קטגוריות
Uncategorized

מבחן שלב ב מחוננים להדפסה

מבחן שלב ב מחוננים להדפסה

שלב ההכנות: אינדיקציה עבור ההורים

קיימים גופים ומכונים שונים, המקיימים תוכניות הכנה למבחני מחוננים. חלק מתוכניות הכנה למבחן מחוננים, הינם חוגים חווייתיים המוענקים על ידי אנשי מקצוע המומחים בעבודה עם ילדים.

אם אתם מחפשים אינפורמציה אודות מבחן שלב ב מחוננים להדפסה הגעתם לאתר הנכון.

כשהוא מתכונן מתוך ערכת הכנה, התלמיד מתרגל לסוג החשיבה עליה מובנות השאלות של המבחנים. לא קיימת סתירה בין החשיבות של קורס הכנה למבחן מחוננים לבין ערכות הכנה למבחנים.

יש להגיד לילד שבאמת יש הרבה הכנה שהוא צריך לעבור, אבל זה כדאי כי אחרי שיעבור את המבחן בהצלחה, הוא יוכל להינות מתוכניות העשרה חווייתיות. חשוב לתת לילד לאורך כל הזמן הרגשה שהוא חכם, ושיש לו יכולת להצליח בבחינה.

  • התכוננות יום טרם המבחן: מומלץ יום קודם מבחן המחוננים, שהילד לא יתכונן כלל. בזמן זה, יש לקחת את הילד לכיף: אטרקציה, קניון, או סתם מסעדה. חשוב שהילד ילך לישון בשעה מוקדמת ערב המבחן.
  • יום המבחן: חשוב לתת לילד ארוחת בוקר טובה בבוקר של הבחינה. מומלץ להשתדל להרגיע את הילד, ולהעניק לו הרגשה שהוא יצליח במבחן. כדאי לדאוג שילדיכם יביא למבחן כריך, שוקולד ומים.

מומלץ להפוך את ההכנה למבחן המחוננים לחוויית לימוד משותפת של ההורה והילד. תרגול משותף יוצר זמן איכות חשוב וחוויתי בין ההורים לילדים, ואף נותן להורה אפשרות לשאול: "האם אני מחונן"?

כאשר מכינים ילד לקראת מבחן לאיתור מחוננים, זה יכול להיות חוויה לתלמיד, אך אם ההכנה נעשית באופן לא נכון, ההכנה יכולה להיות גם טראומה עבורו. במטרה שההכנות יעברו בקלות על הילד, מומלץ מאוד שתהליך הלימוד יועבר באופן חוויתי.

* חשיבות הלמידה עם ערכת הכנה למבחן מחוננים חשוב ביותר לכוון את הילד לתרגל שוב ושוב בעזרת ערכות ההכנה למבחן שלב א' ולמבחן שלב ב', משום שאז הילד יפנים את סגנון המבדקים ויגיע מוכן למבחן המחוננים. לעיתים, מומלץ לרשום את התלמיד לחוג שמלמד את הילד לפתור את המבחנים הללו בצורת משחקים.

כאשר ילד באמת מחונן, הלמידה לקראת המבחן תהיה קלה ומענגת בשבילו. מבחן מחוננים שלב ב' מאתגר ומורכב יותר מאת בחינת מחוננים שלב א.

מבחן לאיתור מחוננים – אך ורק כאשר התלמיד באמת מחונן?

סימן אחד של ילדים מחוננים הוא תכונה להתעסק עם בעיות חשבוניות.

יש לשים לב שכל המטרה של מבחני המחוננים, היא לאתר ילדים מחוננים ולא לרצות את ההורים. חשוב ביותר לאתר בגיל צעיר האם לילד יש סימנים למחוננות, ורק אם רואים אותות מחוננות אז ורק אז כדאי להתייעץ עם צוות ההוראה של הילד, ולאחר התייעצות איתם מומלץ לפתוח תהליך ההכנה למבחן המחוננים.

תינוקות מחוננים מגלים עניין וסקרנות בכל דבר. תלמידים מחוננים נהינים ללמוד, ובמיוחד מתענגים לקרוא.

