קטגוריות
Uncategorized

שלב ב מחוננים ירושלים

שלב ב מחוננים ירושלים

שלב ההכנות: אינדיקציה עבור ההורים

  • הכנה 24 שעות קודם הבחינה: מומלץ יום לפני מבחן המחוננים, שהתלמיד לא ילמד לבחינה. במקום זה, יש לקחת את הילד לבלות: גן שעשועים, קניון, או סתם פיצרייה. חשוב שילדיכם ילך לישון בשעה מוקדמת בלילה שלפני הבחינה.
  • היום הגדול: חשוב להכין עבור הילד ארוחת בוקר מזינה ביום המבחן. יש למצוא דרכים איך להרגיע את הילד, ולתת לו תחושה שהוא יצליח במבחן. יש לדאוג שילדיכם יביא לבחינה סנדוויץ', שוקולד ושתייה.

שלב ההכנה של התלמיד, והלמידה המשותפת עם ההורים, מהווים אות האם התלמיד באמת מחונן. אם הילד מתקשה בלמידה לקראת מבחן המחוננים, והוא לא מתעניין בזה כל כך, אזי על ההורים להסיק שתהליך זה אינו מתאים עבור הילד, ומוטב שהילד לא יעמיק במה שקשה מדי עבורו, ועלול להוות לו טראומה.

יש להסביר לילד שאמנם יש הרבה הכנה שעליו לעבור, אבל זה כדאי כי לאחר שיעבור את המבחן בהצלחה, הוא יוכל להינות ממסגרות העשרה מרתקות. חשוב לתת לילדיכם לאורך כל הזמן תחושה שהוא חכם, ושהוא מסוגל לעבור בהצלחה את המבחן.

גם כאשר לומדים עם התלמיד בבית, מומלץ בחום לשבת איתו ביחד, ולפתור איתו את השאלות בצורה נעימה. חלק מחוגי הכנה למבחן מחוננים, הם חוגים חווייתיים המוענקים על ידי אנשי מקצוע המתמחים בעבודה עם ילדים.

אם אתם מחפשים מידע אודות שלב ב מחוננים ירושלים הגעתם למקום הנכון.

מומלץ להפוך את ההכנה למבחן המחוננים לחוויית לימוד משותפת של ההורה והילד. תרגול משותף יוצר זמן איכות מבורך וחוויתי בין ההורה לילד, ואף נותן להורה אפשרות לבדוק: "האם אני גם מחונן"?

שיטה יעילה בה ילד יכול להתכונן היטב למבחן המחוננים, היא כשהילד מתיישב ופותר מבחני מחוננים מתוך ערכת הכנה טובה. לא קיימת סתירה בין החשיבות של קורס הכנה למבחן מחוננים לבין ערכת הכנה למבחן.

כשילד מתכונן לפני מבחן, זה יכול להיות חוויה עבור הילד, אך אם ההכנה נעשית באופן לא נכון, היא יכולה להיות גם טראומה עבור הילד. ניתן לרשום את הילד לחוג שתוכנו הוא משחקים ופעילות, ולקנות ערכות הכנה למחוננים מעניינות.

ההכנה לשלב א' נותנת לתלמיד הפנמה מהו מבחן מחוננים, וכשהילד יעבור הכנה לשלב ב', יהיה לו כבר יותר נוח משום שהוא כבר חווה את שלב ההסתגלות הראשונית. לפעמים, שווה לרשום את הילד לחוג שמכשיר את התלמיד לפתור את המבחנים הללו בעזרת משחקים.

מהו תלמיד מחונן והאם מבחני המחוננים הינם רק עבורו?

תינוקות מחוננים מתעניינים בכל דבר. ילדים מחוננים יקבלו בגיל מוקדם את הכינוי "תולעת ספרים", בגלל אהבתם לספרים.

לא נכון שההורים יכפו על בנם תהליך של הכנה למבחן, רק על מנת להראות לכולם שבנם "מחונן". חשוב מאוד לאתר בגיל מוקדם האם לילד יש נטייה למחוננות, ורק אם רואים אותות מחוננות אז כדאי להתייעץ עם צוות ההוראה של התלמיד, ולאחר התייעצות איתם מומלץ להתחיל תהליך ההכנה למבחן המחוננים.

