קטגוריות
Uncategorized

מבחני מחוננים לדוגמה כיתה ו בחינם

מבחני מחוננים לדוגמה כיתה ו בחינם

הכנה למבחן מחוננים

חשוב להגיד לילד שבאמת תהליך ההכנות הינו ארוך, אבל זה כדאי כי לאחר שיעבור את המבחן בהצלחה, הוא יוכל להינות מתוכניות העשרה חווייתיות. קיימת חשיבות לתת לילדיכם לאורך כל הזמן תחושה שהוא מבריק, ושהוא מסוגל לעבור בהצלחה את הבחינה.

גם כאשר לומדים עם התלמיד בבית, מומלץ בחום לשבת איתו ביחד, ולפתור איתו את התרגילים בצורה כיפית. חלק מתוכניות הכנה למבחן מחוננים, הם חוגים מיוחדים המועברים על ידי אנשי מקצוע המומחים בפעילויות עם ילדים.

  • הכנה יום קודם הבחינה: כדאי יום קודם מועד המבחן, שהתלמיד לא יתכונן כלל. בזמן זה, יש לקחת את הילד לכיף: גן שעשועים, פארק, או סתם פיצרייה. חשוב מאד שהילד ילך לישון מוקדם ערב הבחינה.
  • יום הבחינה: חשוב להכין עבור הילד ארוחת בוקר טובה ביום המבחן. מומלץ להשתדל להרגיע את הילד, ולהעניק לו תחושה שהוא יעבור את המבחן בהצלחה. כדאי לצייד את הילד לבחינה בכריך, שוקולד ומים.

אם אתם צריכים מידע על מבחני מחוננים לדוגמה כיתה ו בחינם הגעתם לאתר הנכון.

כאשר מכינים תלמיד לקראת מבחן לאיתור מחוננים, ההכנה יכולה להיות חוויה נעימה עבור הילד, אך אם ההכנה נעשית באופן לא נכון, היא יכולה להוות גם טראומה עבורו. מומלץ בחום לרשום את ילדיכם לחוג שתוכנו הוא משחקים ופעילות, ולרכוש ערכות הכנה למחוננים מקצועיות.

כשתלמיד באמת מחונן, ההכנה לפני הבחינה תהיה פשוטה ומהנה בשבילו. מבחן מחוננים שלב ב' קשה ומורכב יותר מאת בחינת מחוננים שלב א.

שיטה יעילה בה ילד יכול ללמוד היטב למבחן המחוננים, היא כאשר הילד יושב ופותר מבחני מחוננים מתוך ערכת הכנה טובה. רצוי לתת לילד גם את החוג וגם לרכוש בשבילו ערכה.

ההכנה למבחן שלב א' נותנת לתלמיד הבנה מהו מבחן מחוננים, וכאשר הילד יתכונן לשלב ב', יהיה לו כבר יותר פשוט משום שהוא כבר עבר את שלב ההסתגלות הראשונית. חשוב ביותר שהתלמיד יתכונן באופן שיהיה לו נעים.

בזמן התרגול, ההורה מסייע לילד, ומכוון אותו איך להתמודד עם השאלות. לימוד משותף מהווה זמן איכות מבורך וחוויתי בין ההורים לילדים, וגם מעניק להורה אפשרות לבדוק: "האם אני גם מחונן"?

דרכים להבין אם ילדיכם אכן מחונן

מחלקת המחוננים והמצטיינים מטעם משרד החינוך מפעיל תכניות ייחודיות לטיפוח ילדים מחוננים ומצטיינים בתחומים רבים. התובנה הלגיטימית היחידה שאפשר להפיק מן המבחנים היא האם ניתן לקבל את הנבחן לתכנית מיוחדת על פי סף הקבלה שהוחלט.

תינוקות מחוננים יבחנו ויבדקו כל חפץ, וגם ינסו לפרק חפצים במטרה לחקור אותם. ילדים מחוננים נהינים ללמוד, ובעיקר אוהבים לקרוא.

סימן אחד של ילדים מחוננים הוא תכונה להתעסק עם בעיות חשבוניות.

