קטגוריות
Uncategorized

דוגמא למבחן מחוננים שלב ב כיתה ג

דוגמא למבחן מחוננים שלב ב כיתה ג

התמודדות עם הלמידה בצורת חוויה

חשוב להסביר לילד שאכן יש הרבה הכנה שהוא צריך לעבור, אך התהליך שווה כי לאחר שיצליח במבחן, הוא יוכל להינות מתוכניות העשרה חווייתיות. יש לעזור לילד ללמוד את החומר ברוגע ובאווירה שמחה.

בזמן ההכנה, ההורה עוזר לילד, ומכוון אותו איך לגשת אל השאלות. תרגול משותף יוצר זמן איכות חשוב וחוויתי בין ההורה לילד, ואף מעניק להורה אפשרות לשאול: "האם אני גם מחונן"?

* חשיבות הלמידה עם ערכות ההכנה – חשוב ביותר לכוון את הילד לתרגל שוב ושוב מתוך ערכת הכנה למבחן שלב א' ולמבחן שלב ב', מהסיבה שאז התלמיד יתרגל לסגנון המבדקים ויגיע מוכן למבחן המחוננים. לפעמים, שווה לשלוח את הילד לחוג שמכשיר את הילד לפתור את השאלות הללו בעזרת משחקים.

כשילד מתכונן לפני מבחן, זה יכול להיות חוויה נעימה עבור הילד, אך אם ההכנה נעשית בצורה לא נכונה, ההכנה יכולה להוות גם טראומה עבור הילד. ניתן לרשום את הילד לחוגים מיוחדים הכוללים פעילויות ומשחקים, ולקנות ערכות הכנה למחוננים מקצועיות.

ישנם גופים ומכונים שונים, המציעים חוגי הכנה למבחני מחוננים. חוגי הכנה למבחני מחוננים כיתה ב מנוהלים על ידי אנשי צוות בדרך של שעשועים, סדנאות וחוויות.

אם אתם צריכים אינפורמציה על דוגמא למבחן מחוננים שלב ב כיתה ג הגעתם לאתר הנכון.

  • הכנה יום לפני המבחן: מומלץ יום קודם מועד המבחן, שהתלמיד לא יתכונן לבחינה. במקום זה, יש לקחת את הילד לפעולה כיפית: גן שעשועים, קניון, או אפילו פיצרייה. חשוב שילדיכם ילך לישון בשעה מוקדמת ערב המבחן.
  • יום הבחינה: חשוב לתת לילד ארוחת בוקר טובה ביום המבחן. מומלץ להשתדל להרגיע את הילד, ולהעניק לו תחושה שהוא יצליח במבחן. יש לדאוג שילדיכם יביא למבחן כריך, שוקולד ושתייה.

שלב ההכנות של התלמיד, ותהליך הלמידה המשותף עם ההורים, מהווים אות האם התלמיד באמת מחונן. במידה והילד עובר קשיים בשלב ההכנה למבחן המחוננים, והוא לא מתעניין בזה כל כך, אזי על ההורים להבין שתהליך זה אינו כל כך מתאים לילד, ואולי עדיף שהילד לא יתאמץ במה שקשה מדי בשבילו, ועלול להוות לו חוויה שלילית.

כשהוא מתכונן מתוך ערכת הכנה, הילד מתמחה באופן החשיבה עליה מתבססות השאלות של בחינות מחוננים. מומלץ להעניק לילד גם את התכנית הכנה וגם לקנות בשבילו ערכת הכנה.

מהו תלמיד מחונן והאם מבחני המחוננים הינם רק עבורו?

אגף המחוננים והמצטיינים מטעם משרד החינוך מציע מסלולים ייחודיים להעשרת תלמידים מחוננים ומצטיינים בתחומים רבים. מבחני המחוננים לא תוכננו כדי לאבחן את פרופיל המיומנויות של הילדים, אלא כדי לבחור את התלמידים בעלי הכושר הכללי המפותח ביותר לתכניות לילדים מחוננים ומצטיינים.

