קטגוריות
Uncategorized

חוברת הכנה למבחני מחוננים שלב ב

חוברת הכנה למבחני מחוננים שלב ב

הופכים את ההכנה למבחן מחוננים לפשוטה ומהנה

חשוב מאוד ששלב ההכנות יעבור באווירה כיפית ולא לחוצה. חשוב לתת לילד לאורך כל הזמן תחושה שהוא מבריק, ושהוא מסוגל לעבור בהצלחה את המבחן.

* חשיבות העבודה עם ערכת הכנה למבחן מחוננים חשוב ביותר לתת לילד לתרגל שוב ושוב בעזרת ערכת הכנה למבחן שלב א' ולמבחן שלב ב', מהסיבה שאז התלמיד יתרגל לסגנון השאלות ויגיע מוכן למבחן המחוננים. לעיתים, כדאי לרשום את הילד לחוג שמלמד את הילד לפתור את השאלות הללו בעזרת משחקים.

קיימים גופים ומכונים שונים, המקיימים תוכניות הכנה למבחני מחוננים. חלק מחוגי הכנה למבחן מחוננים, הינם חוגים חווייתיים המוענקים על ידי אנשי מקצוע המומחים בעבודה עם ילדים.

אם אתם מחפשים מידע אודות חוברת הכנה למבחני מחוננים שלב ב הגעתם למקום הנכון.

כאשר הוא לומד מתוך ערכת הכנה, התלמיד מתמחה באופן החשיבה עליה מתבססות השאלות של בחינות מחוננים. מומלץ לתת לילד גם את התכנית הכנה וגם לקנות בשבילו ערכת הכנה.

בזמן ההכנה, ההורה מסייע לילד, ומכוון אותו כיצד להתמודד עם השאלות. תרגול משותף מהווה זמן איכות מבורך וחוויתי בין ההורים לילדים, ואף נותן להורה אפשרות לבדוק: "האם אני מחונן"?

כאשר תלמיד באמת מחונן, הלמידה לפני הבחינה תהיה פשוטה ומהנה בשבילו. אם הילד עובר קשיים בשלב ההכנה למבחן המחוננים, והוא לא מתעניין בזה כל כך, אז על ההורים להסיק שהתהליך אינו מתאים לילד, ואולי עדיף שהתלמיד לא יעמיק במה שקשה מדי בשבילו, ועשוי להוות לו טראומה.

  • התכוננות יום קודם המבחן: מומלץ יום קודם מבחן המחוננים, שהתלמיד לא יתכונן לבחינה. בזמן זה, יש לקחת את הילד לפעולה כיפית: גן שעשועים, פארק, או אפילו פיצרייה. חשוב מאד שהילד ילך לישון מוקדם בלילה שלפני הבחינה.
  • היום הגדול: חשוב לתת לילד ארוחת בוקר טובה ביום המבחן. מומלץ להשתדל להרגיע את הילד, ולתת לו תחושה שהוא יעבור את המבחן בהצלחה. כדאי לדאוג שילדיכם יביא לבחינה כריך, שוקולד ושתייה.

ישנה חשיבות גבוהה שתהליך ההכנות של הילד למבחני המחוננים יועבר מתוך תחושת חוויה של הילד, ולא באופן קשה או מחייב. ניתן לרשום את ילדיכם לחוגים מיוחדים הכוללים פעילויות ומשחקים, ולקנות ערכות הכנה למחוננים מקצועיות.

מהו תלמיד מחונן והאם המבחנים לאיתור מחוננים הינם רק עבורו?

סימן אחד של תלמידים מחוננים הוא נטייה להתעכב על בעיות חשבוניות.

תינוקות מחוננים מגלים עניין וסקרנות בכל נושא. ילדים מחוננים אוהבים ללמוד, ובמיוחד אוהבים לקרוא.

לא נכון שההורים יאלצו את בנם תהליך של הכנה למבחני מחוננים, רק כדי להראות לכל העולם שבנם "מחונן". לפעמים, ייתכן מצב בו הילד לא מתאים למסלול של מחוננים, אך ההורים רוצים להראות שבנם מחונן, ולכן יכפו עליו את התהליך שלא בצדק.