חשוב לזכור שכל המטרה של מבחני המחוננים, היא טובת הילד ולא טובת ההורים. חשוב מאוד לזהות בגיל צעיר האם לילד יש סימנים למחוננות, ורק אם מזהים סימני מחוננות אז ורק אז כדאי להתייעץ עם צוות ההוראה של התלמיד, ולאחר התייעצות איתם אפשר לפתוח תהליך ההכנה למבחן המחוננים.

מאחר שההשתתפות במבחני המחוננים (שלב א' ושלב ב') היא זכות ולא מאולצת, הורה שאינו מעוניין שילדו ייבחן יעדכן על כך בכתב מפורש. אם התלמיד "קפץ כיתה" בסמוך למועד המבחן, ההמלצה היא לבחון אותו שנה לאחר מכן, ולאורך שנה זו התלמיד יוכל לצמצם את הפער הטבעי הקיים בינו לבין שאר התלמידים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה לאחר מכן הוא ייבחן במבחני שלב ב' המתאימים לרמת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והישגיו יושוו לנבחנים בדרגת כיתה זו ולא לגיל שלו (שימו לב, יהיה עליכם להגיש על זה פנייה אל משרד החינוך עד ל- 31/12).

ההגדרות הנוגעות לקבוצות אוכלוסייה מיוחדות, אינפורמציה על התכניות וטפסי פנייה מצויים בפורטל הורים למחוננים ולמצטיינים: https://parents.education.gov.il/prhnet/gifted אפשר לזהות סימנים ראשונים של מחוננות עוד כשהילד בגיל קטן מאד.

איך לנהוג עם שאר ילדי המשפחה בזמן ההכנות לבחינה

יום קודם למבחן, מומלץ לצאת עם כל בני המשפחה לבילוי משותף.

צריכים מידע על מבחני מחוננים לדוגמה כיתה ו בחינם? כאן באתר mechunanim.co.il תמצאו את כל מה רציתם לדעת.

מומלץ להביא גם את הילדים האחרים לפעילויות שהם מחבבים. כדאי לערב את האחים עד כמה שניתן בהכנות למבחן.

מבחן לאיתור מחוננים כיתה ב שלב א

המבחן הראשון נועד לעזור לצוות בית הספר לאתר את הילדים בעלי כישורים מבין כלל התלמידים. בסוף בדיקת הבוחנים, כל ההורים מקבל תשובה אם התלמיד עבר בהצלחה במבחן שלב א', ואם הוא מופיע ברשימת הילדים המוזמנים למבחן מחוננים שלב ב כיתה ב.

הורים של תלמיד שלא הצליח את שלב א' ומעוניים לערער ומבקשים שילדם יוזמן בכל זאת לשלב ב', צריכים לפנות דרך מכתב אל מחנך הכיתה ולנמק את רצונם.

על מנת לעזור לילד להתכונן יותר בקלות למבחן המחוננים שלב א', טוב להכיר את המבנה מבחני המחוננים וממה הם מורכבים.

תוכן הבחינה שלב א' מתפצל רוב הזמן ל2 חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהיכולות של ילד מחונן, היא להבין היטב את התוכן שהוא קורא. הוא יכול לנתח ולהסיק מסקנות בצורה טבעית. לכן, החלק הראשון של הבוחן, ייעודו להעריך את מידת היכולת של הילד להבין את הטקסט שקרא ולענות על סוגי שאלות שונים הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להכיר לילד טקסט חדש שלא קרא מעולם, ולראות איך הילד מתמודד עם התוכן החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של ילד מחונן, היא שהוא בעל כושר חשיבה מתמטית וכמותית מצוינת. הוא יודע לפתור בעיות כמותיות וחשבוניות, ולהסיק מסקנות. תלמיד מחונן, הוא תלמיד שבעתיד יהיה מסוגל ללמוד בהצלחה את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הדורשים כושר חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: לרוב, השאלות הנשאלות בחלק של חשיבה כמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אבל יהיו גם תרגילים בסדרות חשבוניות.

תוכניות העשרת תלמידים מחוננים

הורה יקר! כאן באתר מחוננים תמצאו מידע חשוב אודות מבחני מחוננים לדוגמה כיתה ו בחינם.

