קטגוריות
Uncategorized

חוברת מודפסת מבחן מחוננים

חוברת מודפסת מבחן מחוננים

הכנה נפשית של הילד למבחן המחוננים

כשהוא לומד מתוך ערכת הכנה, התלמיד מתרגל לסוג החשיבה עליה מתבססות השאלות של בחינות מחוננים. לא קיימת סתירה בין התרומה של חוג הכנה למבחן מחוננים לבין ערכות הכנה למבחן.

קיימים אתרים ומכונים שונים, המציעים חוגי הכנה למבחני מחוננים. חלק מחוגי הכנה למבחן מחוננים, הינם חוגים חווייתיים המועברים על ידי אנשי מקצוע המומחים בפעילויות עם ילדים.

* חשיבות הלמידה עם ערכות ההכנה – חשוב מאוד לתת לילד ללמוד שוב ושוב מתוך ערכות ההכנה למבחן שלב א' ולמבחן שלב ב', משום שאז התלמיד יתרגל לסגנון השאלות ויגיע מוכן לבוחן. חיוני מאוד שהילד ילמד בדרך שיהיה לו נעים.

מומלץ להפוך את ההכנה למבחן המחוננים לחוויית לימוד משותפת של ההורים והילדים. לימוד משותף יוצר זמן איכות מבורך וחוויתי בין ההורה לילד, ואף מעניק להורה הזדמנות לבדוק: "האם אני גם מחונן"?

כאשר מכינים ילד לקראת מבחן המחוננים, זה יכול להיות חוויה נעימה לתלמיד, אך אם ההכנה נעשית בצורה לא נכונה, היא יכולה להיות גם טראומה עבורו. ניתן לרשום את הילד לחוג שתוכנו הוא משחקים ופעילות, ולקנות ערכות הכנה למחוננים מעניינות.

כאשר תלמיד באמת מחונן, הלמידה לפני המבחן תהיה פשוטה ומהנה עבורו. במידה והתלמיד מתקשה בלמידה לקראת מבחן המחוננים, והוא לא מתעניין בזה כל כך, אז על ההורים להסיק שהתהליך אינו כל כך מתאים עבור הילד, ואולי עדיף שהתלמיד לא יתאמץ במה שמסובך מדי עבורו, ועשוי להוות לו חוויה שלילית.

  • התכוננות 24 שעות קודם הבחינה: מומלץ יום קודם מבחן המחוננים, שהילד לא יתכונן לבחינה. בזמן זה, יש לקחת את הילד לבלות: גן שעשועים, פארק, או סתם מסעדה. הכרחי שהילד יישן בשעה מוקדמת בלילה שלפני המבחן.
  • היום הגדול: חשוב לתת לילד ארוחת בוקר מזינה בבוקר של הבחינה. יש להשתדל להרגיע את הילד, ולתת לו תחושה שהוא יעבור את המבחן בהצלחה. יש לצייד את הילד לבחינה בכריך, שוקולד ושתייה.

חשוב מאוד ששלב ההכנות יהיה באווירה רגועה ולא לחוצה. חשוב להעניק לילדיכם כל הזמן הרגשה שהוא מבריק, ושיש לו יכולת לעבור בהצלחה את הבחינה.

אתר מחוננים: כל מה שאתם צריכים להבין אודות חוברת מודפסת מבחן מחוננים.

מבחן לאיתור מחוננים: אך ורק כשהילד באמת מחונן?

יש לשים לב שכל המטרה של מבחני המחוננים, היא טובת הילד ולא טובת ההורים. לפעמים, ייתכן מצב בו התלמיד לא מתאים לתוכניות המחוננים, אבל ההורים רוצים להראות שבנם בעל יכולות, ולכן מכריחים אותו לעבור את התהליך שלא בצדק.

יש ילדים רבים נבונים, אך זה לא אומר שהם מחוננים. כאינדיקציה, רמז למחוננות נקבע לפי רמת איי קיו – תלמידים המקבלים ציון 130 ומעלה, מוגדרים כילדים שיכולים להיות מחוננים.

