קטגוריות
Uncategorized

הרשמה למבחן מחוננים ב

הרשמה למבחן מחוננים ב

הילד מתכונן נפשית למבחני מחוננים

חשוב להגיד לילד שבאמת יש הרבה הכנה שעליו לעבור, אך התהליך שווה כי לאחר שיעבור את המבחן בהצלחה, יוכל להינות ממסגרות העשרה חווייתיות. כדאי ללמוד עם הילד את החומר ברוגע ובאווירה שמחה.

גם כאשר לומדים עם הילד בבית, מומלץ בחום להתיישב איתו ביחד, ולפתור איתו את השאלות בצורה כיפית. חלק מתוכניות הכנה למבחן מחוננים, הם חוגים מיוחדים המועברים על ידי אנשי מקצוע המתמחים בעבודה עם ילדים.

  • הכנה יום טרם הבחינה: מומלץ יום קודם מועד המבחן, שהילד לא ילמד כלל. במקום זה, יש לקחת את הילד להינות: אטרקציה, קניון, או סתם פיצרייה. חשוב מאד שהילד יישן מוקדם ערב המבחן.
  • היום הגדול: חשוב לתת לילד ארוחת בוקר טובה ביום המבחן. יש להשתדל להרגיע את הילד, ולהעניק לו תחושה שהוא יעבור את המבחן בהצלחה. כדאי לדאוג שילדיכם יביא למבחן כריך, חטיף שוקולד ושתייה.

כשילד מתכונן לפני מבחן, זה יכול להיות חוויה לתלמיד, אך אם ההכנה מועברת בצורה לא נכונה, היא יכולה להוות גם טראומה עבור הילד. במטרה שההכנות יעברו בקלות על התלמיד, מומלץ מאוד שכל תהליך הלימוד יהיה בצורת חוויה.

אם אתם מחפשים מידע אודות הרשמה למבחן מחוננים ב הגעתם לאתר הנכון.

שיטה טובה בה תלמיד יכול להתכונן היטב למבחן המחוננים, היא כשהילד יושב ופותר מבחן מחוננים מתוך ערכת הכנה טובה. מומלץ לתת לתלמיד גם את החוג וגם לקנות בשבילו ערכה.

כשתלמיד באמת מחונן, הלמידה לקראת המבחן תהיה קלה ומהנה בשבילו. מבחן לאיתור מחוננים שלב ב' מאתגר ומורכב יותר מאת בחינת מחוננים שלב א.

* חשיבות הלמידה עם ערכות ההכנה – חשוב ביותר לתת לילד לתרגל שוב ושוב בעזרת ערכת הכנה למבחן שלב א' ולמבחן שלב ב', מהסיבה שאז התלמיד יתרגל לסגנון השאלות ויגיע מוכן למבחן המחוננים. חשוב ביותר שהתלמיד יתכונן באופן שיהיה לו חוויתי.

בזמן ההכנה, ההורה מסייע לילד, ומכוון אותו איך לגשת אל השאלות. לימוד משותף יוצר זמן איכות מבורך וחוויתי בין ההורים לילדים, וגם מעניק להורה הזדמנות לשאול: "האם אני גם מחונן"?

דרכים להבין אם ילדיכם אכן מחונן

סימן אחד של ילדים מחוננים הוא נטייה להתעכב על בעיות חשבוניות.

מכיוון שהנוכחות במבחני המחוננים (שלב א' ושלב ב') היא זכות ולא חובה, הורה שלא רוצה שילדו ייבחן יעדכן על כך בכתב מפורש. אם התלמיד "קפץ כיתה" קרוב למועד הבחינה, מומלץ לבחון אותו במועד שיתקיים בשנה"ל הבאה, ולאורך שנה זו התלמיד יוכל לצמצם את הפער הטבעי שנוצר בינו לבין התלמידים האחרים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה הבאה הוא יתייצב במבחני שלב ב' המתאימים לדרגת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והישגיו יושוו לנבחנים בדרגת כיתה זו ולא לגילו (שימו לב, יהיה עליכם להגיש על כך בקשה אל משרד החינוך עד ל- 31/12).

