קטגוריות
Uncategorized

מבחני מחוננים כיתה ג& 39

מבחני מחוננים כיתה ג& 39

הכנה למבחני מחוננים

* חשיבות העבודה עם ערכות ההכנה – חשוב ביותר לתת לילד לתרגל שוב ושוב מתוך ערכת הכנה למבחן שלב א' ולמבחן שלב ב', משום שאז הילד יתרגל לסגנון השאלות ויגיע מוכן לבוחן. חיוני ביותר שהילד ילמד בדרך שיהיה לו נעים.

  • התכוננות 24 שעות קודם המבחן: כדאי יום קודם מועד המבחן, שהתלמיד לא ילמד לבחינה. בזמן זה, יש לקחת את הילד לכיף: אטרקציה, קניון, או אפילו מסעדה. חשוב שילדיכם יישן בשעה מוקדמת ערב המבחן.
  • היום הגדול: חשוב לתת לילד ארוחת בוקר מזינה ביום המבחן. יש למצוא דרכים איך להרגיע את הילד, ולתת לו תחושה שהוא יצליח במבחן. כדאי לצייד את הילד למבחן בכריך, חטיף שוקולד ומים.

חשוב להגיד לילד שאכן יש הרבה הכנה שעליו לעבור, אך התהליך שווה כי לאחר שיעבור את המבחן בהצלחה, יוכל להינות ממסגרות העשרה חווייתיות. כדאי ללמוד עם הילד את החומר בשמחה ובאופן רגוע.

דרך טובה בה ילד יכול ללמוד היטב למבחן מחוננים, היא כשהילד מתיישב ופותר מבחני מחוננים מתוך ערכת הכנה מקצועית. רצוי לתת לילד גם את החוג וגם לקנות בשבילו ערכה.

קיימים אתרים ומכונים למיניהם, המציעים תוכניות הכנה למבחני מחוננים. חלק מתוכניות הכנה למבחן מחוננים, הינם חוגים חווייתיים המוענקים על ידי אנשי מקצוע המומחים בפעילויות עם ילדים.

במהלך התרגול, ההורה עוזר לילד, ומנחה אותו איך לגשת אל השאלות. לימוד משותף יוצר זמן איכות מבורך וחוויתי בין ההורים לילדים, וגם מעניק להורה אפשרות לשאול: "האם אני מחונן"?

כאשר ילד באמת מחונן, ההכנה לפני הבחינה תהיה קלה ומהנה בשבילו. מבחן מחוננים שלב ב' מאתגר ומורכב יותר משלב א'.

אם אתם צריכים מידע על מבחני מחוננים כיתה ג& 39 הגעתם לאתר הנכון.

כשילד מתכונן לפני מבחן, ההכנה יכולה להיות חוויה לתלמיד, אך אם ההכנה מועברת בצורה לא נכונה, ההכנה יכולה להיות גם טראומה עבורו. על מנת ששלב ההכנה יהיה נעים עבור הילד, מומלץ ביותר שכל תהליך הלימוד יועבר באופן חוויתי.

מהו תלמיד מחונן והאם מבחני המחוננים הינם רק בשבילו?

סימן אחד של ילדים מחוננים הוא נטייה להתעסק עם בעיות חשבוניות.

חשוב לזכור שכל המטרה של מבחני המחוננים, היא לאתר ילדים מחוננים ולא לרצות את ההורים. לפעמים, קורה מצב בו הילד לא מתאים לתוכניות המחוננים, אבל ההורים רוצים להראות שבנם מחונן, ולכן מכריחים אותו לעבור את התהליך בכוח.

