קטגוריות
Uncategorized

מבחן מחוננים כיתה ב שלב א חינם

מבחן מחוננים כיתה ב שלב א חינם

הילד מתכונן נפשית למבחני מחוננים

הכרחי ממש שתהליך ההכנה יעבור באווירה רגועה ולא לחוצה. קיימת חשיבות לתת לילד לאורך כל הזמן תחושה שהוא מבריק, ושהוא מסוגל לעבור בהצלחה את הבחינה.

כאשר הוא לומד בעזרת ערכת הכנה, התלמיד מתמחה בסוג החשיבה עליה מובנות השאלות של המבחנים. מומלץ לתת לתלמיד גם את התכנית הכנה וגם לרכוש עבורו ערכה.

קיימים אתרים ומכונים שונים, המציעים תוכניות הכנה למבחני מחוננים. חלק מתוכניות הכנה למבחן מחוננים, הם חוגים חווייתיים המוענקים על ידי מדריכים מקצועיים המומחים בעבודה עם ילדים.

תקופת ההכנה של הילד, והלמידה המשותפת עם ההורים, מהווים אינדיקציה האם התלמיד אכן מחונן. אם התלמיד עובר קשיים בשלב ההכנה למבחן המחוננים, והוא לא מתעניין בזה כל כך, אזי על ההורים להבין שתהליך זה אינו מתאים עבור הילד, ומוטב שהתלמיד לא יתאמץ במה שמסובך מדי עבורו, ועלול להוות לו חוויה שלילית.

כשילד מתכונן למבחן מחוננים, ההכנה יכולה להיות חוויה נעימה עבור הילד, אך אם ההכנה נעשית בצורה לא נכונה, ההכנה יכולה להוות גם טראומה עבורו. מומלץ לרשום את ילדיכם לחוגים מיוחדים הכוללים פעילויות ומשחקים, ולרכוש ערכות הכנה למחוננים מקצועיות.

אתר מחוננים: כל מה שרציתם להבין על מבחן מחוננים כיתה ב שלב א חינם.

מומלץ להפוך את ההכנה למבחן המחוננים לחוויית תרגול משותפת של ההורה והילד. תרגול משותף יוצר זמן איכות חשוב וחוויתי בין ההורים לילדים, וגם נותן להורה אפשרות לשאול: "האם אני גם מחונן"?

ההכנה למבחן שלב א' נותנת לתלמיד הפנמה מהו מבחן מחוננים, וכאשר הילד יעבור הכנה למבחן מחוננים שלב ב', יהיה לו כבר יותר קל בגלל שהוא כבר חווה את שלב ההסתגלות הראשונית. חיוני ביותר שהילד יתכונן באופן שיהיה לו חוויתי.

  • הכנה 24 שעות קודם המבחן: כדאי יום קודם מבחן המחוננים, שהילד לא ילמד לבחינה. בזמן זה, יש לקחת את הילד לפעולה כיפית: גן שעשועים, קניון, או סתם מסעדה. הכרחי שילדיכם ילך לישון מוקדם ערב המבחן.
  • יום הבחינה: חשוב להכין עבור הילד ארוחת בוקר טובה בבוקר של הבחינה. יש למצוא דרכים איך להרגיע את הילד, ולתת לו תחושה שהוא יעבור את המבחן בהצלחה. כדאי לצייד את הילד למבחן בכריך, שוקולד ושתייה.

מהו תלמיד מחונן והאם מבחני המחוננים הינם רק עבורו?

חשוב לזכור שמטרתמבחני המחוננים, היא לאתר ילדים מחוננים ולא לרצות את ההורים. לפעמים, קורה מצב בו הילד לא מתאים לתוכניות המחוננים, אך ההורים רוצים להוכיח שבנם מחונן, ולכן כופים עליו את התהליך שלא בצדק.

סימן אחד של ילדים מחוננים הוא נטייה להתעכב על בעיות חשבוניות.

ישנם לא מעט תלמידים נבונים, אך לא כולם מחוננים. כאינדיקציה, רמז למחוננות נקבע על פי רמת איי קיו – ילדים בעלי ציון 130 ומעלה, מוגדרים כתלמידים שיכולים להיות מחוננים.