מבחני המחוננים יתבצעו בשתי חלקים. המבחנים לא תוכננו על מנת לאבחן את פרופיל המיומנויות של הילדים, אלא על מנת לבחור את התלמידים בעלי הכושר הכללי הגבוה ביותר לחוגים לתלמידים מחוננים ומצטיינים.

לא נכון שההורים יאלצו את בנם תהליך של הכנות למבחן, רק על מנת להראות לכולם שבנם "גאון". חשוב ביותר לזהות בגיל צעיר האם לילד יש סימנים למחוננות, ורק אם רואים סימני מחוננות אז ורק אז מומלץ לפנות אל צוות ההוראה של התלמיד, ולאחר התייעצות איתם מומלץ לפתוח בהכנות למבחן המחוננים.

יש ילדים רבים נבונים, אבל לא כולם מחוננים. ניתן לזהות רמזים ראשונים של מחוננות עוד כשהילד תינוק.

תינוקות מחוננים יחקרו ויבדקו כל חפץ, וגם ינסו לפרק צעצועים על מנת לחקור אותם. ילדים מחוננים נהינים ללמוד, ובמיוחד אוהבים לקרוא.

איך לנהוג עם הילדים האחרים במשפחה בזמן ההכנות לבחינה

טוב לרשום גם את שאר האחים לפעילויות שהם אוהבים. כדאי לערב את האחים כמה שיותר בלימוד למבחן.

יום קודם למבחן, טוב לצאת עם כל בני המשפחה לבילוי משותף.

כאן תקראו מידע עשיר אודות הרשמה למבחן מחוננים ב.

מבנה מבחן מחוננים כיתה ב שלב א

כדי לעזור לילד להתכונן יותר בקלות לקראת מבחן המחוננים שלב א', טוב להכיר את המבנה מבחנים למחוננים וממה הם מורכבים.

מבנה המבחן שלב א' מתפצל בדרך כלל ל- 2 חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהתכונות של ילד מחונן, היא להבין היטב את הטקסט שהוא קורא. הוא מסוגל לנתח ולהסיק מסקנות בצורה טבעית. לכן, החלק הראשוני של המבחן, מטרתו לבדוק את רמת היכולת של התלמיד להבין את הטקסט שקרא ולענות על סוגי שאלות שונים הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להכיר לילד טקסט חדש שלא קרא אף פעם, ולראות איך התלמיד מתמודד עם הטקסט החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של ילד מחונן, היא שיש לו חשיבה מתמטית וכמותית מצוינת. הוא מסוגל לפתור בעיות כמותיות ומתמטיות, ולהסיק מסקנות. תלמיד מחונן, הינו תלמיד שעם השנים יהיה מסוגל ללמוד באופן מוצלח את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הדורשים חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: בדרך כלל, השאלות בחלק החשיבה הכמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אבל חלק מהשאלות יהיו תרגילים בסדרות חשבוניות.

הורים של תלמיד שלא הצליח את שלב א' ומעוניים להגיש ערעור ומעוניינים שילדם יופנה בכל זאת לשלב ב', צריכים לפנות דרך מכתב אל מורה הכיתה ולנמק את סיבותיהם.

מבחן שלב א' נועד לעזור למורי בית הספר לאתר את הילדים בעלי כישורים מבין כלל התלמידים. בתום בדיקת הבוחנים, כל הורה מקבל תשובה אם הילד קיבל ציון עובר במבחן שלב א', ואם הוא מופיע בקבוצת הילדים המופנים למבחן מחוננים שלב ב כיתה ב.

הילד יגיע מוכן נפשית למבחן הפסיכומטרי כשיתבגר

הורים יקרים! כאן באתר mechunanim.co.il תוכלו למצוא אינפורמציה חשובה על הרשמה למבחן מחוננים ב.