ההגדרות הנוגעות לקבוצות אוכלוסייה מיוחדות, אינפורמציה על התכניות וטפסים שונים מצויים בפורטל הורים למחוננים ולמצטיינים: https://parents.education.gov.il/prhnet/gifted אפשר לאתר סימנים ראשונים של מחוננות עוד כשהילד תינוק.

מאחר שהנוכחות במבחנים (שלב א' ושלב ב') היא זכות ולא חובה, הורה שלא חפץ שילדו יעבור את המבחן יעדכן על כך בכתב מפורש. אם ילדכם "קפץ כיתה" קרוב למועד הבחינה, ההמלצה היא לבחון אותו שנה לאחר מכן, ולאורך שנה זו ילדכם יוכל לצמצם את הפער הטבעי שנוצר בינו לבין שאר התלמידים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה הבאה הוא ייבחן במבחני שלב ב' המתאימים לרמת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והישגיו יושוו לנבחנים בדרגת כיתה זו ולא לגילו (שימו לב, יהיה עליכם להגיש על כך בקשה אל משרד החינוך עד ל- 31/12).

מחלקת המחוננים והמצטיינים של משרד החינוך מפעיל תכניות ייחודיות להעשרת ילדים מחוננים ומצטיינים בתחומים שונים. המסקנה הלגיטימית היחידה שאפשר להפיק מן הבוחנים היא האם אפשר לקבל את הנבחן לתכנית מיוחדת על פי סף הקבלה שנקבע.

כיצד להתנהג עם הילדים האחרים במשפחה בעת ההכנות לבחינה

כדאי לרשום גם את הילדים האחרים שהם אוהבים. כדאי לערב את ילדיכם האחרים עד כמה שניתן בהכנות למבחן.

ביום שלפני המבחן, מומלץ לצאת עם כל המשפחה לבילוי משפחתי.

מחפשים מידע על מבחן שלב ב מחוננים להדפסה? כאן באתר מחוננים תמצאו את כל מה רציתם לדעת.

מבחן מחוננים כיתה ב שלב א'

מבנה המבחן שלב א' מתפצל בדרך כלל ל- 2 חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהתכונות של תלמיד מחונן, היא להבין היטב את הטקסט שהוא קורא. הוא יכול לנתח ולהפיק לקחים בצורה טבעית. לכן, החלק הראשוני של המבחן, ייעודו להעריך את מידת היכולת של הילד להבין את הטקסט הנקרא ולהשיב על סוגי שאלות שונים הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להפגיש את הילד עם טקסט חדש שלא ראה אף פעם, ולבחון כיצד התלמיד מתמודד עם התוכן החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של ילד מחונן, היא שהוא בעל כושר חשיבה מתמטית וכמותית מצוינת. הוא יודע לפתור בעיות כמותיות ומתמטיות, ולהסיק מסקנות. ילד מחונן, הינו תלמיד שעם השנים יוכל ללמוד בהצלחה את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הצריכים חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: בדרך כלל, השאלות בחלק החשיבה הכמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אבל יהיו גם מבדקים בסדרות חשבוניות.

על מנת לעזור לילד להתכונן יותר בקלות למבחן המחוננים שלב א', כדאי להבין את המבנה מבחני המחוננים ומאילו חלקים הם מורכבים.

הורים של ילד שלא הצליח את שלב א' ומעוניים להגיש ערעור ורוצים שילדם יופנה בכל זאת לשלב ב', צריכים לפנות בכתב למורה הכיתה ולהסביר את סיבותיהם.

בשלב ראשון, כל תלמידי הכיתה יעשו בוחן סינון ראשוני (מבחן שלב א') אשר מתקיים בבית הספר. בתום בדיקת הבוחנים, כל ההורים מקבל תשובה אם הילד קיבל ציון עובר במבחן שלב א', ואם הוא נכלל או לא בקבוצת הילדים המופנים למבחן מחוננים שלב ב כיתה ב.

התלמיד יגיע מוכן נפשית לקורס הפסיכומטרי כשיגדל

אחד מהמכשולים של הצעירים המשתחררים מהשירות צבאי וחפצים להתכונן לפסיכומטרי, הוא ההתמודדות הראשונית עם סגנון החשיבה הנצרכת. לרוב, ילדים מחוננים יוציאו ציון גבוה בפסיכומטרי כאשר יתבגרו.

