קטגוריות
Uncategorized

מבחן מחוננים כיתה ו pdf

מבחן מחוננים כיתה ו pdf

חוגי הכנה למבחנים לתלמידים מחוננים

בזמן התרגול, ההורה מסייע לילד, ומנחה אותו איך להתמודד עם השאלות. לימוד משותף מהווה זמן איכות מבורך וחוויתי בין ההורים לילדים, ואף נותן להורה הזדמנות לשאול: "האם אני מחונן"?

קיימים גופים ומכונים למיניהם, המקיימים חוגי הכנה למבחני מחוננים. תוכניות הכנה למבחני מחוננים כיתה ב מנוהלים על ידי מדריכים בדרך של שעשועים, סדנאות וחוויות.

ישנה חשיבות גדולה ששלב ההכנה של הילד למבחני המחוננים ייעשה מתוך תחושת חוויה של הילד, ולא באופן קשה או מחייב. במטרה שההכנות יעברו בקלות על הילד, מומלץ מאוד שתהליך הלימוד יהיה בצורת חוויה.

ההתכוננות לשלב א' נותנת לילד הפנמה מהו מבחן מחוננים, וכאשר התלמיד ילמד למבחן מחוננים שלב ב', יהיה לו כבר יותר נוח בגלל שהוא כבר עבר את שלב ההסתגלות הראשונית. לעיתים, מומלץ לשלוח את הילד לחוג שמלמד את התלמיד לפתור את השאלות הללו בעזרת משחקים.

כאשר הוא לומד מתוך ערכת הכנה, התלמיד מתרגל לסוג החשיבה עליה מתבססות השאלות של המבחנים. אין סתירה בין החשיבות של חוג הכנה למבחן מחוננים לבין ערכת הכנה למבחן.

תקופת ההכנה של התלמיד, ותהליך הלמידה המשותף עם ההורים, מהווים אינדיקציה האם התלמיד אכן מחונן. אם הילד מתקשה בשלב ההכנה למבחן המחוננים, ואינו מגלה עניין, אזי על ההורים להסיק שתהליך זה אינו מתאים עבור הילד, ומוטב שהתלמיד לא יעמיק במה שמסובך מדי בשבילו, ועשוי להוות לו חוויה שלילית.

אם אתם צריכים מידע על מבחן מחוננים כיתה ו pdf הגעתם למקום הנכון.

  • הכנה 24 שעות לפני המבחן: כדאי יום קודם מועד המבחן, שהתלמיד לא יתכונן לבחינה. בזמן זה, יש לקחת את הילד להינות: גן שעשועים, קניון, או סתם פיצרייה. חשוב שהילד יישן בשעה מוקדמת ערב המבחן.
  • יום הבחינה: חשוב לתת לילד ארוחת בוקר טובה בבוקר של הבחינה. יש למצוא דרכים איך להרגיע את הילד, ולתת לו הרגשה שהוא יצליח במבחן. כדאי לצייד את הילד למבחן בכריך, שוקולד ומים.

הכרחי ממש שתהליך ההכנה יהיה באווירה רגועה ולא מתוחה. קיימת חשיבות לתת לילד כל הזמן הרגשה שהוא מבריק, ושיש לו יכולת לעבור בהצלחה את הבחינה.

מבחן לאיתור מחוננים: רק כשהילד באמת מחונן?

מאפיין אחד של ילדים מחוננים הוא נטייה להתעכב על בעיות חשבוניות.

המבחנים יתנהלו בשתי חלקים. המסקנה הריאלית היחידה שניתן להפיק מן המבחנים היא האם אפשר לצרף את התלמיד לתכנית מסוימת על פי סף הקבלה שנקבע.