מאחר שההשתתפות במבחנים (שלב א' ושלב ב') היא רשות ולא מאולצת, הורה שלא חפץ שילדו יעבור את המבחן יודיע על כך בכתב מפורש. אם הילד "קפץ כיתה" בסמוך למועד הבחינה, מומלץ לבחון אותו במועד שיתקיים בשנה"ל הבאה, ולאורך שנה זו הילד יוכל לצמצם את הפער ההגיוני שנוצר בינו לבין התלמידים האחרים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה הבאה הוא יתייצב במבחני שלב ב' המתאימים לרמת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והתוצאות יושוו לנבחנים בדרגת כיתה זו ולא לגיל שלו (שימו לב, תצטרכו להגיש על זה בקשה אל משרד החינוך עד התאריך 31/12).

ישנם לא מעט תלמידים חכמים, אבל לא כולם מחוננים. אפשר לזהות סימנים ראשונים של מחוננות עוד כשהילד תינוק.

תינוקות מחוננים יחקרו ויבדקו כל דבר, ואף ינסו לפרק צעצועים במטרה לחקור אותם. ילדים מחוננים יקבלו בגיל מוקדם את הכינוי "תולעת ספרים", בעקבות אהבתם לספרים.

מבחני המחוננים יתבצעו בשתי חלקים. מבחני המחוננים לא נבנו על מנת לאבחן את פרופיל המיומנויות של התלמידים, אלא כדי לבחור את הילדים בעלי הכושר הכללי המפותח ביותר לחוגים לתלמידים מחוננים ומצטיינים.

איך לנהוג עם שאר ילדי המשפחה בעת ההכנות לבחינה

מומלץ להביא גם את הילדים האחרים לפעילויות שהם מחבבים. מומלץ לתת לשאר האחים לנסות גם לפתור שאלות מתוך מבחני ההכנה.

יום קודם למבחן, טוב לצאת עם כל המשפחה לבילוי משפחתי.

מחפשים אינפורמציה אודות מבחני מחוננים כיתה ג& 39? כאן באתר מחוננים תוכלו למצוא את כל מה שחיפשתם.

מבחן לאיתור מחוננים כיתה ב שלב א

הורים של תלמיד שלא עבר את שלב א' ורוצים להגיש ערעור ומבקשים שילדם יופנה בכל זאת לשלב ב', צריכים לפנות דרך מכתב אל מחנך הכיתה ולנמק את סיבותיהם.

כדי לעזור לילד להתכונן יותר בקלות לקראת מבחן המחוננים שלב א', מומלץ להבין את המבנה מבחנים למחוננים וממה הם מורכבים.

תוכן הבחינה שלב א' מתחלק בדרך כלל ל2 חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהיכולות של ילד מחונן, היא הבנה מעולה של הטקסט שהוא קורא. הוא מסוגל לנתח ולהסיק מסקנות בצורה טבעית. לכן, החלק הראשוני של הבוחן, מטרתו להעריך את מידת היכולת של התלמיד להבין את הטקסט הנקרא ולהשיב על מגוון שאלות הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להכיר לילד טקסט חדש שלא ראה מעולם, ולבחון כיצד הילד מתמודד עם הטקסט החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של ילד מחונן, היא שיש לו חשיבה מתמטית וכמותית ברמה גבוהה. התלמיד יודע לפתור בעיות כמותיות וחשבוניות, ולהפיק לקחים. ילד מחונן, הינו תלמיד שעם השנים יוכל ללמוד בהצלחה את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הצריכים כושר חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: בדרך כלל, השאלות בחלק החשיבה הכמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אך יהיו גם תרגילים בסדרות חשבוניות.

בשלב הראשון, כל ילדי הכיתה יעשו בוחן סינון ראשון (מבחן שלב א') שמועבר בבית הספר. מבחן מחוננים שלב א בוחן בעיקר את נושאי הבנת הנקרא של הילדים ואת כישוריהם בתחום החשבון.

הכנה למבחני המחוננים = הכנה מוקדמת למבחן הפסיכומטרי

רוב התלמידים המחוננים ימשיכו כשיגדלו בלימודים גבוהים. בשביל נערים מחוננים, קורס ההכנה לפסיכומטרי יהיה חוויה מהנה, מהסיבה שהחומר המועבר יהיה קל עבורם מאחר שעברו הכנה מסוג זה בילדותם.