תינוקות מחוננים מתעניינים בכל דבר. ילדים מחוננים יקבלו בגיל מוקדם את הכינוי "אוכל ספרים", בעקבות אהבתם לספרים.

מבחני המחוננים יתבצעו בשתי שלבים. המסקנה הלגיטימית היחידה שניתן להפיק מן הבוחנים היא האם ניתן לצרף את הנבחן לתכנית מסוימת על פי סף הקבלה שהוחלט.

אין לשלוח ילד חולה למבחנים, ובמקרה של מחלה בזמן מבחן שלב א', יש להודיע על כך לצוות בית הספר. אם ילדכם "קפץ כיתה" בסמוך למועד המבחן, מומלץ לבחון אותו שנה לאחר מכן, ולאורך שנה זו התלמיד יוכל לצמצם את הפער הטבעי שנוצר בינו לבין התלמידים האחרים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה לאחר מכן הוא יתייצב במבחני שלב ב' המתאימים לדרגת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והתוצאות יושוו לנבחנים בדרגת כיתה זו ולא לגיל שלו (לתשומת לבכם, תצטרכו להגיש על זה פנייה אל משרד החינוך עד ל- 31/12).

כיצד לנהוג עם הילדים האחרים במשפחה בזמן ההכנות למבחן

כאן תמצאו מידע עשיר אודות מבחן מחוננים כיתה ב שלב א חינם.

ביום שלפני המבחן, טוב לצאת עם כל המשפחה לבילוי משותף.

בזמן ההכנות למבחן, חשוב לשדר לילדים האחרים במשפחה תחושה שהם ילדים נבונים ובעלי כשרונות. נכון לערב את האחים עד כמה שניתן בהכנות למבחן.

מבחן מחוננים כיתה ב שלב א'

הורים של תלמיד שלא עבר את שלב א' ומעוניים לערער ורוצים שילדם יופנה בכל זאת לשלב ב', יצטרכו לפנות דרך מכתב אל מחנך הכיתה ולנמק את סיבותיהם.

על מנת לסייע לילד להתכונן יותר ביעילות למבחן המחוננים שלב א', כדאי להכיר את המבנה מבחני המחוננים ומאילו חלקים הם מורכבים.

מבחן שלב א' נועד לעזור לצוות בית הספר לאתר את התלמידים בעלי כישורים מבין כלל התלמידים. בתום בדיקת המבחנים, כל ההורים מקבל תשובה אם התלמיד קיבל ציון עובר במבחן שלב א', ואם הוא מופיע ברשימת הילדים המוזמנים למבחן מחוננים שלב ב כיתה ב.

תוכן המבחן שלב א' מתפצל רוב הזמן ל- 2 חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהיכולות של תלמיד מחונן, היא הבנה מעולה של התוכן שהוא קורא. הוא יכול לנתח ולהסיק מסקנות בצורה טבעית. לכן, החלק הראשוני של הבוחן, מטרתו להעריך את מידת המסוגלות של התלמיד להבין את הטקסט שקרא ולהשיב על סוגי שאלות שונים הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להפגיש את הילד עם טקסט חדש שלא קרא מעולם, ולראות איך הילד מתמודד עם הטקסט החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של ילד מחונן, היא שהוא בעל כושר חשיבה מתמטית וכמותית ברמה גבוהה. הילד יודע לפתור בעיות כמותיות וחשבוניות, ולהפיק לקחים. ילד מחונן, הינו ילד שבעתיד יהיה מסוגל ללמוד באופן מוצלח את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הדורשים חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: בדרך כלל, השאלות הנשאלות בחלק החשיבה הכמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אך יהיו גם תרגילים בסדרות חשבוניות.

הילד יגיע מוכן פסיכולוגית לקורס הפסיכומטרי כשיתבגר

#p#כאשר יתבגר הילד, יהיה עליו לתרגל את אותה חשיבה במהלך ההכנות לקראת מבחן הפסיכומטרי. הלימוד למבחני הפסיכומטרי פשוט עבור ילדים מחוננים, בגלל שהם כבר רכשו את החשיבה הבסיסית הנצרכת בשביל הצלחה בבחינת הפסיכומטרי.

