קטגוריות
Uncategorized

הגשת ערערור מבחן מחוננים

הגשת ערערור מבחן מחוננים

חוגי הכנה למבחן לתלמידים מחוננים

רצוי להפוך את התרגול למבחן המחוננים לחוויית לימוד משותפת של ההורים והילדים. לימוד משותף מהווה זמן איכות חשוב וחוויתי בין ההורה לילד, וגם מעניק להורה אפשרות לבדוק: "האם אני גם מחונן"?

הכרחי ממש ששלב ההכנות יעבור באווירה רגועה ולא לחוצה. כדאי ללמוד עם הילד את החומר ברוגע ובאווירה שמחה.

ישנם אתרים ומכונים למיניהם, המקיימים תוכניות הכנה למבחני מחוננים. חלק מתוכניות הכנה למבחן מחוננים, הינם חוגים מיוחדים המועברים על ידי מדריכים מקצועיים המתמחים בעבודה עם ילדים.

חשוב מאוד ששלב ההכנה של הילד לקראת מבחני מחוננים ייעשה מתוך תחושת חוויה של הילד, ולא באופן קשה או מחייב. ניתן לרשום את הילד לחוגים מיוחדים הכוללים פעילויות ומשחקים, ולקנות ערכות הכנה למחוננים מעניינות.

  • הכנה 24 שעות קודם המבחן: כדאי יום לפני מבחן המחוננים, שהתלמיד לא ילמד כלל. בזמן זה, יש לקחת את הילד לפעולה כיפית: אטרקציה, פארק, או סתם מסעדה. חשוב מאד שילדיכם יישן מוקדם ערב המבחן.
  • יום המבחן: חשוב להכין עבור הילד ארוחת בוקר מזינה בבוקר של הבחינה. מומלץ להשתדל להרגיע את הילד, ולהעניק לו תחושה שהוא יצליח במבחן. כדאי לדאוג שילדיכם יביא למבחן כריך, חטיף שוקולד ושתייה.

שיטה יעילה בה תלמיד יכול ללמוד היטב למבחן מחוננים, היא כשהילד מתיישב ופותר מבחני מחוננים מתוך ערכת הכנה טובה. לא קיימת סתירה בין החשיבות של תכנית הכנה למבחן מחוננים לבין ערכת הכנה למבחנים.

ההתכוננות לשלב א' נותנת לתלמיד הפנמה מהו מבחן מחוננים, וכאשר התלמיד ילמד לשלב ב', יהיה לו כבר יותר פשוט משום שהוא כבר עבר את שלב ההתמודדות הראשונית. לפעמים, כדאי לשלוח את התלמיד לחוג שמכשיר את התלמיד לפתור את השאלות הללו בעזרת משחקים.

אם אתם צריכים מידע על הגשת ערערור מבחן מחוננים הגעתם לאתר הנכון.

כאשר תלמיד באמת מחונן, הלמידה לקראת הבחינה תהיה פשוטה ומענגת בשבילו. אם התלמיד מתקשה בלמידה לקראת מבחן המחוננים, ואינו מגלה עניין, אזי על ההורים להבין שהתהליך אינו מתאים לילד, ומוטב שהתלמיד לא יעמיק במה שקשה מדי עבורו, ועלול להוות לו חוויה שלילית.

מבחן מחוננים: רק כשהילד באמת מחונן?

תינוקות מחוננים מתעניינים בכל דבר. ילדים מחוננים אוהבים ללמוד, ובמיוחד אוהבים לקרוא.

לא נכון שההורים יכפו על בנם תהליך של הכנות למבחני מחוננים, רק כדי להראות לכל העולם שבנם "מחונן". לעיתים, קורה מצב בו הילד לא מתאים למסלול של מחוננים, אך ההורים רוצים להראות שבנם מחונן, ולכן יכפו עליו את התהליך שלא בצדק.

מבחני המחוננים יתנהלו בשני שלבים. המסקנה הלגיטימית היחידה שאפשר להפיק מן המבחנים היא האם אפשר לקבל את הנבחן לתכנית נתונה לפי סף הקבלה שהוחלט.

מאפיין אחד של תלמידים מחוננים הוא נטייה להתעסק עם בעיות חשבוניות.