מכיוון שהנוכחות במבחני המחוננים (שלב א' ושלב ב') היא רשות ולא חובה, הורה שאינו מעוניין שילדו יעבור את המבחן יודיע על כך במפורש בכתב. אם הילד "קפץ כיתה" בסמוך למועד הבחינה, ההמלצה היא לבחון אותו שנה לאחר מכן, ולאורך שנה זו הילד יוכל לצמצם את הפער הטבעי הקיים בינו לבין התלמידים האחרים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה לאחר מכן הוא יתייצב במבחני שלב ב' המתאימים לדרגת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והישגיו יושוו לתלמידים בדרגת כיתה זו ולא לגיל שלו (שימו לב, תצטרכו להגיש על כך בקשה אל משרד החינוך עד ל- 31/12).

מאפיין אחד של ילדים מחוננים הוא תכונה להתעכב על בעיות חשבוניות.

מחלקת המחוננים והמצטיינים של משרד החינוך מפעיל תכניות ייחודיות להעשרת ילדים מחוננים ומצטיינים בתחומים רבים. המסקנה הריאלית היחידה שאפשר להפיק מן המבחנים היא האם ניתן לצרף את התלמיד לתכנית מיוחדת לפי סף הקבלה שהוחלט.

יש לא מעט תלמידים נבונים, אבל זה לא אומר שהם מחוננים. בדרך כלל, רמז למחוננות נקבע על פי רמת איי קיו – ילדים המקבלים ציון 130 ומעלה, מוגדרים כתלמידים שיכולים להיות מחוננים.

כיצד לנהוג עם שאר ילדי המשפחה בעת ההכנות למבחן

כאן תמצאו מידע רב אודות שלב ב מחוננים ירושלים.

24 שעות לפני המבחן, מומלץ לצאת עם כל המשפחה לבילוי משפחתי.

בזמן ההתכוננות לבחינה, מומלץ לשדר לילדים האחרים במשפחה הרגשה שהם ילדים חכמים ומוכשרים. כדאי לתת לשאר האחים לנסות גם לפתור שאלות מתוך מבחני ההכנה.

מבחני מחוננים כיתה ב שלב א'

הורים של ילד שלא הצליח את שלב א' ורוצים להגיש ערעור ומבקשים שילדם יופנה בכל זאת לשלב ב', צריכים לפנות דרך מכתב למחנך הכיתה ולהסביר את סיבותיהם.

תוכן הבחינה שלב א' מתפצל רוב הזמן ל- 2 חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהתכונות של ילד מחונן, היא להבין היטב את התוכן שהוא קורא. הוא יכול לנתח ולהפיק לקחים באופן טבעי. לכן, החלק הראשון של הבוחן, מטרתו להעריך את מידת היכולת של התלמיד להבין את הטקסט הנקרא ולענות על מגוון שאלות הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להפגיש את הילד עם טקסט חדש שלא קרא מעולם, ולראות איך התלמיד מתמודד עם הטקסט החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של ילד מחונן, היא שהוא בעל כושר חשיבה מתמטית וכמותית ברמה גבוהה. הוא מסוגל לפתור בעיות כמותיות וחשבוניות, ולהפיק לקחים. תלמיד מחונן, הינו ילד שבעתיד יוכל ללמוד בהצלחה את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הדורשים חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: בדרך כלל, השאלות הנשאלות בחלק החשיבה הכמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אבל יהיו גם מבדקים בסדרות חשבוניות.

על מנת לעזור לילד להתכונן יותר ביעילות למבחן המחוננים שלב א', מומלץ להבין את המבנה מבחני המחוננים וממה הם מורכבים.

בשלב הראשון, כל ילדי הכיתה יעשו מבחן סינון ראשוני (מבחן שלב א') אשר מועבר בבית הספר. מבחן שלב א' בודק במיוחד את הבנת הנקרא של התלמידים ואת יכולתם בתחום החשבון.

הכנה למבחן מחוננים שווה להכנה מקדימה למבחן הפסיכומטרי

חלק מתוכניות העשרה למחוננים יועברו בצורת חוג אחר הצהריים, ולפעמים יזומנו התלמידים לבוקר חוויתי ומעשיר במרכז למידה. כאשר מכינים ילד מחונן למבחן המחוננים, בו זמנית מעניקים לו את הכלים להצליח במבחן הפסיכומטרי.

