קטגוריות
Uncategorized

תשובות למבחן מחוננים שלב ב

תשובות למבחן מחוננים שלב ב

הילד מתכונן נפשית למבחני מחוננים

* חשיבות הלמידה עם ערכות ההכנה – חשוב מאוד לתת לילד לתרגל שוב ושוב בעזרת ערכות ההכנה למבחן שלב א' ולמבחן שלב ב', מהסיבה שאז הילד יפנים את סגנון השאלות ויגיע מוכן לבוחן. חיוני מאוד שהילד יתכונן באופן שיהיה לו נעים.

כשילד מתכונן למבחן מחוננים, זה יכול להיות חוויה לתלמיד, אך אם ההכנה נעשית באופן לא נכון, היא יכולה להוות גם טראומה עבורו. ניתן לרשום את ילדיכם לחוגים מיוחדים הכוללים פעילויות ומשחקים, ולקנות ערכות הכנה למחוננים מעניינות.

  • הכנה 24 שעות לפני המבחן: כדאי יום קודם מועד המבחן, שהילד לא ילמד כלל. במקום זה, יש לקחת את הילד לפעולה כיפית: גן שעשועים, פארק, או סתם מסעדה. חשוב מאד שהילד ילך לישון בשעה מוקדמת בלילה שלפני הבחינה.
  • היום הגדול: חשוב לתת לילד ארוחת בוקר טובה ביום המבחן. יש להשתדל להרגיע את הילד, ולתת לו הרגשה שהוא יעבור את המבחן בהצלחה. כדאי לדאוג שילדיכם יביא למבחן כריך, שוקולד ושתייה.

שלב ההכנות של התלמיד, והלמידה המשותפת עם ההורים, מהווים אות האם הילד אכן מחונן. מבחן מחוננים שלב ב' קשה ומורכב יותר מאת בחינת מחוננים שלב א.

הכרחי ממש שתהליך ההכנה יהיה באווירה כיפית ולא לחוצה. חשוב לתת לילדיכם לאורך כל הזמן הרגשה שהוא מבריק, ושהוא מסוגל להצליח במבחן.

גם כשלומדים עם התלמיד בבית, חשוב לשבת איתו ביחד, ולפתור איתו את התרגילים בצורה נעימה. תוכניות הכנה למבחני מחוננים כיתה ב מועברים על ידי מדריכים בצורה של שעשועים, סדנאות וחוויות.

שיטה יעילה בה ילד יכול ללמוד היטב למבחן המחוננים, היא כשהילד מתיישב ופותר מבחני מחוננים מתוך ערכת הכנה טובה. לא קיימת סתירה בין התרומה של תכנית הכנה למבחן מחוננים לבין ערכת הכנה למבחנים.

אם אתם צריכים מידע אודות תשובות למבחן מחוננים שלב ב הגעתם לאתר הנכון.

רצוי להפוך את ההכנה למבחן המחוננים לחוויית לימוד משותפת של ההורים והילדים. תרגול משותף מהווה זמן איכות חשוב וחוויתי בין ההורים לילדים, וגם נותן להורה אפשרות לבדוק: "האם אני מחונן"?

דרכים לזהות אם ילדיכם מחונן באמת

סימן אחד של ילדים מחוננים הוא תכונה להתעכב על בעיות חשבוניות.

אין לשלוח תלמיד שלא מרגיש טוב לבחינות, ובמצב של מחלה במבחן שלב א', יש להודיע על כך לצוות בית הספר. אם ילדכם "קפץ כיתה" בסמוך למועד הבחינה, ההמלצה היא לבחון אותו שנה לאחר מכן, ולאורך שנה זו התלמיד יוכל לצמצם את הפער ההגיוני שנוצר בינו לבין התלמידים האחרים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה לאחר מכן הוא יתייצב במבחני שלב ב' המתאימים לדרגת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והישגיו יושוו לילדים בדרגת כיתה זו ולא לגילו (שימו לב, תצטרכו להגיש על זה בקשה אל משרד החינוך עד ל- 31/12).