לא מועיל לשלוח ילד שלא מרגיש טוב למבחנים, ובמקרה של מחלה במבחן שלב א', יש להודיע על כך לסגל בית הספר. אם ילדכם "קפץ כיתה" בסמוך למועד הבחינה, ההמלצה היא לבחון אותו שנה לאחר מכן, ובמשך שנה זו הילד יוכל לצמצם את הפער ההגיוני הקיים בינו לבין התלמידים האחרים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה לאחר מכן הוא יתייצב במבחני שלב ב' המתאימים לרמת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והתוצאות יושוו לילדים בדרגת כיתה זו ולא לגיל שלו (לתשומת לבכם, תצטרכו להגיש על כך פנייה אל משרד החינוך עד התאריך 31/12).

לא נכון שההורים יכפו על בנם תהליך של הכנות למבחן, רק כדי להראות לכולם שבנם "מחונן". לפעמים, קורה מצב בו הילד לא מתאים לתוכניות המחוננים, אבל ההורים רוצים להוכיח שבנם בעל יכולות, ולכן מכריחים אותו לעבור את התהליך בכוח.

ילדים מחוננים בגיל הרך יבחנו ויבדקו כל חפץ, ואף ינסו לפרק צעצועים על מנת לחקור אותם. תלמידים מחוננים יקבלו בשלב מוקדם את הכינוי "תולעת ספרים", בעקבות חיבתם לספרים.

יש ילדים רבים חכמים, אך לא כולם מחוננים. ניתן לזהות סימנים ראשונים של מחוננות עוד כשהילד תינוק.

כיצד לנהוג עם הילדים האחרים במשפחה בזמן ההכנות לבחינה

24 שעות לפני המבחן, מומלץ לצאת עם כל בני המשפחה לבילוי משפחתי.

כאן תקראו מידע עשיר אודות מבחן מחוננים כיתה ו pdf.

מומלץ לרשום גם את הילדים האחרים שהם מחבבים. נכון לשתף את האחים עד כמה שניתן בהכנות למבחן.

מבחן לאיתור מחוננים כיתה ב שלב א

מבנה המבחן שלב א' מתחלק בדרך כלל לשני חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהתכונות של תלמיד מחונן, היא הבנה מעולה של התוכן שהוא קורא. הוא מסוגל לנתח ולהסיק מסקנות באופן טבעי. לכן, החלק הראשון של המבחן, ייעודו להעריך את מידת המסוגלות של התלמיד להבין את הטקסט הנקרא ולהשיב על מגוון שאלות הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להכיר לילד טקסט חדש שלא קרא מעולם, ולבחון איך התלמיד מתמודד עם הטקסט החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של תלמיד מחונן, היא שיש לו חשיבה מתמטית וכמותית מצוינת. התלמיד מסוגל לפתור בעיות כמותיות ומתמטיות, ולהסיק מסקנות. תלמיד מחונן, הוא תלמיד שעם השנים יוכל ללמוד בהצלחה את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הדורשים כושר חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: לרוב, השאלות בחלק של חשיבה כמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אך חלק מהשאלות יהיו מבדקים בסדרות חשבוניות.

על מנת לעזור לילד להתכונן יותר בקלות למבחן המחוננים שלב א', כדאי להבין את המבנה מבחני המחוננים וממה הם מורכבים.

הורים של תלמיד שלא עבר את שלב א' ומעוניים לערער ומעוניינים שילדם יופנה בכל מקרה לשלב ב', צריכים לפנות דרך מכתב אל מחנך הכיתה ולהסביר את רצונם.

המבחן הראשון נועד לסייע לסגל בית הספר לאתר את הילדים בעלי היכולת הגבוהה ביותר מבין כלל התלמידים. לאחר בדיקת המבחנים, כל הורה מקבל הודעה אם התלמיד עבר בהצלחה במבחן שלב א', ואם הוא מופיע ברשימת התלמידים המוזמנים למבחן מחוננים שלב ב כיתה ב.

תוכניות לטיפוח ילדים מחוננים

מספר מסגרות העשרה למחוננים יועברו בצורת חוג בשעות הצהריים, ולעיתים יוזמנו הילדים לבוקר של חוויות והעשרה במרכז למידה. כאשר מכינים ילד בעל יכולות למבחן המחוננים, למעשה מעניקים לו את הכלים להצלחה במבחן הפסיכומטרי.