מרבית המחוננים יתמידו כשיתבגרו בלימודים גבוהים. עבור ילדים מחוננים, קורס ההכנה לפסיכומטרי יהיה חוויה מהנה, מהסיבה שהחומר המועבר יהיה קל עבורם מאחר שכבר עברו הכנה מסוג זה בילדותם.

הורים יקרים! כאן באתר mechunanim.co.il תוכלו למצוא אינפורמציה חשובה על שלב ב מחוננים ירושלים.

לרוב, ילדים מחוננים מוציאים ציון גבוה בבחינת הפסיכומטרי כאשר הם גדלים. ההכנה למבחני הפסיכומטרי קל יחסית בשביל תלמידים מחוננים, משום שהם כבר תרגלו את צורת החשיבה הראשונית הנדרשת בשביל הצלחה במבחן הפסיכומטרי.

מבחן לאיתור מחוננים כיתה ב שלב ב

מבחן שלב ב' שונה ממבחן א', הוא מורכב יותר, ומצריך התמודדות מחשבתית תחת לחץ זמן. ההזמנות לשלב ב' יגיעו מהמכון החיצוני ואז מסורות לתלמידים.

מבחן מחוננים שלב ב הינו ברמת קושי יותר גבוהה ומכיל תרגילים מסוגים רבים יותר. מבחן מחוננים שלב ב' מתקיים באמצעות מכון חיצוני לבית הספר ואף הוא מתקיים במתכונת קבוצתית.

מבחן המחוננים שלב ב' הוא הקובע

רוב הזמן, חלק מסויים מהתלמידים הניגשים למבחן של שלב א', לא בהכרח מתאים לכך, אך ניגשים בעקבות דרישה מצד ההורים, ולכן, שלב ב' של הבחינות הוא מבחן האיתור הרלוונטי, המכריע מיהו מחונן. ילדים המקבלים ציון עובר בשלב א', מוכח שהם חכמים ומוכשרים.

הוריהם של כל התלמידים יקבלו לקראת סוף שנת הלימודים מכתב לגבי התאמה או לא לתכנית.

מאילו תרגילים מורכב מבחן מחוננים שלב ב

חלק ב' של המבחן למחוננים מורכב מהנושאים הבאים:

 

    1. צורות יחסים בין צורות: מוצגים לילד דוגמאות של יחסים שונים בין צורות. במקום השלישי, לא מוצגת צורה, ועל הילד למצוא מהי הצורה המתאימה. סדרות: מביאים לילד סדרה של צורות עם סדר לוגי מסויים ביניהן. הילד צריך למצוא מהי הלוגיקה של סדר הצורות, ולבחור את הצורה המתאימה המשלימה את הסדרה.
    1. שאלות חשבון חלק זה זהה בסגנונו לחלק החשבון בשלב א'. בחלק זה מוצאים שאלות מילוליות של חשבון.
    1. בעיות מילוליות תרגילים על משמעות מילים: בחלק הזה, על הילד לנחש את הפירוש המתאים למילה מסוימת. השלמת משפטים: בתרגילים אלו יש משפט, ובמשפט חסרה מילה. על התלמיד לנחש את המילה המשלימה את המשפט.

איך מעוררים אצל הילד את היכולת הנזקקת למבחן מחוננים

צורת חשיבה לוגית היא זו שהופכת את הילד למחונן. במטרה שהילד יפנים את סוג החשיבה, הוא צריך לעבור על דוגמאות של פתרון תרגילים הקיימים בערכות הכנה מקצועיות, וכך לפתח את יכולות החשיבה.

ילדים מחוננים יכולים להיות העתיד של המדינה. אם לא יעזרו לילדים המחוננים לממש את הפוטנציאל האדיר שלהם, אותם ילדים עלולים להשתעמם ולהעסיק את עצמם במעשי שטות.

התקופה שבה מתקיימים מבחני המחוננים מאד רגישה ולהורים יש הרבה שאלות בנושא שלב ב מחוננים ירושלים.

עוד בנושא:

מידעון מבחני מחוננים

ערכת הכנה למבחן מחוננים

מבחני מחוננים בכיתה ב

חוברת מחוננים pdf

מבחן לאיתור מחוננים כיתה ד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>