לא מועיל לשלוח תלמיד חולה לבחינות, ובמקרה של מחלה במבחן שלב א', יש לעדכן על כך לצוות בית הספר. אם הילד "קפץ כיתה" קרוב למועד הבחינה, מומלץ לבחון אותו במועד שיתקיים בשנה"ל הבאה, ולאורך שנה זו ילדכם יוכל לצמצם את הפער ההגיוני הקיים בינו לבין שאר התלמידים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה הבאה הוא ייבחן במבחני שלב ב' המתאימים לדרגת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והציונים יושוו לילדים בדרגת כיתה זו ולא לגילו (שימו לב, תצטרכו להגיש על כך פנייה אל משרד החינוך עד ל- 31/12).

יש לא מעט ילדים נבונים, אבל לא כולם מחוננים. ניתן לאתר סימנים ראשונים של מחוננות עוד כשהילד תינוק.

אגף המחוננים והמצטיינים מטעם משרד החינוך מציע מסלולים ייחודיים להעשרת תלמידים מחוננים ומצטיינים בתחומים שונים. המבחנים לא נבנו כדי לאבחן את מגוון הכישורים של הילדים, אלא כדי לבחור את התלמידים בעלי הכושר הכללי הגבוה ביותר לחוגים לתלמידים מחוננים ומצטיינים.

איך להתנהג עם הילדים האחרים במשפחה בעת ההכנות למבחן

צריכים מידע אודות חוברת הכנה למבחני מחוננים שלב ב? כאן באתר מחוננים תמצאו את כל מה רציתם לדעת.

במהלך תקופת ההתכוננות למבחן, חשוב לשדר לילדים האחרים במשפחה הרגשה שהם ילדים נבונים ובעלי כשרונות. נכון לערב את האחים כמה שיותר בלימוד למבחן.

יום קודם למבחן, מומלץ לצאת עם כל המשפחה לבילוי משפחתי.

מבחני מחוננים כיתה ב שלב א'

בשלב הראשון, כל ילדי השכבה יעשו בוחן סינון ראשוני (מבחן שלב א') שמתקיים בכיתה. בתום בדיקת המבחנים, כל הורה מקבל הודעה אם הילד קיבל ציון עובר במבחן שלב א', ואם הוא נכלל או לא ברשימת התלמידים המופנים למבחן מחוננים שלב ב כיתה ב.

במטרה לעזור לילד להתכונן יותר בקלות לקראת מבחן המחוננים שלב א', טוב להכיר את המבנה מבחנים למחוננים וממה הם מורכבים.

הורים של ילד שלא הצליח את שלב א' ורוצים להגיש ערעור ורוצים שילדם יופנה בכל מקרה לשלב ב', צריכים לפנות דרך מכתב למחנך הכיתה ולהסביר את סיבותיהם.

מבנה המבחן שלב א' מתפצל רוב הזמן ל- 2 חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהתכונות של תלמיד מחונן, היא הבנה מעולה של הטקסט שהוא קורא. הוא מסוגל לנתח ולהפיק לקחים בצורה טבעית. לכן, החלק הראשוני של הבוחן, מטרתו להעריך את רמת המסוגלות של התלמיד להבין את הטקסט הנקרא ולענות על סוגי שאלות שונים הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להכיר לילד טקסט חדש שלא ראה אף פעם, ולבחון כיצד התלמיד מתמודד עם הטקסט החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של ילד מחונן, היא שיש לו חשיבה מתמטית וכמותית מצוינת. הילד יודע לפתור בעיות כמותיות ומתמטיות, ולהסיק מסקנות. תלמיד מחונן, הוא ילד שעם השנים יוכל ללמוד באופן מוצלח את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הצריכים חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: לרוב, השאלות בחלק של חשיבה כמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אבל חלק מהשאלות יהיו מבדקים בסדרות חשבוניות.

תוכניות לטיפוח ילדים מחוננים

במטרה להעצים את הילדים המחוננים, הקימה מדינת ישראל מסגרות ייחודיות, שמטרתן לתת העשרה לילדים מחוננים. כשמכינים ילד מחונן למבחן המחוננים, למעשה מעניקים לו את הכלים להצליח במבחן הפסיכומטרי.