לרוב, ילדים מחוננים מקבלים ציון מכובד במבחן הפסיכומטרי כאשר הם גדלים. הלימוד למבחני הפסיכומטרי פשוט בשביל ילדים מחוננים, משום שהם כבר תרגלו את צורת החשיבה הבסיסית הנצרכת להצלחה במבחן הפסיכומטרי.

רוב המחוננים יתמידו כשיתבגרו בלימודים גבוהים. בשביל נערים מחוננים, שלב ההכנה לפסיכומטרי יהיה חוויה מהנה, מהסיבה שהחומר הנלמד יהיה קל עבורם מאחר שכבר עברו הכנה מסוג דומה בילדותם.

הורים יקרים! כאן באתר mechunanim.co.il תמצאו אינפורמציה חשובה אודות מבחן מחוננים כיתה ו pdf.

מבחן מחוננים שלב ב'

מבחן שלב ב' בוחן את היכולת הקוגניטיבית הכללית של התלמידים. ההפניות למבחן שלב ב' מגיעות מהמכון החיצוני ולאחר מכן מחולקות לילדים.

מבחן מחוננים שלב א' היה עבור הילד אינדיקציה מהו מבחן מחוננים. מבחן שלב ב' יתקיים באמצעות גוף רשמי חיצוני לבית הספר וגם הוא ייערך באופן קבוצתי.

איתור המחוננים נערך בשלב ב'

שלב א' של מבחן המחוננים היה סוג של סינון ראשון. אפשר להניח שילד שלא מחונן או מוכשר יתר על המידה, לא יעבור בהצלחה גם את שלב א'.

ההורים של כל התלמידים יקבלו קרוב לסוף שנת הלימודים הודעה לגבי שייכות או לא לתכנית.

מאילו נושאים מורכב מבחן מחוננים שלב ב

חלק ב' של המבחן למחוננים מכיל את הנושאים הבאים:

        1. תרגילים מילוליים שאלות על פירוש מילים: בשאלות אלו, על הילד לנחש את המשמעות המתאימה למילה מסוימת. שאלות בהן יש צורך להשלים משפטים: בתרגילים אלו מובא משפט, ובמשפט חסרה מילה. על התלמיד לבחור את המילה המשלימה את המשפט.
        1. תרגילי חשבון חלק זה דומה לחלק החשבון הנמצא במבחן בשלב א'. בקטע זה ישנן בעיות מילוליות של חשבון.

 

    1. צורות קשרים בין צורות: מובאים לילד דוגמאות של קשרים שונים בין צורות. במקום השלישי, לא מוצגת צורה, והילד צריך למצוא מה הצורה החסרה. סדרות: מציגים לתלמיד סדרה של צורות המופיעות לפי סדר לוגי מסויים ביניהן. הילד צריך לפענח מהי הלוגיקה של סדר הצורות, ולבחור את הצורה המתאימה המשלימה את הסדרה.

איך מפתחים אצל הילד את החשיבה הנדרשת למבחן מחוננים

במטרה שהתלמיד יצליח במבחן, על הילד לפתח חשיבה מיוחדת. כאשר התלמיד יפתח את סגנון החשיבה הנדרשת למבחן, הילד יצליח לפתור פעם אחר פעם שאלות מסוג זה.

ילדים מחוננים הינם בפוטנציאל העתיד של המדינה. אם לא עוזרים לילדים המחוננים לממש את הפוטנציאל העצום שבהם, אותם תלמידים יכולים לאבד עניין ולהעסיק את עצמם במעשי שטות.

תקופת מבחני המחוננים מאד רגישה ולהורים יש הרבה שאלות בעניין מבחן מחוננים כיתה ו pdf.

עוד בנושא:

האם כדאי לגשת לשלב ב מבחן מחוננים

מבחני דוגמא מחוננים שלב א

תאריך מבחן מחוננים

תירגול שאלות מבחן מחוננים

הכנה למבחני מחוננים כיתה ט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>