים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה הבאה הוא יתייצב במבחני שלב ב' המתאימים לרמת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והציונים יושוו לתלמידים בדרגת כיתה זו ולא לגילו (לתשומת לבכם, יהיה עליכם להגיש על זה פנייה אל משרד החינוך עד התאריך 31/12).

יש לשים לב שמטרתמבחני המחוננים, היא לאתר ילדים מחוננים ולא לרצות את ההורים. חשוב מאוד להבין בגיל מוקדם האם לילד יש נטייה למחוננות, ורק אם רואים סימני מחוננות אז ורק אז מומלץ לפנות אל צוות ההוראה של הילד, ובעקבות התייעצות איתם אפשר לפתוח תהליך ההכנה למבחן המחוננים.

יש ילדים רבים נבונים, אך זה לא אומר שהם מחוננים. אפשר לזהות רמזים ראשונים של מחוננות אפילו כשהילד בגיל קטן מאד.

מאפיין אחד של ילדים מחוננים הוא תכונה להתעכב על בעיות חשבוניות.

ילדים מחוננים בגיל הרך יבחנו ויבדקו כל דבר, וגם ינסו לפרק צעצועים במטרה לחקור אותם. ילדים מחוננים יקבלו בגיל מוקדם את הכינוי "תולעת ספרים", בעקבות חיבתם לספרים.

איך לנהוג עם שאר ילדי המשפחה בזמן ההכנות לבחינה

מחפשים מידע על מבחני מחוננים שלב א כיתה ב לדוגמא? כאן באתר מחוננים תמצאו את כל מה שחיפשתם.

טוב לרשום גם את הילדים האחרים לחוגים שהם אוהבים. טוב לתת לילדים האחרים להשתדל גם לפתור שאלות מתוך תרגילי ההכנה.

ביום שלפני המבחן, טוב לצאת עם כל בני המשפחה לבילוי משפחתי.

מבחן מחוננים כיתה ב שלב א'

מבנה הבחינה שלב א' מתפצל בדרך כלל לשני חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהתכונות של ילד מחונן, היא הבנה מעולה של התוכן שהוא קורא. הוא מסוגל לנתח ולהסיק מסקנות בצורה טבעית. לכן, החלק הראשון של הבוחן, מטרתו להעריך את רמת המסוגלות של התלמיד להבין את הטקסט שקרא ולענות על סוגי שאלות שונים הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להכיר לילד טקסט חדש שלא קרא אף פעם, ולבחון איך התלמיד מתמודד עם התוכן החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של ילד מחונן, היא שהוא בעל כושר חשיבה מתמטית וכמותית ברמה גבוהה. הילד יודע לפתור בעיות כמותיות וחשבוניות, ולהסיק מסקנות. תלמיד מחונן, הינו ילד שבעתיד יוכל ללמוד בהצלחה את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הדורשים חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: לרוב, השאלות בחלק של חשיבה כמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אבל חלק מהשאלות יהיו מבדקים בסדרות חשבוניות.

הורים של תלמיד שלא עבר את שלב א' ורוצים להגיש ערעור ורוצים שילדם יוזמן בכל מקרה לשלב ב', יצטרכו לפנות דרך מכתב למחנך הכיתה ולהסביר את רצונם.

כדי לעזור לילדיכם להתכונן יותר ביעילות למבחן המחוננים שלב א', מומלץ להכיר את המבנה מבחנים למחוננים ומאילו חלקים הם מורכבים.

בשלב א', כל ילדי הכיתה יעשו מבחן סינון ראשוני (מבחן שלב א') שמועבר בכיתה. בתום בדיקת המבחנים, כל ההורים מקבל תשובה אם הילד קיבל ציון עובר במבחן שלב א', ואם הוא מופיע בקבוצת התלמידים המוזמנים למבחן מחוננים שלב ב כיתה ב.

מסגרות העשרת ילדים מחוננים

אחד מהמכשולים של הצעירים המשתחררים מהצבא ורוצים להתכונן לפסיכומטרי, הוא ההתמודדות הראשונית עם צורת החשיבה הנצרכת. בדרך כלל, תלמידים מחוננים יוציאו ציון גבוה במבחן הפסיכומטרי כאשר יתבגרו.

