קטגוריות
Uncategorized

הזנת נתונים מבחן מחוננים

הזנת נתונים מבחן מחוננים

התכוננות למבחן לאיתור מחוננים

אתר mechunanim.co.il: כל מה שרציתם לדעת על הזנת נתונים מבחן מחוננים.

  • התכוננות 24 שעות לפני המבחן: מומלץ יום קודם מבחן המחוננים, שהתלמיד לא ילמד לבחינה. במקום זה, יש לקחת את הילד לפעולה כיפית: אטרקציה, קניון, או אפילו פיצרייה. חשוב מאד שילדיכם ילך לישון בשעה מוקדמת בלילה שלפני המבחן.
  • היום הגדול: חשוב לתת לילד ארוחת בוקר טובה בבוקר של הבחינה. יש להשתדל להרגיע את הילד, ולתת לו תחושה שהוא יצליח במבחן. יש לצייד את הילד לבחינה בכריך, שוקולד ושתייה.

* חשיבות הלמידה עם ערכת הכנה למבחן מחוננים חשוב מאוד לתת לילד לתרגל שוב ושוב מתוך ערכות ההכנה למבחן שלב א' ולמבחן שלב ב', משום שאז הילד יפנים את סגנון המבדקים ויגיע מוכן למבחן המחוננים. לפעמים, שווה לשלוח את התלמיד לחוג שמלמד את התלמיד לפתור את השאלות הללו בצורת משחקים.

ישנם אתרים ומכונים שונים, המקיימים תוכניות הכנה למבחני מחוננים. חוגי הכנה למבחני מחוננים כיתה ב מועברים על ידי אנשי צוות בדרך של שעשועים, סדנאות וחוויות.

כשהוא לומד בעזרת ערכת הכנה, התלמיד מתמחה באופן החשיבה עליה מתבססות השאלות של בחינות מחוננים. מומלץ להעניק לילד גם את התכנית הכנה וגם לקנות בשבילו ערכה.

חשוב ביותר ששלב ההכנות של הילד לקראת מבחני מחוננים יועבר באופן חוויתי, ולא מתוך תחושת כפייה. מומלץ לרשום את ילדיכם לחוג שתוכנו הוא משחקים ופעילות, ולרכוש ערכות הכנה למחוננים מקצועיות.

הכרחי ממש שתהליך ההכנה יהיה באווירה כיפית ולא לחוצה. קיימת חשיבות להעניק לילד לאורך כל הזמן תחושה שהוא מבריק, ושיש לו יכולת לעבור בהצלחה את המבחן.

במהלך ההכנה, ההורה מסייע לילד, ומנחה אותו כיצד לגשת אל השאלות. לימוד משותף מהווה זמן איכות מבורך וחוויתי בין ההורים לילדים, וגם מעניק להורה אפשרות לבדוק: "האם אני גם מחונן"?

כשתלמיד באמת מחונן, הלמידה לקראת המבחן תהיה פשוטה ומענגת בשבילו. אם הילד מתקשה בלמידה לקראת מבחן המחוננים, והוא לא מתעניין בזה כל כך, אזי על ההורים להסיק שתהליך זה אינו מתאים לילד, ואולי עדיף שהתלמיד לא יתאמץ במה שמסובך מדי עבורו, ועלול להוות לו טראומה.

מהו תלמיד מחונן והאם מבחני המחוננים הינם רק בשבילו?

סימן אחד של ילדים מחוננים הוא נטייה להתעסק עם בעיות חשבוניות.

ההגדרות הנוגעות לקבוצות אוכלוסייה מיוחדות, אינפורמציה על התכניות וטפסי פנייה נמצאים בפורטל הורים למחוננים ולמצטיינים: https://parents.education.gov.il/prhnet/gifted כאינדיקציה, אות למחוננות נקבע לפי מבחני איי קיו – ילדים שמקבלים ציון 130 ויותר, מוגדרים כילדים שיכולים להיכנס להגדרת מחוננים.

יש לשים לב שמטרתמבחני המחוננים, היא לאתר ילדים מחוננים ולא לרצות את ההורים. חשוב מאוד לזהות בגיל צעיר האם לילד יש סימנים למחוננות, ורק אם מזהים אותות מחוננות אז מומלץ להתייעץ עם צוות ההוראה של הילד, ובעקבות התייעצות איתם אפשר להתחיל תהליך ההכנה למבחן המחוננים.