אגף המחוננים והמצטיינים מטעם משרד החינוך מציע מסלולים ייחודיים להעשרת תלמידים מחוננים ומצטיינים בתחומים שונים. התובנה הריאלית היחידה שאפשר להפיק מן המבחנים היא האם אפשר לקבל את התלמיד לתכנית מסוימת לפי סף הקבלה שנקבע.

תינוקות מחוננים מגלים עניין וסקרנות בכל דבר. תלמידים מחוננים נהינים ללמוד, ובעיקר מתענגים לקרוא.

אין לשלוח ילד שלא מרגיש טוב לבחינות, ובמקרה של מחלה במבחן שלב א', יש לעדכן על כך לצוות בית הספר. אם ילדכם "קפץ כיתה" קרוב למועד המבחן, מומלץ לבחון אותו שנה לאחר מכן, ובמשך שנה זו ילדכם יוכל לצמצם את הפער הטבעי שנוצר בינו לבין שאר התלמידים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה לאחר מכן הוא יתייצב במבחני שלב ב' המתאימים לרמת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והציונים יושוו לתלמידים בדרגת כיתה זו ולא לגיל שלו (לתשומת לבכם, יהיה עליכם להגיש על זה פנייה אל משרד החינוך עד התאריך 31/12).

מאפיין אחד של תלמידים מחוננים הוא תכונה להתעכב על בעיות חשבוניות.

כיצד לנהוג עם הילדים האחרים במשפחה בעת ההכנות למבחן

מומלץ להביא גם את הילדים האחרים לחוגים שהם אוהבים. טוב לתת לילדים האחרים להשתדל גם לפתור שאלות מתוך ערכת ההכנה לבחינה.

מחפשים מידע אודות חוברת מודפסת מבחן מחוננים? כאן באתר mechunanim.co.il תוכלו למצוא את כל מה רציתם לדעת.

24 שעות לפני המבחן, מומלץ לצאת עם כל בני המשפחה לבילוי משפחתי.

מבנה מבחן מחוננים כיתה ב שלב א

תוכן המבחן שלב א' מתפצל בדרך כלל ל- 2 חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהיכולות של ילד מחונן, היא הבנה מעולה של הטקסט שהוא קורא. הוא יכול לנתח ולהסיק מסקנות בצורה טבעית. לכן, החלק הראשוני של הבוחן, ייעודו לבדוק את רמת המסוגלות של הילד להבין את הטקסט שקרא ולענות על סוגי שאלות שונים הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להכיר לילד טקסט חדש שלא ראה אף פעם, ולראות איך התלמיד מתמודד עם הטקסט החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של תלמיד מחונן, היא שיש לו חשיבה מתמטית וכמותית מצוינת. הוא מסוגל לפתור בעיות כמותיות וחשבוניות, ולהסיק מסקנות. תלמיד מחונן, הינו תלמיד שבעתיד יהיה מסוגל ללמוד באופן מוצלח את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הדורשים כושר חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: בדרך כלל, השאלות הנשאלות בחלק של חשיבה כמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אבל יהיו גם מבדקים בסדרות חשבוניות.

מבחן שלב א' מטרתו לעזור לצוות בית הספר לבחור את התלמידים בעלי היכולת הגבוהה ביותר מבין כלל התלמידים. מבחן מחוננים שלב א בודק במיוחד את נושאי הבנת הנקרא של התלמידים ואת יכולתם במקצוע החשבון.

כדי לעזור לילדיכם להתכונן יותר ביעילות לקראת מבחן המחוננים שלב א', כדאי להבין את המבנה מבחני המחוננים ומאילו חלקים הם מורכבים.

הורים של ילד שלא עבר את שלב א' ורוצים לערער ורוצים שילדם יוזמן בכל זאת לשלב ב', יצטרכו לפנות דרך מכתב למחנך הכיתה ולהסביר את סיבותיהם.

מסגרות העשרת תלמידים מחוננים

#p#כשיתבגר הילד, הוא יצטרך לפתח את אותה חשיבה במהלך ההכנות עבור מבחן הפסיכומטרי. ההכנה למבחן הפסיכומטרי פשוט עבור ילדים מחוננים, משום שהם כבר רכשו את צורת החשיבה הראשונית הנצרכת בשביל הצלחה במבחן הפסיכומטרי.