הורים יקרים! כאן באתר מחוננים תוכלו למצוא מידע חשוב על מבחני מחוננים כיתה ג& 39.

במטרה להעשיר את הילדים המחוננים, הקימה המדינה תוכניות מיוחדות, שמטרתן להעניק העשרה לתלמידים מחוננים. כאשר מכינים תלמיד בעל יכולות למבחן המחוננים, למעשה נותנים לו את הכלים להצלחה במבחן הפסיכומטרי.

לרוב, ילדים מחוננים מקבלים ציון מכובד במבחן הפסיכומטרי כאשר הם גדלים. הלימוד למבחני הפסיכומטרי קל בשביל ילדים מחוננים, משום שהם כבר קיבלו את החשיבה הראשונית הנדרשת להצלחה במבחן הפסיכומטרי.

מבחן מחוננים שלב ב'

שלב ב' של מבחני המחוננים הינו ברמת קושי יותר גבוהה ומכיל יותר נושאים. אם בשלב א' השאלות היו רק בנושאים של הבנת הנקרא מבחן מחוננים וחשיבה כמותית, אז בשלב ב' יהיו גם שאלות בנושאי חשיבה צורנית וידע כללי.

מבחן מחוננים שלב ב' שונה ממבחן א', הינו קשה יותר, ומצריך התמודדות אינטלקטואלית בלחץ של זמן. ההפניות למבחני שלב ב' יגיעו מהמכון החיצוני ואז מסורות לילדים.

שלב ב': הסינון האמיתי אחרי שלב א'

ההורים של כל התלמידים יקבלו קרוב לסוף שנת הלימודים הודעה לגבי התאמה או לא לתכנית.

שלב א' של הבחינה היה סוג של סינון ראשון. תלמידים שמצליחים בשלב א', הם חכמים ומוכשרים.

אילו נושאים מכיל שלב ב' של מבחן המחוננים

חלק ב' של המבחן למחוננים מורכב מהנושאים הבאים:

        1. תרגילי חשבון חלק זה זהה בסגנונו לחלק החשבון הנמצא במבחן בשלב א'. בחלק זה ישנן בעיות מילוליות בנושא חשבון.
        1. בעיות מילוליות מילים ופירושם: בחלק הזה, על הילד לגלות את הפירוש המתאים למילה מסוימת. השלמת משפטים: בתרגילים אלו מובא משפט, ומילה אחת חסרה במשפט. על התלמיד לנחש את המילה שתשלים את המשפט.

 

    1. צורות יחסים בין הצורות: מובאים לילד דוגמאות של יחסים שונים בין צורות. ביחס השלישי, לא מוצגת צורה, והילד צריך למצוא מהי הצורה המתאימה. המשכת סדרה: מביאים לתלמיד סדרת צורות המופיעות לפי סדר לוגי נתון ביניהן. על הילד לפענח מהי הלוגיקה של סדר הצורות, ולהחליט מהי הצורה הנכונה שמשלימה את הסדרה.

כיצד מעוררים אצל הילד את החשיבה הנדרשת להצלחה במבחן מחוננים

כשילד מתקרב לכיתה ב', רוב ההורים מתחילים לחשוב על הנושא מבחני מחוננים כיתה ג& 39.

כשהילד יפתור שאלות פעם אחר פעם, התלמיד יוכל בפשטות להתגבר על שאלות מסוג זה. המדינה הקימה מסגרות המעצימות את הכישורים של הילדים המחוננים.

יכולת חשיבה לוגית היא שהופכת את התלמיד למחונן. כשהתלמיד יפתח את צורת החשיבה הנזקקת למבחן, התלמיד יוכל לפתור שוב ושוב תרגילים מסוג זה.

עוד בנושא:

מבדק מחוננים

בחינת מחוננים כיתה ב

מבחן הערכה מחוננים כיתה ב

מבחן למחוננים

דוגמאות למבחן מחוננים כיתה ג

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>