לרוב, תלמידים מחוננים מוציאים ציון גבוה במבחן הפסיכומטרי כשהם גדלים. ההכנה למבחן הפסיכומטרי קל עבור ילדים מחוננים, משום שהם כבר רכשו את צורת החשיבה הראשונית הנדרשת בשביל הצלחה במבחן הפסיכומטרי.

אחד מהמכשולים של הצעירים המשתחררים מהצבא וחפצים להתכונן לפסיכומטרי, הוא ההתמודדות הראשונית עם סגנון החשיבה הנצרכת. עבור ילדים מחוננים, קורס ההכנה לפסיכומטרי יהיה חוויה חיובית, מהסיבה שהחומר הנלמד יהיה פשוט עבורם אחרי שעברו הכנה מסוג דומה בילדותם.

מספר מסגרות העשרה למחוננים יתקיימו כחוג בשעות הצהריים, ולפעמים יזומנו הילדים לבוקר חוויתי ומעשיר במרכז למידה. כשמכינים תלמיד בעל יכולות למבחן המחוננים, למעשה נותנים לו את הכלים להצלחה במבחן הפסיכומטרי.

שלב ב' של מבחן המחוננים

שלב א' של מבחן המחוננים היה עבור הילד אינדיקציה מהו מבחן מחוננים. המבחן שלב ב מחוננים מתקיים דרך מכון חיצוני לבית הספר ואף מבחן זה מועבר במתכונת קבוצתית.

מבחן זה בודק את היכולת הקוגניטיבית הכללית של הילדים. ההפניות למבחני שלב ב' נשלחות מהמכון החיצוני ולאחר מכן מסורות לתלמידים.

מבחן מחוננים שלב ב' הוא המכריע

על פי תוצאות מבחני שלב ב', ייבחרו חלק מהילדים לחוגים למחוננים ולמצטיינים.

מבחן מחוננים שלב א' היה סינון די ראשוני. ילדים שעוברים את שלב א', הם חכמים ומוכשרים.

אילו נושאים מכיל שלב ב' של מבחן המחוננים

חלק ב' של המבחן למחוננים מורכב מהנושאים הבאים:

 

    1. צורות יחסים בין צורות: מובאים לתלמיד דוגמאות של קשרים שונים בין צורות. ביחס השלישי, חסרה צורה, והתלמיד צריך לנחש מהי הצורה המתאימה. סדרות: מביאים לתלמיד סדרה של צורות עם סדר לוגי מסויים ביניהן. על התלמיד למצוא מהו העיקרון של סדר הצורות, ולבחור את הצורה המתאימה המשלימה את הסדרה.
    1. תרגילים מילוליים תרגילים על משמעות מילים: בשאלות אלו, על התלמיד לנחש את המשמעות המתאימה למילה נתונה. השלמת משפטים: בתרגילים אלו יש משפט, ומילה אחת חסרה במשפט. על הילד לגלות את המילה המשלימה את המשפט.
    1. שאלות חשבון החלק הזה זהה בסגנונו לחלק החשבון במבחן מחוננים שלב א'. בקטע זה ישנן בעיות מילוליות בנושא חשבון.

כיצד מפתחים אצל הילד את צורת החשיבה הנזקקת להצלחה במבחן המחוננים

צורת חשיבה לוגית היא שהופכת את התלמיד למחונן. כשהתלמיד יחדד את צורת החשיבה הנזקקת לבחינה, הילד יוכל לפתור שוב ושוב תרגילים מסוג זה.

תקופת מבחני המחוננים מאד רגישה ולהורים יש הרבה שאלות בעניין הרשמה למבחן מחוננים ב.

כאשר התלמיד יפתור בעיות שוב ושוב, הילד יוכל בקלות רבה להתמודד עם תרגילים מסוג זה. המדינה הוציאה לפועל תוכניות המטפחות את היכולות של התלמידים המחוננים.

עוד בנושא:

מבחן לדוגמא מחוננים כיתה ב שלב א

מבחן מחוננים כיתה ב שלב א

מתי מתקיים מבחן איתור מחוננים שלב ב

מבחן מחוננים לכיתה ד

דוגמאות מבחני מחוננים שלב א

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>