נושא חוברת מודפסת מבחן מחוננים הינו מעסיק לא מעט הורים בישראל.

חלק ממסגרות העשרה למחוננים יתקיימו כחוג אחר הצהריים, ולעיתים יוזמנו הילדים לבוקר של חוויות והעשרה במרכז למידה. כשמכינים ילד בעל יכולות למבחן המחוננים, למעשה מעניקים לו את הכלים להצליח במבחן הפסיכומטרי.

מרבית התלמידים המחוננים יתמידו כשיגדלו בלימודים גבוהים. עבור נערים מחוננים, קורס ההכנה לפסיכומטרי יהיה חוויה מהנה, מהסיבה שהחומר הנלמד יהיה פשוט עבורם אחרי שעברו הכנה מסוג זה בצעירותם.

מבחן מחוננים בכיתה ב' שלב ב'

שלב א' של מבחן המחוננים היה בשביל הילד טעימה מהו מבחן מחוננים. מבחן מחוננים שלב ב' יתקיים באמצעות מכון חיצוני לבית הספר וגם מבחן זה מתקיים באופן קבוצתי.

מבחן שלב ב' שונה ממבחן א', הוא קשה יותר, ודורש התמודדות מחשבתית בלחץ של זמן. ההזמנות למבחן שלב ב' נשלחות מהמכון החיצוני ואז מחולקות לילדים.

איתור המחוננים נערך בשלב ב'

ההורים של כל הנבחנים יקבלו קרוב לסוף שנת הלימודים מכתב לגבי שייכות או לא לתכנית.

מבחן מחוננים שלב א' היה סינון די ראשוני. סביר להניח שילד שהוא לא מחונן או מוכשר יתר על המידה, לא יקבל ציון עובר גם את מבחן שלב א'.

אילו חלקים מכיל שלב ב' של מבחן המחוננים

חלק ב' של המבחן למחוננים מכיל את החלקים הבאים:

        1. תרגילי חשבון חלק זה זהה בסגנונו לחלק החשבון הנמצא במבחן בשלב א'. בחלק זה מוצאים שאלות מילוליות בחשבון.
        1. בעיות מילוליות שאלות על פירוש מילים: בתרגילים אלו, על התלמיד לבחור את הפירוש המתאים למילה נתונה. השלמת משפטים: בתרגילים אלו מובא משפט, ובמשפט חסרה מילה. על התלמיד לבחור את המילה המשלימה את המשפט.

 

    1. שאלות על צורות יחסים בין הצורות: מוצגים לילד דוגמאות של יחסים שונים בין צורות. במקום השלישי, לא מוצגת צורה, ועל התלמיד למצוא מהי הצורה החסרה. סדרות: מביאים לתלמיד סדרה של צורות המופיעות לפי סדר לוגי נתון ביניהן. הילד צריך למצוא מהי הלוגיקה של סדר הצורות, ולבחור את הצורה המתאימה המשלימה את הסדרה.

כיצד מעוררים אצל הילד את היכולת הנדרשת למבחן מחוננים

כשילד מתקרב לכיתה ב', לא מעט הורים מתחילים להיות עסוקים בנושא חוברת מודפסת מבחן מחוננים.

ילדים מחוננים יכולים להיות העתיד של המדינה. במידה ולא עוזרים לתלמידים המחוננים להוציא לפועל את הפוטנציאל האדיר שבהם, אותם תלמידים עלולים להשתעמם ולהתעסק במעשים שטותיים.

חשיבה לוגית היא זו שהופכת את הילד למחונן. על מנת שהתלמיד יבין את סוג החשיבה, הוא צריך ללמוד דוגמאות של פתרון תרגילים שיש בערכות הכנה מקצועיות, וכך לחדד את יכולות החשיבה.

עוד בנושא:

מבחן מחוננים כיתה ב pdf שלב א

מבחן מחוננים שלב א חינם

משך מבחן מחוננים שלב ב

שאלות נפוצות במבחני מחוננים

איך פותרים מבחן מחוננים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>