תינוקות מחוננים מתעניינים בכל דבר. תלמידים מחוננים אוהבים ללמוד, ובמיוחד אוהבים לקרוא.

אגף המחוננים והמצטיינים של משרד החינוך מציע מסלולים ייחודיים לטיפוח ילדים מחוננים ומצטיינים בתחומים שונים. התובנה הריאלית היחידה שניתן להפיק מן הבוחנים היא האם אפשר לקבל את הנבחן לתכנית נתונה לפי סף הקבלה שהוחלט.

אין לשלוח ילד חולה למבחנים, ובמקרה של מחלה במבחן שלב א', יש לעדכן על כך לסגל בית הספר. אם התלמיד "קפץ כיתה" בסמוך למועד המבחן, ההמלצה היא לבחון אותו במועד שיתקיים בשנה"ל הבאה, ולאורך שנה זו התלמיד יוכל לצמצם את הפער הטבעי הקיים בינו לבין התלמידים האחרים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה לאחר מכן הוא ייבחן במבחני שלב ב' המתאימים לרמת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והציונים יושוו לתלמידים בדרגת כיתה זו ולא לגיל שלו (שימו לב, תצטרכו להגיש על זה בקשה אל משרד החינוך עד התאריך 31/12).

כיצד להתנהג עם שאר ילדי המשפחה בזמן ההכנות לבחינה

צריכים מידע אודות הזנת נתונים מבחן מחוננים? כאן באתר מחוננים תמצאו את כל מה רציתם לדעת.

מומלץ לרשום גם את שאר האחים לפעילויות שהם מחבבים. טוב לתת לשאר האחים להשתדל גם לפתור שאלות מתוך תרגילי ההכנה.

24 שעות לפני המבחן, טוב לצאת עם כל בני המשפחה לבילוי משותף.

מבחן מחוננים כיתה ב שלב א'

מבנה המבחן שלב א' מתחלק רוב הזמן ל- 2 חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהתכונות של תלמיד מחונן, היא הבנה מעולה של הטקסט שהוא קורא. הוא מסוגל לנתח ולהפיק לקחים בצורה טבעית. לכן, החלק הראשון של הבוחן, מטרתו להעריך את רמת המסוגלות של התלמיד להבין את הטקסט שקרא ולהשיב על סוגי שאלות שונים הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להפגיש את הילד עם טקסט חדש שלא ראה מעולם, ולראות איך התלמיד מתמודד עם התוכן החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של ילד מחונן, היא שהוא בעל כושר חשיבה מתמטית וכמותית מצוינת. התלמיד מסוגל לפתור בעיות כמותיות וחשבוניות, ולהסיק מסקנות. ילד מחונן, הוא ילד שבעתיד יוכל ללמוד בהצלחה את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הדורשים כושר חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: בדרך כלל, השאלות הנשאלות בחלק של חשיבה כמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אך יהיו גם מבדקים בסדרות חשבוניות.

הורים של תלמיד שלא עבר את שלב א' ורוצים להגיש ערעור ומבקשים שילדם יוזמן בכל מקרה לשלב ב', צריכים לפנות בכתב אל מחנך הכיתה ולנמק את סיבותיהם.

בשלב א', כל ילדי השכבה יעברו בוחן סינון ראשוני (מבחן שלב א') אשר מועבר בכיתה. לאחר בדיקת הבוחנים, כל הורה מקבל תשובה אם התלמיד קיבל ציון עובר במבחן שלב א', ואם הוא מופיע בקבוצת התלמידים המופנים למבחן מחוננים שלב ב כיתה ב.

כדי לסייע לילד להתכונן יותר ביעילות לקראת מבחן המחוננים שלב א', כדאי להבין את המבנה מבחני המחוננים וממה הם מורכבים.

הכנה למבחני המחוננים שווה להכנה מוקדמת למבחן הפסיכומטרי

הורה יקר! כאן באתר מחוננים תוכלו למצוא אינפורמציה חשובה אודות הזנת נתונים מבחן מחוננים.

