קטגוריות
Uncategorized

הכנה למבחני מחוננים כיתה ב שלב א חוג

הכנה למבחני מחוננים כיתה ב שלב א חוג

הופכים את ההכנה למבחן לאיתור מחוננים לקלה ומהנה

שיטה יעילה בה ילד יכול ללמוד היטב למבחן המחוננים, היא כשהילד מתיישב ופותר מבחן מחוננים מתוך ערכת הכנה טובה. לא קיימת סתירה בין החשיבות של תכנית הכנה למבחן מחוננים לבין ערכות הכנה למבחן.

קיימים גופים ומכונים למיניהם, המקיימים תוכניות הכנה למבחני מחוננים. חוגי הכנה למבחני מחוננים כיתה ב מנוהלים על ידי אנשי צוות בדרך של שעשועים, סדנאות וחוויות.

  • התכוננות 24 שעות קודם המבחן: מומלץ יום לפני מועד המבחן, שהילד לא ילמד לבחינה. בזמן זה, יש לקחת את הילד לכיף: אטרקציה, קניון, או אפילו מסעדה. חשוב מאד שהילד יישן מוקדם ערב המבחן.
  • יום הבחינה: חשוב לתת לילד ארוחת בוקר טובה בבוקר של הבחינה. יש להשתדל להרגיע את הילד, ולהעניק לו תחושה שהוא יצליח במבחן. כדאי לדאוג שילדיכם יביא למבחן סנדוויץ', חטיף שוקולד ומים.

כשילד באמת מחונן, ההכנה לפני הבחינה תהיה פשוטה ומהנה עבורו. מבחן מחוננים שלב ב' מאתגר ומורכב יותר מאת בחינת מחוננים שלב א.

יש להסביר לילד שאמנם תהליך ההכנות הינו ארוך, אך התהליך שווה כי אחרי שיעבור את המבחן בהצלחה, יוכל להינות ממסגרות העשרה חווייתיות. יש לעזור לילד ללמוד את החומר בשמחה ובאופן רגוע.

ההכנה לשלב א' מעניקה לילד הפנמה מהו מבחן מחוננים, וכשהתלמיד יתכונן למבחן מחוננים שלב ב', יהיה לו כבר יותר פשוט משום שהוא כבר חווה את שלב ההתמודדות הראשונית. חשוב ביותר שהילד יתכונן בדרך שיהיה לו נעים.

ישנה חשיבות גדולה שתהליך ההכנה של הילד למבחני המחוננים יועבר באופן חוויתי, ולא מתוך תחושת כפייה. מומלץ לרשום את הילד לחוג שתוכנו הוא משחקים ופעילות, ולרכוש ערכות הכנה למחוננים מעניינות.

אתר mechunanim.co.il: כל מה שאתם צריכים לדעת אודות הכנה למבחני מחוננים כיתה ב שלב א חוג.

רצוי להפוך את התרגול למבחן המחוננים לחוויית לימוד משותפת של ההורים והילדים. תרגול משותף יוצר זמן איכות מבורך וחוויתי בין ההורה לילד, ואף מעניק להורה הזדמנות לשאול: "האם אני גם מחונן"?

דרכים להבין אם ילדיכם מחונן באמת

לא מועיל לשלוח ילד חולה לבחינות, ובמקרה של מחלה במבחן שלב א', יש לעדכן על כך לצוות בית הספר. אם הילד "קפץ כיתה" קרוב למועד הבחינה, ההמלצה היא לבחון אותו שנה לאחר מכן, ובמשך שנה זו התלמיד יוכל לצמצם את הפער ההגיוני שנוצר בינו לבין שאר התלמידים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה הבאה הוא ייבחן במבחני שלב ב' המתאימים לדרגת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והציונים יושוו לנבחנים בדרגת כיתה זו ולא לגילו (לתשומת לבכם, תצטרכו להגיש על כך בקשה אל משרד החינוך עד התאריך 31/12).

מאפיין אחד של ילדים מחוננים הוא תכונה להתעסק עם בעיות חשבוניות.

לא כדאי שההורים יכפו על בנם תהליך של הכנה למבחן, רק על מנת להראות לכולם שבנם "מחונן". חשוב ביותר להבין בגיל צעיר האם לילד יש סימנים למחוננות, ורק אם מזהים סימני מחוננות אז כדאי לפנות אל צוות ההוראה של התלמיד, ובעקבות התייעצות איתם מומלץ להתחיל בהכנות למבחן המחוננים.