מרבית הילדים המחוננים ימשיכו כשיתבגרו בלימודים גבוהים. עבור נערים מחוננים, קורס ההכנה לפסיכומטרי יהיה חוויה חיובית, משום שהחומר הנלמד יהיה קל עבורם מאחר שעברו הכנה מסוג זה בילדותם.

הורה יקר! כאן באתר מחוננים תמצאו אינפורמציה חשובה אודות חוברת הכנה למבחני מחוננים שלב ב.

#p#כשיגדל התלמיד, הוא יצטרך לפתח את אותה חשיבה בזמן ההכנות עבור מבחן הפסיכומטרי. ההכנה למבחני הפסיכומטרי פשוט עבור ילדים מחוננים, משום שהם כבר תרגלו את צורת החשיבה הראשונית הנדרשת בשביל הצלחה במבחן הפסיכומטרי.

מבחן מחוננים בכיתה ב' שלב ב'

שלב ב' של מבחני המחוננים הינו ברמת קושי יותר גבוהה ומכיל יותר נושאים. מבחן שלב ב' יתקיים דרך מכון חיצוני לבית הספר וגם מבחן זה מתקיים באופן קבוצתי.

מבחן שלב ב' בוחן את הרמה הקוגניטיבית הכללית של התלמידים. ההזמנות לשלב ב' מגיעות מהמכון החיצוני ולאחר מכן מחולקות לתלמידים.

שלב ב': המבחן האמיתי בעקבות שלב א'

רוב הזמן, חלק מסויים מהתלמידים הניגשים למבחן של שלב א', לא תמיד היה צריך לעשות כן, אבל ניגשים בעקבות רצון מצד ההורים, ולכן, שלב ב' של מבחן המחוננים הינו מבחן הסינון הרלוונטי, המכריע מיהו מחונן. ילדים שמצליחים בשלב א', הם חכמים ומוכשרים.

לפי תוצאות מבחני מחוננים שלב ב', ייבחרו חלק מהתלמידים לתכניות למחוננים ולמצטיינים.

אילו חלקים מכיל שלב ב' של מבחן המחוננים

חלק ב' של מבחן מחוננים מכיל את החלקים הבאים:

        1. תרגילי חשבון חלק זה דומה לחלק החשבון במבחן מחוננים שלב א'. בקטע זה ישנן שאלות מילוליות בחשבון.

 

    1. שאלות על צורות יחסים בין הצורות: מוצגים לתלמיד דוגמאות של יחסים שונים בין צורות. ביחס השלישי, חסרה צורה, והתלמיד צריך למצוא מהי הצורה החסרה. המשכת סדרה: מציגים לתלמיד סדרה של צורות המופיעות לפי סדר לוגי נתון ביניהן. על הילד למצוא מהו העיקרון של סדר הצורות, ולהחליט מהי הצורה המתאימה שמשלימה את הסדרה.
    1. בעיות מילוליות מילים ופירושם: בחלק הזה, על הילד לנחש את המשמעות המתאימה למילה נתונה. השלמת משפטים: בשאלות אלו מובא משפט, ומילה אחת חסרה במשפט. על הילד לנחש את המילה שתשלים את המשפט.

איך מפתחים אצל התלמיד את החשיבה הנזקקת להצלחה במבחן המחוננים

חשיבה לוגית היא שהופכת את התלמיד למחונן. כאשר הילד יחדד את סגנון החשיבה הנזקקת לבחינה, התלמיד יצליח לפתור שוב ושוב שאלות מסוג זה.

התקופה שבה מתקיימים מבחני המחוננים מאד רגישה ולהורים יש הרבה שאלות בנושא חוברת הכנה למבחני מחוננים שלב ב.

ילדים מחוננים יכולים להיות העתיד של מדינתנו. אם לא עוזרים לתלמידים המחוננים לממש את הפוטנציאל האדיר שלהם, אותם ילדים יכולים להשתעמם ולהתעסק במעשים שטותיים.

עוד בנושא:

ממחני מחוננים שלב ב

מבחן מחוננים כיתות ג מתי

מבחנים לאיתור מחוננים

מועד מבחן מחוננים שלב א

מבחני מחוננים כיתה ב& 39

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>