על מנת להעשיר את התלמידים המחוננים, הקימה מדינת ישראל מסגרות ייחודיות, שמטרתן לתת העשרה לתלמידים מחוננים. כאשר מכינים ילד מחונן למבחן המחוננים, בו זמנית מעניקים לו את הכלים להצליח במבחן הפסיכומטרי.

#p#כשיגדל התלמיד, הוא יצטרך לפתח את אותה חשיבה בזמן ההכנות עבור מבחן הפסיכומטרי. הלימוד למבחני הפסיכומטרי קל עבור תלמידים מחוננים, בגלל שהם כבר תרגלו את צורת החשיבה הראשונית הנצרכת להצלחה במבחן הפסיכומטרי.

הורה יקר! כאן באתר מחוננים תוכלו למצוא אינפורמציה חשובה על מבחני מחוננים שלב א כיתה ב לדוגמא.

שלב ב' של מבחן המחוננים

מבחן מחוננים שלב ב הינו ברמת קושי יותר גבוהה ומכיל יותר נושאים. מבחן מחוננים שלב ב' יתקיים באמצעות מכון חיצוני לבית הספר ואף מבחן זה מתקיים באופן קבוצתי.

מבחן זה בוחן את הרמה הקוגניטיבית הכללית של הילדים. ההפניות למבחני שלב ב' יגיעו מהמכון החיצוני ואז מחולקות לתלמידים.

שלב ב': המבחן האמיתי אחרי שלב א'

לרוב, חלק מסויים מהתלמידים הניגשים למבחן של שלב א', לא בהכרח היה צריך לעשות כן, אבל נבחנים בגלל דרישה של ההורים, ולכך, שלב ב' של המבחן הוא מבחן הסינון האמיתי, המכריע מיהו באמת מחונן. סביר להניח שתלמיד שהוא לא מחונן או מוכשר יתר על המידה, לא יעבור בהצלחה גם את שלב א'.

ההורים של כל הנבחנים יקבלו קרוב לסוף שנת הלימודים מכתב לגבי התאמה או לא לתכנית.

מאילו תרגילים מורכב מבחן מחוננים שלב ב

חלק ב' של המבחן למחוננים מורכב מהנושאים הבאים:

 

    1. צורות קשרים בין צורות: מובאים לתלמיד דוגמאות של קשרים שונים בין צורות. ביחס השלישי, חסרה צורה, ועל התלמיד לנחש מהי הצורה המתאימה. המשכת סדרה: מציגים לילד סדרה של צורות עם סדר לוגי מסויים ביניהן. על הילד למצוא מהי הלוגיקה של סדר הצורות, ולבחור את הצורה המתאימה המשלימה את הסדרה.
    1. תרגילים מילוליים מילים ופירושם: בחלק הזה, על הילד לגלות את הפירוש המתאים למילה מסוימת. השלמת משפטים: בתרגילים אלו יש משפט, ובמשפט חסרה מילה. על התלמיד לנחש את המילה שתשלים את המשפט.
    1. שאלות חשבון חלק זה זהה בסגנונו לחלק החשבון במבחן מחוננים שלב א'. בקטע זה יש שאלות מילוליות בחשבון.

איך לפתח אצל התלמיד את היכולת הנזקקת להצלחה במבחן מחוננים

על מנת שהתלמיד יקבל ציון עובר במבחן, התלמיד צריך לפתח חשיבה מסוימת. על מנת שהילד יבין את סוג החשיבה, עליו לעבור על דוגמאות של פתרון תרגילים המופיעים בערכות הכנה מקצועיות, וכך לפתח את יכולות החשיבה.

כאשר ילד מתקרב לכיתה ב', הרבה הורים מתחילים להיות עסוקים בנושא מבחני מחוננים שלב א כיתה ב לדוגמא.

תלמידים מחוננים הינם בפוטנציאל העתיד של המדינה. במידה ולא יעזרו לתלמידים המחוננים להוציא לפועל את הפוטנציאל העצום שלהם, אותם תלמידים עלולים להשתעמם ולהעסיק את עצמם במעשים שטותיים.

עוד בנושא:

תאריך מבחן מחוננים

מתי מתקיים מבחן מחוננים שלב ב מחוז בת ים

מבחן לדוגמא לאיתור מחוננים כיתה ב

גולות מבחן מחוננים

מבחן מחוננים כיתה ב ספר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>