קטגוריות
Uncategorized

מבחן מחוננים כיתה ב תרגול און ליין

מבחן מחוננים כיתה ב תרגול און ליין

חוגי הכנה למבחנים לתלמידים מחוננים

קיימים גופים ומכונים שונים, המציעים תוכניות הכנה למבחני מחוננים. חוגי הכנה למבחני מחוננים כיתה ב מועברים על ידי אנשי צוות בצורה של משחקים, סדנאות וחוויות.

כשתלמיד באמת מחונן, ההכנה לפני הבחינה תהיה קלה ומהנה בשבילו. במידה והתלמיד מתקשה בשלב ההכנה למבחן המחוננים, והוא לא מתעניין בזה כל כך, אז על ההורים להבין שתהליך זה אינו מתאים לילד, ואולי עדיף שהתלמיד לא יעמיק במה שקשה מדי עבורו, ועשוי להוות לו טראומה.

הכרחי ממש שתהליך ההכנה יהיה באווירה רגועה ולא מתוחה. קיימת חשיבות להעניק לילדיכם כל הזמן הרגשה שהוא חכם, ושהוא מסוגל להצליח במבחן.

אם אתם מחפשים מידע על מבחן מחוננים כיתה ב תרגול און ליין הגעתם לאתר הנכון.

ישנה חשיבות גדולה ששלב ההכנה של הילד לקראת מבחני מחוננים יועבר מתוך תחושת חוויה של הילד, ולא מתוך תחושת כפייה. על מנת שתהליך ההכנה יהיה נעים עבור הילד, מומלץ מאוד שתהליך הלימוד יהיה בצורת חוויה.

מומלץ להפוך את ההכנה למבחן המחוננים לחוויית לימוד משותפת של ההורה והילד. לימוד משותף יוצר זמן איכות חשוב וחוויתי בין ההורה לילד, ואף מעניק להורה הזדמנות לשאול: "האם אני גם מחונן"?

ההתכוננות למבחן שלב א' מעניקה לתלמיד הבנה מהו מבחן מחוננים, וכאשר הילד ילמד לשלב ב', יהיה לו כבר יותר פשוט בגלל שהוא כבר עבר את שלב ההסתגלות הראשונית. לפעמים, שווה לרשום את הילד לחוג שמלמד את התלמיד לפתור את השאלות הללו בצורת משחקים.

כאשר הוא מתכונן מתוך ערכת הכנה, התלמיד מתרגל לסוג החשיבה עליה מובנות השאלות של המבחנים. לא קיימת סתירה בין החשיבות של חוג הכנה למבחן מחוננים לבין ערכות הכנה למבחן.

  • התכוננות יום לפני המבחן: מומלץ יום לפני מועד המבחן, שהילד לא ילמד לבחינה. במקום זה, יש לקחת את הילד לפעולה כיפית: גן שעשועים, קניון, או אפילו פיצרייה. חשוב שהילד יישן בשעה מוקדמת ערב הבחינה.
  • היום הגדול: חשוב לתת לילד ארוחת בוקר טובה בבוקר של הבחינה. מומלץ למצוא דרכים איך להרגיע את הילד, ולהעניק לו תחושה שהוא יצליח במבחן. כדאי לדאוג שילדיכם יביא לבחינה כריך, חטיף שוקולד ושתייה.

מהו תלמיד מחונן והאם המבחנים לאיתור מחוננים הינם רק בשבילו?

סימן אחד של תלמידים מחוננים הוא תכונה להתעכב על בעיות חשבוניות.

מכיוון שהנוכחות במבחני המחוננים (שלב א' ושלב ב') היא רשות ולא חובה, הורה שלא חפץ שילדו ייבחן יעדכן על כך בכתב מפורש. אם הילד "קפץ כיתה" קרוב למועד הבחינה, ההמלצה היא לבחון אותו במועד שיתקיים בשנה"ל הבאה, ולאורך שנה זו הילד יוכל לצמצם את הפער ההגיוני הקיים בינו לבין שאר התלמידים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה הבאה הוא ייבחן במבחני שלב ב' המתאימים לדרגת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והציונים יושוו לתלמידים בדרגת כיתה זו ולא לגילו (לתשומת לבכם, תצטרכו להגיש על זה בקשה אל משרד החינוך עד התאריך 31/12).