#p#כאשר יתבגר התלמיד, יהיה עליו לפתח את אותה חשיבה בזמן ההכנות לקראת מבחן הפסיכומטרי. הלימוד למבחני הפסיכומטרי קל בשביל תלמידים מחוננים, בגלל שהם כבר רכשו את החשיבה הראשונית הנצרכת להצלחה בבחינת הפסיכומטרי.

מרבית הילדים המחוננים יתמידו כשיגדלו בלימודים גבוהים. בשביל ילדים מחוננים, קורס ההכנה לפסיכומטרי יהיה חוויה מהנה, משום שהחומר הנלמד יהיה פשוט עבורם אחרי שכבר עברו הכנה מסוג דומה בילדותם.

על מנת לטפח את הילדים המחוננים, השיקה המדינה מסגרות מיוחדות, שנועדו לתת העשרה לתלמידים מחוננים. כאשר מכינים ילד מחונן למבחן המחוננים, בו זמנית מעניקים לו את הכלים להצליח במבחן הפסיכומטרי.

מבחן לאיתור מחוננים כיתה ב שלב ב

מבחן שלב ב' שונה מהמבחן הראשון, הוא מאתגר יותר, ודורש התמודדות אינטלקטואלית בלחץ זמן. ההפניות למבחן שלב ב' מגיעות מהמכון החיצוני ולאחר מכן מסורות לילדים.

מבחן מחוננים שלב ב הינו ברמת קושי יותר גבוהה ומכיל יותר נושאים. מבחן שלב ב' מועבר באמצעות גוף רשמי חיצוני לבית הספר ואף הוא מועבר במתכונת קבוצתית.

מבחן המחוננים שלב ב' הוא המכריע

על סמך תוצאות מבחני מחוננים שלב ב', ייבחרו חלק מהילדים לחוגים למחוננים ולמצטיינים.

מבחן מחוננים שלב א' היה רק סינון ראשוני. תלמידים שמצליחים בשלב א', הם חכמים ומוכשרים.

מאילו חלקים מורכב מבחן מחוננים שלב ב

חלק ב' של מבחן מחוננים מורכב מהחלקים הבאים:

        1. תרגילי חשבון חלק זה זהה בסגנונו לחלק החשבון בשלב א'. בחלק זה יש שאלות מילוליות של חשבון.
        1. בעיות מילוליות תרגילים על משמעות מילים: בתרגילים אלו, על הילד לגלות את המשמעות המתאימה למילה מסוימת. השלמת משפטים: בתרגילים אלו יש משפט, ובמשפט חסרה מילה. על הילד לנחש את המילה שתשלים את המשפט.

 

    1. צורות יחסים בין צורות: מובאים לילד דוגמאות של קשרים שונים בין צורות. במקום השלישי, חסרה צורה, ועל התלמיד למצוא מהי הצורה המתאימה. סדרות: מציגים לילד סדרת צורות עם סדר לוגי נתון ביניהן. על הילד למצוא מהי הלוגיקה של סדר הצורות, ולבחור את הצורה הנכונה המשלימה את הסדרה.

כיצד מעוררים אצל הילד את החשיבה הנדרשת להצלחה במבחן המחוננים

ילדים מחוננים יכולים להיות העתיד של המדינה. מדינת ישראל הוציאה לפועל תוכניות המטפחות את היכולות של התלמידים המחוננים.

כאשר ילד מתקרב לכיתה ב', רוב ההורים מתחילים לדון על הנושא מבחני מחוננים לדוגמה כיתה ו בחינם.

במטרה שהילד יקבל ציון עובר במבחן, על הילד לפתח צורת חשיבה מסוימת. במטרה שהתלמיד יפנים את סוג החשיבה, עליו לקרוא דוגמאות של פתרונות הקיימים בערכות הכנה מקצועיות, וכך לפתח את צורת החשיבה.

עוד בנושא:

הכנה למבחני מחוננים כיתה ט

דוגמא למבחן מחוננים כיתה ג& 39

תרגול מבחן מחוננים כיתה ב

מבחן לאיתור מחוננים כיתה ד

מבחן מחוננים כיתה ב מועד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>