ההגדרות הקשורות לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, מידע על התכניות וטפסי פנייה מצויים בפורטל הורים למחוננים ולמצטיינים: https://parents.education.gov.il/prhnet/gifted אפשר לאתר רמזים ראשונים של מחוננות עוד כשהילד תינוק.

תינוקות מחוננים יחקרו ויבדקו כל דבר, ואף ינסו לפרק חפצים במטרה לחקור אותם. ילדים מחוננים אוהבים ללמוד, ובעיקר אוהבים לקרוא.

חשוב לזכור שמטרתמבחני המחוננים, היא טובת הילד ולא טובת ההורים. לפעמים, קורה מצב בו הילד לא מתאים לתוכניות המחוננים, אך ההורים רוצים להראות שבנם בעל יכולות, ולכן מכריחים אותו לעבור את התהליך בכוח.

המבחנים יתבצעו בשתי חלקים. המבחנים לא תוכננו על מנת לאבחן את כלל המיומנויות של התלמידים, אלא כדי לאתר את התלמידים בעלי הכושר הכללי המפותח ביותר לתכניות לילדים מחוננים ומצטיינים.

איך להתנהג עם הילדים האחרים במשפחה בזמן ההכנות לבחינה

צריכים אינפורמציה אודות תשובות למבחן מחוננים שלב ב? כאן באתר mechunanim.co.il תמצאו את כל מה שחיפשתם.

24 שעות לפני המבחן, מומלץ לצאת עם כל בני המשפחה לבילוי משפחתי.

כדאי לרשום גם את שאר האחים לחוגים שהם אוהבים. מומלץ לערב את האחים כמה שיותר בלימוד למבחן.

מבחני מחוננים כיתה ב שלב א'

מבנה המבחן שלב א' מתחלק רוב הזמן ל- 2 חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהתכונות של ילד מחונן, היא להבין היטב את התוכן שהוא קורא. הוא מסוגל לנתח ולהפיק לקחים בצורה טבעית. לכן, החלק הראשוני של הבוחן, מטרתו לבדוק את רמת המסוגלות של התלמיד להבין את הטקסט הנקרא ולענות על מגוון שאלות הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להפגיש את הילד עם טקסט חדש שלא ראה מעולם, ולבחון איך הילד מתמודד עם הטקסט החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של תלמיד מחונן, היא שיש לו חשיבה מתמטית וכמותית מצוינת. הוא מסוגל לפתור בעיות כמותיות ומתמטיות, ולהסיק מסקנות. ילד מחונן, הוא ילד שעם השנים יוכל ללמוד בהצלחה את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הדורשים חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: לרוב, השאלות הנשאלות בחלק החשיבה הכמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אך יהיו גם מבדקים בסדרות חשבוניות.

בשלב ראשון, כל ילדי הכיתה יעשו בוחן סינון ראשוני (מבחן שלב א') אשר מועבר בכיתה. מבחן שלב א' בודק בעיקר את נושאי הבנת הנקרא של הילדים ואת כישוריהם בתחום החשבון.

הורים של ילד שלא הצליח את שלב א' ומעוניים להגיש ערעור ורוצים שילדם יוזמן בכל מקרה לשלב ב', צריכים לפנות דרך מכתב אל מורה הכיתה ולהסביר את סיבותיהם.

כדי לסייע לילדיכם להתכונן יותר בקלות לקראת מבחן המחוננים שלב א', מומלץ להכיר את המבנה מבחני המחוננים וממה הם מורכבים.

הכנה למבחני המחוננים = הכנה מקדימה למבחן הפסיכומטרי

במטרה להעצים את התלמידים המחוננים, השיקה מדינת ישראל מסגרות מיוחדות, שנועדו לתת העשרה לילדים מחוננים. כשמכינים ילד בעל יכולות למבחן המחוננים, למעשה מעניקים לו את הכלים להצליח במבחן הפסיכומטרי.

אחד מהקשיים של הצעירים המשתחררים מהצבא ורוצים להתכונן לפסיכומטרי, הוא ההתמודדות הראשונית עם צורת החשיבה הנדרשת. עבור נערים מחוננים, קורס ההכנה לפסיכומטרי יהיה חוויה מהנה, משום שהחומר הנלמד יהיה קל עבורם מאחר שעברו הכנה מסוג דומה בילדותם.