על מנת להעשיר את הילדים המחוננים, השיקה מדינת ישראל תוכניות ייחודיות, שמטרתן להעניק העשרה לילדים מחוננים. כדי לאתר תלמידים המחוננים, מתקיימים בוחנים שייעודם איתור מחוננים.

רוב הילדים המחוננים ימשיכו כשיתבגרו בלימודים גבוהים. בשביל ילדים מחוננים, שלב ההכנה לפסיכומטרי יהיה חוויה מהנה, משום שהחומר הנלמד יהיה פשוט עבורם אחרי שכבר עברו הכנה מסוג זה בצעירותם.

הורה יקר! כאן באתר mechunanim.co.il תוכלו למצוא מידע חשוב על מבחן מחוננים כיתה ב שלב א חינם.

מבחן מחוננים שלב ב'

מבחן מחוננים שלב ב הינו ברמת קושי יותר גבוהה ומכיל יותר נושאים. מבחן מחוננים שלב ב' יתקיים באמצעות מכון חיצוני לבית הספר ואף הוא מועבר במתכונת קבוצתית.

מבחן שלב ב' בוחן את היכולת הקוגניטיבית הכללית של הילדים. ההזמנות למבחן שלב ב' מגיעות מהמכון החיצוני ולאחר מכן מסורות לילדים.

איתור המחוננים מתבצע בשלב ב'

על סמך תוצאות מבחני שלב ב', ייבחרו אחוז מהתלמידים לחוגים למחוננים ולמצטיינים.

לרוב, אחוז נתון מהילדים הניגשים לבחינות של שלב א', לא תמיד מתאים לכך, אך נבחנים בשל דרישה מצד ההורים, ולכן, שלב ב' של הבחינות הינו מבחן האיתור הרלוונטי, המכריע מיהו באמת מחונן. ילדים שעוברים את שלב א', מוכח שהם נבונים ומוכשרים.

מאילו תרגילים מורכב מבחן מחוננים שלב ב

חלק ב' של מבחן מחוננים מכיל את החלקים הבאים:

        1. שאלות חשבון החלק הזה זהה בסגנונו לחלק החשבון במבחן מחוננים שלב א'. בקטע זה מוצאים שאלות מילוליות של חשבון.
        1. תרגילים מילוליים תרגילים על פירוש מילים: בשאלות אלו, על הילד לגלות את הפירוש המתאים למילה מסוימת. תרגילים בהם יש צורך להשלים משפטים: בתרגילים אלו מובא משפט, ומילה אחת חסרה במשפט. על התלמיד לנחש את המילה המשלימה את המשפט.

 

    1. שאלות על צורות יחסים בין הצורות: מוצגים לתלמיד דוגמאות של קשרים שונים בין צורות. במקום השלישי, לא מוצגת צורה, ועל הילד למצוא מהי הצורה המתאימה. המשכת סדרה: מביאים לילד סדרת צורות המופיעות לפי סדר לוגי מסויים ביניהן. על התלמיד לפענח מהי הלוגיקה של סדר הצורות, ולבחור את הצורה המתאימה המשלימה את הסדרה.

כיצד לפתח אצל הילד את היכולת הנדרשת להצלחה במבחן המחוננים

התקופה שבה מתקיימים מבחני המחוננים מאד רגישה ולהורים יש הרבה שאלות בנושא מבחן מחוננים כיתה ב שלב א חינם.

ילדים מחוננים הינם בפוטנציאל העתיד של המדינה. במידה ולא עוזרים לילדים המחוננים להוציא לפועל את הפוטנציאל האדיר שבהם, אותם ילדים עלולים לאבד עניין ולהעסיק את עצמם במעשים שטותיים.

חשיבה לוגית היא שהופכת את הילד למחונן. במטרה שהילד יפנים את צורת החשיבה, עליו ללמוד דוגמאות של פתרונות המופיעים בערכות הכנה מקצועיות, וכך לפתח את צורת החשיבה.

עוד בנושא:

מבחן סינון למחוננים

מבחן לאיתור מחוננים כיתה

מבחן חוזר מחוננים

מבחן לדוגמא מחוננים ב

מבחן לאיתור מחוננים כיתה ד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>