ההגדרות הקשורות לקבוצות אוכלוסייה מיוחדות, מידע על התכניות וטפסים שונים מצויים בפורטל הורים למחוננים ולמצטיינים: https://parents.education.gov.il/prhnet/gifted בדרך כלל, רמז למחוננות נקבע לפי רמת איי קיו – תלמידים בעלי ציון 130 ויותר, מוגדרים כתלמידים שיכולים להיכנס להגדרת מחוננים.

אין לשלוח תלמיד שלא מרגיש טוב למבחנים, ובמצב של מחלה במבחן שלב א', יש להודיע על כך לסגל בית הספר. אם התלמיד "קפץ כיתה" בסמוך למועד המבחן, מומלץ לבחון אותו במועד שיתקיים בשנה"ל הבאה, ובמשך שנה זו התלמיד יוכל לצמצם את הפער הטבעי הקיים בינו לבין שאר התלמידים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה לאחר מכן הוא יתייצב במבחני שלב ב' המתאימים לרמת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והציונים יושוו לילדים בדרגת כיתה זו ולא לגיל שלו (לתשומת לבכם, תצטרכו להגיש על כך בקשה אל משרד החינוך עד התאריך 31/12).

כיצד להתנהג עם שאר ילדי המשפחה בזמן ההכנות לבחינה

ביום שלפני המבחן, טוב לצאת עם כל המשפחה לבילוי משותף.

טוב לרשום גם את הילדים האחרים לפעילויות שהם מחבבים. מומלץ לתת לילדים האחרים להשתדל גם לפתור שאלות מתוך מבחני ההכנה.

כאן תמצאו מידע עשיר אודות הגשת ערערור מבחן מחוננים.

מבחן לאיתור מחוננים כיתה ב שלב א

הורים של ילד שלא הצליח את שלב א' ורוצים להגיש ערעור ורוצים שילדם יופנה בכל מקרה לשלב ב', יצטרכו לפנות דרך מכתב אל מורה הכיתה ולהסביר את רצונם.

על מנת לעזור לילדיכם להתכונן יותר בקלות לקראת מבחן המחוננים שלב א', מומלץ להבין את המבנה מבחני המחוננים וממה הם מורכבים.

מבחן שלב א' מטרתו לעזור למורי בית הספר לאתר את הילדים בעלי כישורים מבין כלל התלמידים. מבחן מחוננים שלב א בוחן במיוחד את נושאי הבנת הנקרא של התלמידים ואת כישוריהם במקצוע החשבון.

מבנה המבחן שלב א' מתחלק רוב הזמן ל2 חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהיכולות של תלמיד מחונן, היא הבנה מעולה של התוכן שהוא קורא. הוא מסוגל לנתח ולהפיק לקחים בצורה טבעית. לכן, החלק הראשוני של הבוחן, ייעודו להעריך את מידת המסוגלות של הילד להבין את הטקסט שקרא ולהשיב על סוגי שאלות שונים הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להכיר לילד טקסט חדש שלא ראה מעולם, ולראות איך התלמיד מתמודד עם הטקסט החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של ילד מחונן, היא שיש לו חשיבה מתמטית וכמותית ברמה גבוהה. הוא יודע לפתור בעיות כמותיות וחשבוניות, ולהפיק לקחים. ילד מחונן, הוא ילד שעם השנים יהיה מסוגל ללמוד בהצלחה את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הצריכים חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: לרוב, השאלות בחלק של חשיבה כמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אך יהיו גם תרגילים בסדרות חשבוניות.

הכנה למבחן מחוננים שווה להכנה מוקדמת למבחן הפסיכומטרי

מספר מסגרות העשרה למחוננים יתקיימו כחוג בשעות הצהריים, ולפעמים יוזמנו התלמידים לבוקר של חוויות והעשרה במרכז למידה. כאשר מכינים ילד בעל יכולות למבחן המחוננים, בו זמנית נותנים לו את הכלים להצליח במבחן הפסיכומטרי.

נושא הגשת ערערור מבחן מחוננים הינו מעסיק לא מעט הורים בישראל.