הורה יקר! כאן באתר mechunanim.co.il תמצאו אינפורמציה חשובה על תשובות למבחן מחוננים שלב ב.

לרוב, תלמידים מחוננים מקבלים ציון מכובד במבחן הפסיכומטרי כשהם גדלים. הלימוד למבחן הפסיכומטרי קל עבור תלמידים מחוננים, משום שהם כבר רכשו את צורת החשיבה הבסיסית הנצרכת בשביל הצלחה במבחן הפסיכומטרי.

מבחן לאיתור מחוננים כיתה ב שלב ב

מבחן שלב ב' בודק את הרמה הקוגניטיבית הכללית של התלמידים. ההזמנות לשלב ב' מגיעות מהמכון החיצוני ולאחר מכן מחולקות לילדים.

שלב א' של מבחן המחוננים היה עבור התלמיד טעימה מהו מבחן מחוננים. אם בשלב א' התרגילים היו רק בנושאים של הבנת הנקרא מבחן מחוננים וחשיבה כמותית, אזי בשלב ב' מופיעות גם שאלות בנושאים של חשיבה צורנית וידע כללי.

מבחן מחוננים שלב ב' הינו הקובע

לפי תוצאות מבחני מחוננים שלב ב', ייבחרו אחוז מהתלמידים לחוגים למחוננים ולמצטיינים.

בדרך כלל, אחוז מסויים מהתלמידים הניגשים למבחן של שלב א', לא בהכרח היה צריך לעשות כן, אבל נבחנים בעקבות רצון של ההורים, ולכך, שלב ב' של מבחן המחוננים הינו מבחן הסינון האמיתי, המכריע מיהו באמת מחונן. תלמידים המקבלים ציון עובר בשלב א', הם בעלי יכולות ומוכשרים.

אילו נושאים מכיל שלב ב' של מבחן המחוננים

חלק ב' של המבחן למחוננים מורכב מהנושאים הבאים:

 

    1. שאלות על צורות יחסים בין הצורות: מובאים לילד דוגמאות של קשרים שונים בין צורות. ביחס השלישי, חסרה צורה, ועל התלמיד לנחש מה הצורה החסרה. המשכת סדרה: מביאים לתלמיד סדרת צורות המופיעות לפי סדר לוגי מסויים ביניהן. על הילד למצוא מהו העיקרון של סדר הצורות, ולהחליט מהי הצורה הנכונה שמשלימה את הסדרה.
    1. תרגילים מילוליים תרגילים על פירוש מילים: בחלק הזה, על הילד לגלות את הפירוש המתאים למילה נתונה. תרגילים בהם יש צורך להשלים משפטים: בשאלות אלו יש משפט, ומילה אחת חסרה במשפט. על התלמיד לבחור את המילה שתשלים את המשפט.
    1. תרגילי חשבון חלק זה זהה בסגנונו לחלק החשבון הנמצא במבחן בשלב א'. בקטע זה ישנן בעיות מילוליות בנושא חשבון.

כיצד מעוררים אצל הילד את היכולת הנזקקת למבחן מחוננים

חשיבה לוגית היא שהופכת את הילד למחונן. כשהתלמיד יפתח את צורת החשיבה הנזקקת לבחינה, התלמיד יצליח לפתור פעם אחר פעם שאלות אלו.

כשהילד יפתור שאלות שוב ושוב, הילד יוכל בפשטות להתגבר על תרגילים מסגנון זה. במידה ולא עוזרים לתלמידים המחוננים להוציא לפועל את הפוטנציאל העצום שבהם, אותם תלמידים יכולים לאבד עניין ולהתעסק במעשי שטות.

תקופת מבחני המחוננים מאד לחוצה ולרוב ההורים יש הרבה שאלות בנושא תשובות למבחן מחוננים שלב ב.

עוד בנושא:

דוגמאות למבחנים לאיתור מחוננים כיתה ב

מבחן לדוגמה מחוננים כיתה ג

מבחן דוגמא למבחן מחוננים כיתה ב שלב א

מבחן מחוננים בחינם

דוגמא למבלן מחוננים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>