ההגדרות הנוגעות לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, מידע על התכניות וטפסים שונים נמצאים בפורטל הורים למחוננים ולמצטיינים: https://parents.education.gov.il/prhnet/gifted בדרך כלל, אות למחוננות נקבע לפי מבחני איי קיו – ילדים שמקבלים ציון 130 ומעלה, מוגדרים כילדים שיכולים להיות מחוננים.

מאפיין אחד של תלמידים מחוננים הוא תכונה להתעכב על בעיות חשבוניות.

תינוקות מחוננים מגלים עניין וסקרנות בכל דבר. תלמידים מחוננים יקבלו בשלב מוקדם את הכינוי "אוכל ספרים", בגלל אהבתם לספרים.

לא נכון שההורים יכפו על בנם תהליך של הכנות למבחני מחוננים, רק על מנת להוכיח לכולם שבנם "גאון". לפעמים, קורה מצב בו הילד לא מתאים לתוכניות המחוננים, אבל ההורים רוצים להראות שבנם בעל יכולות, ולכן יכפו עליו את התהליך בכוח.

אין טעם לשלוח ילד חולה לבחינות, ובמקרה של מחלה בזמן מבחן שלב א', יש להודיע על כך לצוות בית הספר. אם ילדכם "קפץ כיתה" בסמוך למועד הבחינה, ההמלצה היא לבחון אותו שנה לאחר מכן, ולאורך שנה זו התלמיד יוכל לצמצם את הפער ההגיוני הקיים בינו לבין התלמידים האחרים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה לאחר מכן הוא יתייצב במבחני שלב ב' המתאימים לרמת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והתוצאות יושוו לנבחנים בדרגת כיתה זו ולא לגיל שלו (שימו לב, תצטרכו להגיש על כך פנייה אל משרד החינוך עד ל- 31/12).

כיצד להתנהג עם שאר ילדי המשפחה בעת ההכנות למבחן

יום קודם למבחן, טוב לצאת עם כל בני המשפחה לבילוי משפחתי.

כאן תקראו מידע רב אודות דוגמא למבחן מחוננים שלב ב כיתה ג.

כדאי לרשום גם את הילדים האחרים לחוגים שהם מחבבים. מומלץ לשתף את האחים כמה שיותר בהכנות למבחן.

מבחן לאיתור מחוננים כיתה ב שלב א

מבחן שלב א' מטרתו לעזור למורי בית הספר לבחור את הילדים בעלי כישורים בכיתה. מבחן שלב א' בוחן במיוחד את נושאי הבנת הנקרא של הילדים ואת יכולתם במקצוע החשבון.

על מנת לסייע לילד להתכונן יותר ביעילות למבחן המחוננים שלב א', כדאי להכיר את המבנה מבחנים למחוננים ומאילו חלקים הם מורכבים.

מבנה הבחינה שלב א' מתחלק בדרך כלל ל2 חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהיכולות של תלמיד מחונן, היא הבנה מעולה של הטקסט שהוא קורא. הוא מסוגל לנתח ולהסיק מסקנות באופן טבעי. לכן, החלק הראשון של הבוחן, ייעודו להעריך את רמת המסוגלות של התלמיד להבין את הטקסט הנקרא ולענות על מגוון שאלות הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להכיר לילד טקסט חדש שלא קרא אף פעם, ולבחון איך הילד מתמודד עם הטקסט החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של ילד מחונן, היא שיש לו חשיבה מתמטית וכמותית מצוינת. הילד יודע לפתור בעיות כמותיות וחשבוניות, ולהסיק מסקנות. ילד מחונן, הינו ילד שעם השנים יהיה מסוגל ללמוד באופן מוצלח את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הצריכים חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: לרוב, השאלות הנשאלות בחלק החשיבה הכמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אבל יהיו גם תרגילים בסדרות חשבוניות.

הורים של ילד שלא הצליח את שלב א' ורוצים להגיש ערעור ומעוניינים שילדם יופנה בכל זאת לשלב ב', צריכים לפנות דרך מכתב למורה הכיתה ולהסביר את סיבותיהם.