תינוקות מחוננים מתעניינים בכל נושא. תלמידים מחוננים אוהבים ללמוד, ובעיקר אוהבים לקרוא.

ההגדרות הקשורות לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, אינפורמציה על התכניות וטפסי פנייה מצויים בפורטל הורים למחוננים ולמצטיינים: https://parents.education.gov.il/prhnet/gifted ניתן לזהות רמזים ראשונים של מחוננות עוד כשהילד בגיל קטן מאד.

מחלקת המחוננים והמצטיינים של משרד החינוך מפעיל מסלולים ייחודיים לטיפוח תלמידים מחוננים ומצטיינים בתחומים שונים. מבחני המחוננים לא תוכננו כדי להעריך את כלל המיומנויות של הילדים, אלא כדי לבחור את הילדים בעלי הכושר הכללי המפותח ביותר לתכניות לתלמידים מחוננים ומצטיינים.

כיצד לנהוג עם שאר ילדי המשפחה בעת ההכנות לבחינה

24 שעות לפני המבחן, טוב לצאת עם כל בני המשפחה לבילוי משפחתי.

כאן תקראו מידע עשיר אודות הכנה למבחני מחוננים כיתה ב שלב א חוג.

לאורך ימי ההכנות למבחן, מומלץ לתת לילדים האחרים במשפחה הרגשה שהם ילדים חכמים ומוכשרים. נכון לשתף את ילדיכם האחרים כמה שיותר בהכנות למבחן.

מבחן מחוננים כיתה ב שלב א'

במטרה לסייע לילדיכם להתכונן יותר בקלות לקראת מבחן המחוננים שלב א', טוב להכיר את המבנה מבחנים למחוננים וממה הם מורכבים.

תוכן המבחן שלב א' מתפצל רוב הזמן ל- 2 חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהתכונות של ילד מחונן, היא להבין היטב את התוכן שהוא קורא. הוא יכול לנתח ולהסיק מסקנות באופן טבעי. לכן, החלק הראשון של המבחן, מטרתו לבדוק את מידת היכולת של התלמיד להבין את הטקסט הנקרא ולהשיב על סוגי שאלות שונים הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להפגיש את הילד עם טקסט חדש שלא קרא מעולם, ולבחון איך התלמיד מתמודד עם הטקסט החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של ילד מחונן, היא שהוא בעל כושר חשיבה מתמטית וכמותית מצוינת. התלמיד יודע לפתור בעיות כמותיות וחשבוניות, ולהפיק לקחים. תלמיד מחונן, הינו תלמיד שעם השנים יוכל ללמוד באופן מוצלח את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הצריכים כושר חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: בדרך כלל, השאלות בחלק של חשיבה כמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אבל חלק מהשאלות יהיו מבדקים בסדרות חשבוניות.

הורים של תלמיד שלא עבר את שלב א' ורוצים לערער ומעוניינים שילדם יופנה בכל מקרה לשלב ב', צריכים לפנות דרך מכתב למחנך הכיתה ולהסביר את רצונם.

בשלב הראשון, כל תלמידי השכבה יעשו מבחן סינון ראשוני (מבחן שלב א') אשר מתקיים בבית הספר. בסוף בדיקת המבחנים, כל הורה מקבל תשובה אם התלמיד קיבל ציון עובר במבחן שלב א', ואם הוא מופיע ברשימת הילדים המופנים למבחן מחוננים שלב ב כיתה ב.

הכנה למבחני המחוננים = הכנה מקדימה למבחן הפסיכומטרי

#p#כאשר יתבגר התלמיד, הוא יצטרך לפתח את אותה חשיבה במהלך ההכנות עבור מבחן הפסיכומטרי. ההכנה למבחן הפסיכומטרי קל עבור ילדים מחוננים, בגלל שהם כבר קיבלו את צורת החשיבה הבסיסית הנצרכת להצלחה בבחינת הפסיכומטרי.