#p#כשיגדל התלמיד, יהיה עליו לתרגל את אותה חשיבה בזמן ההכנות לקראת מבחן הפסיכומטרי. הלימוד למבחני הפסיכומטרי קל בשביל ילדים מחוננים, משום שהם כבר תרגלו את צורת החשיבה הראשונית הנדרשת בשביל הצלחה במבחן הפסיכומטרי.

אחד מהמכשולים של הצעירים המשתחררים מהשירות צבאי ורוצים להתכונן לפסיכומטרי, הוא ההתמודדות הראשונית עם סגנון החשיבה הנדרשת. בדרך כלל, תלמידים מחוננים יקבלו ציונים גבוהים במבחן הפסיכומטרי כאשר יתבגרו.

מספר תוכניות העשרה למחוננים יתקיימו בצורת חוג אחר הצהריים, ולעיתים יוזמנו התלמידים לבוקר של חוויות והעשרה במרכז למידה. כדי לזהות תלמידים המחוננים, מתקיימים מבחנים שמטרתם איתור מחוננים.

מבחן לאיתור מחוננים כיתה ב שלב ב

מבחן זה בודק את היכולת הקוגניטיבית הכללית של התלמידים. ההפניות למבחן שלב ב' נשלחות מהמכון החיצוני ולאחר מכן מסורות לתלמידים.

מבחן מחוננים שלב א' היה בשביל התלמיד אינדיקציה מהו מבחן מחוננים. אם בשלב א' של המבחן השאלות היו רק בנושאים כמו הבנת הנקרא מבחן מחוננים וחשיבה כמותית, אז בשלב ב' יהיו שאלות בנושאי חשיבה צורנית וידע כללי.

שלב ב': המבחן האמיתי אחרי שלב א'

על סמך תוצאות מבחני שלב ב', ייבחרו חלק מהתלמידים לחוגים למחוננים ולמצטיינים.

מבחן מחוננים שלב א' היה סינון די ראשוני. אפשר להניח שילד שלא מחונן או חכם מעל הממוצע, לא יקבל ציון עובר גם את שלב א'.

אילו תרגילים מכיל שלב ב' של מבחן המחוננים

חלק ב' של המבחן למחוננים מורכב מהנושאים הבאים:

        1. שאלות חשבון חלק זה דומה לחלק החשבון במבחן מחוננים שלב א'. בקטע זה ישנן בעיות מילוליות של חשבון.
        1. תרגילים מילוליים תרגילים על פירוש מילים: בתרגילים אלו, על התלמיד לגלות את המשמעות המתאימה למילה נתונה. תרגילים בהם יש צורך להשלים משפטים: בשאלות אלו מובא משפט, ומילה אחת חסרה במשפט. על הילד לגלות את המילה שתשלים את המשפט.

 

    1. צורות יחסים בין צורות: מובאים לתלמיד דוגמאות של קשרים שונים בין צורות. ביחס השלישי, חסרה צורה, ועל התלמיד לנחש מהי הצורה המתאימה. המשכת סדרה: מציגים לילד סדרת צורות עם סדר לוגי נתון ביניהן. על הילד למצוא מהי הלוגיקה של סדר הצורות, ולהחליט מהי הצורה הנכונה המשלימה את הסדרה.

כיצד לעורר אצל הילד את היכולת הנזקקת להצלחה במבחן מחוננים

תלמידים מחוננים הינם בפוטנציאל העתיד של המדינה. המדינה הקימה מסגרות המטפחות את הכישורים של הילדים המחוננים.

כאשר ילד מתקרב לכיתה ב', רוב ההורים מתחילים להיות עסוקים בנושא הזנת נתונים מבחן מחוננים.

יכולת חשיבה לוגית היא זו שהופכת את הילד למחונן. על מנת שהתלמיד יפנים את סוג החשיבה, הוא צריך לעבור על דוגמאות של פתרון תרגילים המופיעים בערכות הכנה מקצועיות, וכך לחדד את החשיבה.

עוד בנושא:

מבחני מחוננים כיתה ב

מבחן מחוננים א דוגמה

אוצר המילים מבחני מחוננים

מבחני מחוננים איך מסמנים תשובה

דוגמאות לבחינות מחוננים כיתה ד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>