לא כדאי שההורים יאלצו את בנם תהליך של הכנות למבחני מחוננים, רק על מנת להוכיח לכל העולם שבנם "מחונן". חשוב מאוד לאתר בגיל צעיר האם לילד יש נטייה למחוננות, ורק אם רואים אותות מחוננות אז ורק אז מומלץ לפנות אל צוות ההוראה של הילד, ובעקבות התייעצות איתם מומלץ להתחיל בהכנות למבחן המחוננים.

ההגדרות הנוגעות לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, מידע על התכניות וטפסי פנייה נמצאים באתר האגף למחוננים ולמצטיינים: https://parents.education.gov.il/prhnet/gifted אפשר לאתר סימנים ראשונים של מחוננות עוד כשהילד בגיל קטן מאד.

מבחני המחוננים יתבצעו בשני חלקים. מבחני המחוננים לא תוכננו כדי לאבחן את כלל הכישורים של התלמידים, אלא כדי לאתר את התלמידים בעלי הכושר הכללי הגבוה ביותר לחוגים לתלמידים מחוננים ומצטיינים.

תינוקות מחוננים מתעניינים בכל דבר. ילדים מחוננים יקבלו בגיל מוקדם את הכינוי "תולעת ספרים", בגלל חיבתם לספרים.

איך לנהוג עם הילדים האחרים במשפחה בעת ההכנות למבחן

כדאי לרשום גם את שאר האחים לחוגים שהם אוהבים. כדאי לתת לילדים האחרים להשתדל גם לפתור שאלות מתוך מבחני ההכנה.

24 שעות לפני המבחן, טוב לצאת עם כל בני המשפחה לבילוי משותף.

מחפשים אינפורמציה על מבחן מחוננים כיתה ב תרגול און ליין? כאן באתר מחוננים תוכלו למצוא את כל מה רציתם לדעת.

מבחן לאיתור מחוננים כיתה ב שלב א

תוכן המבחן שלב א' מתחלק בדרך כלל לשני חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהיכולות של תלמיד מחונן, היא להבין היטב את התוכן שהוא קורא. הוא יכול לנתח ולהפיק לקחים בצורה טבעית. לכן, החלק הראשוני של הבוחן, מטרתו להעריך את רמת היכולת של הילד להבין את הטקסט הנקרא ולענות על סוגי שאלות שונים הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להכיר לילד טקסט חדש שלא קרא מעולם, ולראות כיצד הילד מתמודד עם הטקסט החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של תלמיד מחונן, היא שיש לו חשיבה מתמטית וכמותית ברמה גבוהה. הוא יודע לפתור בעיות כמותיות ומתמטיות, ולהסיק מסקנות. ילד מחונן, הינו תלמיד שבעתיד יהיה מסוגל ללמוד בהצלחה את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הדורשים חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: לרוב, השאלות בחלק החשיבה הכמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אך יהיו גם תרגילים בסדרות חשבוניות.

במטרה לעזור לילדיכם להתכונן יותר בקלות למבחן המחוננים שלב א', כדאי להכיר את המבנה מבחנים למחוננים ומאילו חלקים הם מורכבים.

הורים של ילד שלא הצליח את שלב א' ומעוניים לערער ומעוניינים שילדם יוזמן בכל זאת לשלב ב', צריכים לפנות בכתב למחנך הכיתה ולהסביר את סיבותיהם.

מבחן שלב א' מטרתו לסייע למורי בית הספר לבחור את התלמידים בעלי היכולת הגבוהה ביותר בכיתה. מבחן מחוננים שלב א בוחן במיוחד את הבנת הנקרא של הילדים ואת כישוריהם במקצוע החשבון.

מסגרות לטיפוח ילדים מחוננים

מרבית התלמידים המחוננים ימשיכו כשיתבגרו בלימודים גבוהים. בשביל ילדים מחוננים, שלב ההכנה לפסיכומטרי יהיה חוויה חיובית, מהסיבה שהחומר הנלמד יהיה קל עבורם אחרי שכבר עברו הכנה מסוג זה בצעירותם.