אחד מהמכשולים של הצעירים המשתחררים מהשירות צבאי ורוצים להתכונן לפסיכומטרי, הוא ההתמודדות הראשונית עם צורת החשיבה הנצרכת. בשביל ילדים מחוננים, קורס ההכנה לפסיכומטרי יהיה חוויה מהנה, מהסיבה שהחומר הנלמד יהיה פשוט עבורם מאחר שכבר עברו הכנה מסוג זה בילדותם.

הורה יקר! כאן באתר mechunanim.co.il תמצאו מידע חשוב על הכנה למבחני מחוננים כיתה ב שלב א חוג.

על מנת לטפח את הילדים המחוננים, השיקה מדינת ישראל תוכניות ייחודיות, שמטרתן לתת העשרה לתלמידים מחוננים. כשמכינים ילד בעל יכולות למבחן המחוננים, בו זמנית נותנים לו את הכלים להצליח במבחן הפסיכומטרי.

שלב ב' של מבחן המחוננים

מבחן מחוננים שלב ב' שונה ממבחן שלב א', הוא מאתגר יותר, ומצריך התמודדות מחשבתית בלחץ זמן. ההפניות למבחני שלב ב' נשלחות מהמכון החיצוני ואז מחולקות לילדים.

שלב א' של מבחן המחוננים היה עבור התלמיד אינדיקציה מהו מבחן מחוננים. מבחן מחוננים שלב ב' יתקיים דרך גוף רשמי חיצוני לבית הספר וגם הוא ייערך באופן קבוצתי.

מבחן המחוננים שלב ב' הוא הקובע

ההורים של כל התלמידים יקבלו קרוב לסוף שנת הלימודים מכתב לגבי שייכות או לא לתכנית.

רוב הזמן, חלק נתון מהילדים הנרשמים לבחינות של שלב א', לא תמיד מתאים לכך, אבל ניגשים בעקבות רצון מצד ההורים, ולכך, שלב ב' של הבחינות הוא מבחן הסינון האמיתי, הקובע מיהו מחונן. סביר להניח שילד שהוא לא מחונן או מוכשר יתר על המידה, לא יקבל ציון עובר גם את שלב א'.

מבנה מבחן המחוננים שלב ב'

חלק ב' של המבחן למחוננים מכיל את הנושאים הבאים:

        1. תרגילי חשבון החלק הזה זהה בסגנונו לחלק החשבון במבחן מחוננים שלב א'. בקטע זה ישנן שאלות מילוליות בנושא חשבון.

 

    1. שאלות על צורות יחסים בין צורות: מובאים לתלמיד דוגמאות של יחסים שונים בין צורות. ביחס השלישי, חסרה צורה, ועל הילד לנחש מהי הצורה המתאימה. סדרות: מציגים לתלמיד סדרת צורות המופיעות לפי סדר לוגי מסויים ביניהן. על הילד לפענח מהי הלוגיקה של סדר הצורות, ולהחליט מהי הצורה הנכונה שמשלימה את הסדרה.
    1. בעיות מילוליות מילים ופירושם: בתרגילים אלו, על הילד לנחש את הפירוש המתאים למילה מסוימת. השלמת משפטים: בשאלות אלו יש משפט, ומילה אחת חסרה במשפט. על הילד לנחש את המילה המשלימה את המשפט.

כיצד מעוררים אצל הילד את צורת החשיבה הנזקקת למבחן מחוננים

כשהילד יפתור שאלות שוב ושוב, הילד יוכל בטבעיות להתגבר על שאלות מסוג זה. אם לא עוזרים לתלמידים המחוננים להוציא לפועל את הפוטנציאל האדיר שבהם, אותם ילדים עלולים להשתעמם ולהתעסק במעשים שטותיים.

כאשר ילד מגיע לכיתה ב', רוב ההורים מתחילים לחשוב על הנושא הכנה למבחני מחוננים כיתה ב שלב א חוג.

בשביל שהתלמיד יצליח במבחן, התלמיד צריך לפתח חשיבה מסוימת. במטרה שהתלמיד יבין את אופן החשיבה, הוא צריך לעבור על דוגמאות של פתרונות המופיעים בערכות הכנה מקצועיות, וכך לפתח את החשיבה.

עוד בנושא:

מבחן מחוננים שלב ב מבחן לדוגמא

מבחן איתור מחוננים f v d

דוגמא למבחן מחוננים שלב ב לתלמידי כיתה ב

מבחן מחוננים כיתה ב שלב ב להורדה

שאלון מחוננים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>