#p#כשיתבגר התלמיד, הוא יצטרך לתרגל את אותה חשיבה בזמן ההכנות עבור מבחן הפסיכומטרי. הלימוד למבחני הפסיכומטרי קל יחסית בשביל ילדים מחוננים, בגלל שהם כבר קיבלו את החשיבה הבסיסית הנדרשת להצלחה במבחן הפסיכומטרי.

במטרה לטפח את הילדים המחוננים, השיקה המדינה תוכניות ייחודיות, שמטרתן להעניק העשרה לילדים מחוננים. כשמכינים ילד בעל יכולות למבחן המחוננים, למעשה מעניקים לו את הכלים להצליח במבחן הפסיכומטרי.

נושא מבחן שלב ב מחוננים להדפסה הינו מטריד הורים רבים בישראל.

מבחן לאיתור מחוננים כיתה ב שלב ב

מבחן מחוננים שלב ב הינו ברמת קושי יותר גבוהה ומכיל יותר נושאים. השלב השני של המבחן מתקיים באמצעות מכון חיצוני לבית הספר ואף הוא ייערך במתכונת קבוצתית.

מבחן ב' שונה ממבחן א', הוא מאתגר יותר, ודורש התמודדות אינטלקטואלית בלחץ זמן. ההפניות למבחן שלב ב' נשלחות מהמכון החיצוני ואז מחולקות לילדים.

מבחן המחוננים שלב ב' הוא הקובע

על פי תוצאות מבחני מחוננים שלב ב', יופנו אחוז מהתלמידים לתכניות למחוננים ולמצטיינים.

לרוב, אחוז מסויים מהתלמידים הניגשים לבחינות של שלב א', לא בהכרח היה צריך לעשות כן, אך ניגשים בשל דרישה מצד ההורים, ולכן, שלב ב' של מבחן המחוננים הינו מבחן הסינון האמיתי, הקובע מיהו מחונן. ילדים שמצליחים בשלב א', מוכח שהם נבונים ומוכשרים.

אילו נושאים מכיל שלב ב' של מבחן המחוננים

חלק ב' של המבחן למחוננים מכיל את הנושאים הבאים:

        1. שאלות חשבון החלק הזה דומה לחלק החשבון במבחן מחוננים שלב א'. בקטע זה ישנן שאלות מילוליות בנושא חשבון.

 

    1. שאלות על צורות קשרים בין הצורות: מוצגים לילד דוגמאות של יחסים שונים בין צורות. במקום השלישי, חסרה צורה, ועל התלמיד לנחש מהי הצורה החסרה. המשכת סדרה: מביאים לתלמיד סדרת צורות עם סדר לוגי מסויים ביניהן. התלמיד צריך לפענח מהו העיקרון של סדר הצורות, ולבחור את הצורה המתאימה שמשלימה את הסדרה.
    1. תרגילים מילוליים תרגילים על פירוש מילים: בתרגילים אלו, על הילד לנחש את הפירוש המתאים למילה נתונה. השלמת משפטים: בתרגילים אלו כתוב משפט, ובמשפט חסרה מילה. על הילד לגלות את המילה שתשלים את המשפט.

כיצד מעוררים אצל התלמיד את החשיבה הנזקקת להצלחה במבחן מחוננים

כאשר התלמיד יפתור תרגילים פעם אחר פעם, התלמיד יוכל בטבעיות להתמודד עם שאלות מסוג זה. במידה ולא עוזרים לילדים המחוננים לממש את הפוטנציאל העצום שלהם, אותם תלמידים עלולים לאבד עניין ולהתעסק במעשים שטותיים.

כאשר ילד מתקרב לכיתה ב', רוב ההורים מתחילים להיות עסוקים בנושא מבחן שלב ב מחוננים להדפסה.

צורת חשיבה לוגית היא שהופכת את התלמיד למחונן. כאשר הילד יחדד את צורת החשיבה הנדרשת למבחן, הילד יצליח לפתור שוב ושוב שאלות מסוג זה.

עוד בנושא:

המלצה לספר הכנה למבחן מחוננים

מבחן שלב ב מחוננים להדפסה

מבחן מחוננים שלב ב להורדה

אוצר המילים מבחני מחוננים

מחוננים שלב ב נושאים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>