הורים יקרים! כאן באתר מחוננים תמצאו אינפורמציה חשובה אודות מבחן מחוננים כיתה ב תרגול און ליין.

על מנת לטפח את הילדים המחוננים, השיקה מדינת ישראל תוכניות ייחודיות, שייעודן לתת העשרה לתלמידים מחוננים. כדי לאתר ילדים המחוננים, מתקיימים בוחנים שמטרתם איתור מחוננים.

בדרך כלל, ילדים מחוננים מקבלים ציון מכובד במבחן הפסיכומטרי כאשר הם גדלים. ההכנה למבחני הפסיכומטרי פשוט בשביל ילדים מחוננים, משום שהם כבר תרגלו את החשיבה הבסיסית הנצרכת בשביל הצלחה בבחינת הפסיכומטרי.

מבחן לאיתור מחוננים כיתה ב שלב ב

מבחן ב' שונה ממבחן א', הינו מורכב יותר, ומצריך התמודדות מחשבתית בלחץ זמן. ההפניות לשלב ב' נשלחות מהמכון החיצוני ואז מסורות לילדים.

שלב ב' של מבחני המחוננים הינו קשה יותר ומכיל תרגילים מסוגים רבים יותר. אם בשלב א' השאלות היו רק בנושאים כגון הבנת הנקרא מבחן מחוננים וחשיבה כמותית, אז בשלב ב' מופיעות גם שאלות בנושאי חשיבה צורנית וידע כללי.

מבחן מחוננים שלב ב' הינו המכריע

על סמך תוצאות מבחני שלב ב', ייבחרו חלק מהילדים לתכניות למחוננים ולמצטיינים.

רוב הזמן, אחוז מסויים מהתלמידים הניגשים למבחן של שלב א', לא תמיד מתאים לכך, אך ניגשים בעקבות רצון של ההורים, ולכך, שלב ב' של מבחן המחוננים הוא מבחן הסינון האמיתי, הקובע מיהו באמת מחונן. תלמידים שמצליחים בשלב א', מוכח שהם חכמים ומוכשרים.

מבנה המבחן למחוננים שלב ב'

חלק ב' של המבחן למחוננים מורכב מהנושאים הבאים:

        1. בעיות מילוליות שאלות על פירוש מילים: בחלק הזה, על התלמיד לבחור את הפירוש המתאים למילה נתונה. השלמת משפטים: בתרגילים אלו כתוב משפט, ובמשפט חסרה מילה. על הילד לבחור את המילה המשלימה את המשפט.
        1. שאלות בחשבון החלק הזה דומה לחלק החשבון הנמצא במבחן בשלב א'. בחלק זה יש בעיות מילוליות בחשבון.

 

    1. שאלות על צורות קשרים בין צורות: מובאים לילד דוגמאות של קשרים שונים בין צורות. במקום השלישי, לא מוצגת צורה, ועל הילד למצוא מה הצורה החסרה. המשכת סדרה: מביאים לילד סדרה של צורות המופיעות לפי סדר לוגי מסויים ביניהן. על הילד למצוא מהי הלוגיקה של סדר הצורות, ולהחליט מהי הצורה הנכונה שמשלימה את הסדרה.

כיצד מעוררים אצל הילד את החשיבה הנזקקת למבחן המחוננים

בשביל שהתלמיד יקבל ציון עובר במבחן, הילד צריך לפתח חשיבה מסוימת. על מנת שהילד יפנים את סוג החשיבה, הוא צריך ללמוד דוגמאות של פתרונות שיש בערכות הכנה, וכך לחדד את החשיבה.

תקופת מבחני המחוננים מאד לחוצה ולרוב ההורים יש הרבה שאלות בנושא מבחן מחוננים כיתה ב תרגול און ליין.

כאשר התלמיד יפתור בעיות שוב ושוב, התלמיד יוכל בקלות רבה להתגבר על שאלות מסוג זה. המדינה הקימה מסגרות המטפחות את הכישורים של התלמידים המחוננים.

עוד בנושא:

הדרכה מקוונת מבחן מחוננים

מבחן מחוננים כיתה ג חינם

קורס הכנה למבחן מחוננים

שאלות לדוגמא מבחן מחוננים

מחוננים שלב ב pdf

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>