התלמיד יגיע מוכן נפשית לקורס הפסיכומטרי כשיגדל

על מנת לטפח את הילדים המחוננים, השיקה מדינת ישראל מסגרות ייחודיות, שנועדו להעניק העשרה לתלמידים מחוננים. על מנת לאתר ילדים המחוננים, מתקיימים בוחנים שייעודם איתור מחוננים.

#p#כאשר יגדל התלמיד, הוא יצטרך לפתח את אותה חשיבה בזמן ההכנות עבור מבחן הפסיכומטרי. הלימוד למבחן הפסיכומטרי פשוט עבור ילדים מחוננים, בגלל שהם כבר תרגלו את החשיבה הבסיסית הנדרשת להצלחה בבחינת הפסיכומטרי.

הורים יקרים! כאן באתר מחוננים תוכלו למצוא מידע חשוב על דוגמא למבחן מחוננים שלב ב כיתה ג.

אחד מהקשיים של הצעירים המסיימים צבא ורוצים להתכונן לפסיכומטרי, הוא ההתמודדות הראשונית עם סוג החשיבה הנצרכת. לרוב, תלמידים מחוננים יוציאו ציון גבוה במבחן הפסיכומטרי כאשר יגדלו.

מבחן המחוננים בכיתה ב' שלב ב'

מבחן מחוננים שלב ב הינו קשה יותר ומכיל תרגילים מסוגים רבים יותר. אם בשלב א' התרגילים היו רק בנושאים כמו הבנת הנקרא מבחן מחוננים וחשיבה כמותית, אז בשלב ב' מופיעות גם שאלות בנושאי חשיבה צורנית וידע כללי.

מבחן זה בוחן את היכולת הקוגניטיבית הכללית של התלמידים. ההזמנות למבחני שלב ב' נשלחות מהמכון החיצוני ואז מסורות לילדים.

מבחן מחוננים שלב ב' הינו המכריע

שלב א' של הבחינה היה סוג של סינון ראשון. ילדים המקבלים ציון עובר בשלב א', מוכח שהם חכמים ומוכשרים.

ההורים של כל הנבחנים יקבלו קרוב לסוף שנת הלימודים הודעה לגבי התאמה או לא לתכנית.

מאילו חלקים מורכב מבחן מחוננים שלב ב

חלק ב' של מבחן מחוננים מורכב מהחלקים הבאים:

 

    1. צורות יחסים בין הצורות: מובאים לילד דוגמאות של יחסים שונים בין צורות. ביחס השלישי, חסרה צורה, והילד צריך לנחש מהי הצורה החסרה. המשכת סדרה: מביאים לילד סדרה של צורות המופיעות לפי סדר לוגי נתון ביניהן. הילד צריך למצוא מהי הלוגיקה של סדר הצורות, ולהחליט מהי הצורה הנכונה שמשלימה את הסדרה.
    1. שאלות בחשבון חלק זה זהה בסגנונו לחלק החשבון בשלב א'. בחלק זה מוצאים שאלות מילוליות של חשבון.
    1. תרגילים מילוליים מילים ופירושם: בחלק הזה, על הילד לנחש את המשמעות המתאימה למילה מסוימת. השלמת משפטים: בשאלות אלו יש משפט, ומילה אחת חסרה במשפט. על התלמיד לבחור את המילה המשלימה את המשפט.

כיצד לעורר אצל הילד את החשיבה הנזקקת למבחן מחוננים

חשיבה לוגית היא זו שהופכת את התלמיד למחונן. במטרה שהילד יבין את אופן החשיבה, הוא צריך ללמוד דוגמאות של פתרון תרגילים הקיימים בערכות הכנה מקצועיות, וכך לפתח את החשיבה.

ילדים מחוננים יכולים להיות העתיד של מדינתנו. מדינת ישראל הוציאה לפועל מסגרות המטפחות את היכולות של הילדים המחוננים.

כשילד מתקרב לכיתה ב', לא מעט הורים מתחילים לדון על הנושא דוגמא למבחן מחוננים שלב ב כיתה ג.

עוד בנושא:

מבחן מחוננים איזה גיל

גולות מבחני מחוננים

מבחן מחוננים כיתה ב שלב ב

קורס מחוננים כיתה ב

אבחון מחוננים כיתה ב& 39

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>