אחד מהקשיים של הצעירים המשתחררים מהשירות צבאי ומתכנים להתכונן לפסיכומטרי, הוא ההתקלות הראשונית עם צורת החשיבה הנדרשת. עבור נערים מחוננים, שלב ההכנה לפסיכומטרי יהיה חוויה חיובית, משום שהחומר הנלמד יהיה פשוט עבורם מאחר שעברו הכנה מסוג דומה בילדותם.

#p#כשיתבגר התלמיד, יהיה עליו לתרגל את אותה חשיבה במהלך ההכנות עבור מבחן הפסיכומטרי. ההכנה למבחן הפסיכומטרי פשוט עבור תלמידים מחוננים, משום שהם כבר רכשו את צורת החשיבה הראשונית הנדרשת בשביל הצלחה בבחינת הפסיכומטרי.

מבחן לאיתור מחוננים כיתה ב שלב ב

מבחן מחוננים שלב א' היה עבור התלמיד טעימה מהו מבחן מחוננים. אם בשלב א' השאלות היו רק בנושאים כגון הבנת הנקרא מבחן מחוננים וחשיבה כמותית, אז בשלב ב' מופיעות גם שאלות בנושאי חשיבה צורנית וידע כללי.

מבחן זה בוחן את היכולת הקוגניטיבית הכללית של התלמידים. ההפניות למבחני שלב ב' מגיעות מהמכון החיצוני ולאחר מכן מסורות לתלמידים.

איתור המחוננים מתבצע בשלב ב'

על פי תוצאות מבחני שלב ב', ייבחרו אחוז מהילדים לתכניות למחוננים ולמצטיינים.

רוב הזמן, אחוז נתון מהילדים הנרשמים למבחן של שלב א', לא בהכרח מתאים לכך, אבל ניגשים בגלל דרישה מצד ההורים, ולכן, שלב ב' של המבחן הינו מבחן הסינון הרלוונטי, הקובע מיהו מחונן. ילדים המקבלים ציון עובר בשלב א', הם נבונים ומוכשרים.

אילו חלקים מכיל שלב ב' של מבחן המחוננים

חלק ב' של מבחן מחוננים מורכב מהחלקים הבאים:

        1. בעיות מילוליות תרגילים על משמעות מילים: בחלק הזה, על הילד לבחור את המשמעות המתאימה למילה נתונה. השלמת משפטים: בתרגילים אלו יש משפט, ובמשפט חסרה מילה. על התלמיד לבחור את המילה שתשלים את המשפט.

 

    1. שאלות על צורות יחסים בין הצורות: מובאים לתלמיד דוגמאות של קשרים שונים בין צורות. במקום השלישי, לא מוצגת צורה, והתלמיד צריך למצוא מהי הצורה החסרה. המשכת סדרה: מציגים לתלמיד סדרה של צורות עם סדר לוגי מסויים ביניהן. על התלמיד לפענח מהו העיקרון של סדר הצורות, ולהחליט מהי הצורה המתאימה המשלימה את הסדרה.
    1. תרגילי חשבון החלק הזה זהה בסגנונו לחלק החשבון במבחן מחוננים שלב א'. בחלק זה יש שאלות מילוליות בנושא חשבון.

איך מעוררים אצל הילד את היכולת הנדרשת למבחן המחוננים

תלמידים מחוננים יכולים להיות העתיד של המדינה. המדינה הוציאה לפועל תוכניות המעצימות את הכישורים של הילדים המחוננים.

כאשר ילד מתקרב לכיתה ב', הרבה הורים מתחילים לחשוב על הנושא הגשת ערערור מבחן מחוננים.

במטרה שהתלמיד יקבל ציון עובר במבחן, על התלמיד לפתח יכולת חשיבה מסוימת. על מנת שהילד יפנים את צורת החשיבה, עליו לקרוא דוגמאות של פתרון תרגילים המופיעים בערכות הכנה, וכך לפתח את יכולות החשיבה.

עוד בנושא:

מבחן מחוננים לדוגמא כיתה ו חינם

מבחני מחוננים כתה ב

מבחני מחוננים כיתה ו

קורס הכנה למבחן מחוננים כיתה ו

איך מתנהל מבחן מחוננים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>