קטגוריות
Uncategorized

קורס הכנה לבחינת מחוננים כיתה ו

קורס הכנה לבחינת מחוננים כיתה ו

ההכנה למבחן: אינדיקציה להורים

חשוב מאוד שתהליך ההכנה יהיה באווירה כיפית ולא לחוצה. קיימת חשיבות להעניק לילד לאורך כל הזמן תחושה שהוא מבריק, ושיש לו יכולת להצליח בבחינה.

ישנה חשיבות גדולה שתהליך ההכנות של הילד לקראת מבחני מחוננים יועבר באופן חוויתי, ולא באופן קשה או מחייב. מומלץ בחום לרשום את הילד לחוגים מיוחדים הכוללים פעילויות ומשחקים, ולרכוש ערכות הכנה למחוננים מקצועיות.

  • התכוננות 24 שעות קודם המבחן: מומלץ יום קודם מבחן המחוננים, שהתלמיד לא ילמד כלל. בזמן זה, יש לקחת את הילד לבלות: אטרקציה, קניון, או אפילו פיצרייה. חשוב מאד שילדיכם יישן מוקדם ערב המבחן.
  • היום הגדול: חשוב להכין עבור הילד ארוחת בוקר טובה בבוקר של הבחינה. מומלץ להשתדל להרגיע את הילד, ולתת לו הרגשה שהוא יעבור את המבחן בהצלחה. כדאי לצייד את הילד למבחן בסנדוויץ', חטיף שוקולד ושתייה.

במהלך ההכנה, ההורה עוזר לילד, ומנחה אותו איך להתמודד עם השאלות. תרגול משותף מהווה זמן איכות מבורך וחוויתי בין ההורה לילד, וגם נותן להורה אפשרות לשאול: "האם אני מחונן"?

ההתכוננות למבחן שלב א' מעניקה לילד הפנמה מהו מבחן מחוננים, וכאשר התלמיד ילמד לשלב ב', יהיה לו כבר יותר קל משום שהוא כבר עבר את שלב ההתמודדות הראשונית. חשוב מאוד שהתלמיד יתכונן באופן שיהיה לו חוויתי.

תקופת ההכנה של התלמיד, והלמידה המשותפת עם ההורים, מהווים אינדיקציה האם התלמיד אכן מחונן. אם הילד מתקשה בשלב ההכנה למבחן המחוננים, ואינו מגלה עניין, אז על ההורים להבין שתהליך זה אינו מתאים עבור הילד, ואולי עדיף שהילד לא יתאמץ במה שקשה מדי בשבילו, ועשוי להוות לו טראומה.

אתר מחוננים: כל מה שאתם צריכים לדעת אודות קורס הכנה לבחינת מחוננים כיתה ו.

כשהוא מתכונן מתוך ערכת הכנה, הילד מתמחה בסוג החשיבה עליה מתבססות השאלות של המבחנים. רצוי לתת לתלמיד גם את החוג וגם לקנות בשבילו ערכת הכנה.

גם כשלומדים עם התלמיד בבית, מומלץ בחום להתיישב איתו ביחד, ולפתור איתו את התרגילים בצורה נעימה. תוכניות הכנה למבחני מחוננים כיתה ב מנוהלים על ידי אנשי צוות בצורה של שעשועים, סדנאות וחוויות.

שיטות לדעת אם ילדיכם מחונן באמת

מאפיין אחד של תלמידים מחוננים הוא תכונה להתעסק עם בעיות חשבוניות.

יש לשים לב שכל המטרה של מבחני המחוננים, היא לאתר ילדים מחוננים ולא לרצות את ההורים. חשוב מאוד לאתר בגיל צעיר האם לילד יש סימנים למחוננות, ורק אם מזהים סימני מחוננות אז מומלץ להתייעץ עם צוות ההוראה של הילד, ובעקבות התייעצות איתם אפשר להתחיל תהליך ההכנה למבחן המחוננים.

תינוקות מחוננים מתעניינים בכל דבר. תלמידים מחוננים אוהבים ללמוד, ובמיוחד מתענגים לקרוא.

מבחני המחוננים יתבצעו בשתי שלבים. מבחני המחוננים לא נבנו על מנת לאבחן את פרופיל המיומנויות של הילדים, אלא כדי לאתר את התלמידים בעלי הכושר הכללי המפותח ביותר לתכניות לתלמידים מחוננים ומצטיינים.

אין טעם לשלוח תלמיד שלא מרגיש טוב לבחינות, ובמקרה של מחלה במבחן שלב א', יש להודיע על כך לסגל בית הספר. אם ילדכם "קפץ כיתה" קרוב למועד המבחן, ההמלצה היא לבחון אותו במועד שיתקיים בשנה"ל הבאה, ולאורך שנה זו הילד יוכל לצמצם את הפער ההגיוני הקיים בינו לבין התלמידים האחרים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה הבאה הוא יתייצב במבחני שלב ב' המתאימים לדרגת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והציונים יושוו לתלמידים בדרגת כיתה זו ולא לגיל שלו (לתשומת לבכם, יהיה עליכם להגיש על זה בקשה אל משרד החינוך עד התאריך 31/12).

יש תלמידים רבים נבונים, אך זה לא אומר שהם מחוננים. ניתן לזהות רמזים ראשונים של מחוננות עוד כשהילד תינוק.

כיצד לנהוג עם שאר ילדי המשפחה בזמן ההכנות למבחן

ביום שלפני המבחן, טוב לצאת עם כל המשפחה לבילוי משפחתי.

מומלץ להביא גם את שאר האחים שהם מחבבים. כדאי לתת לילדים האחרים לנסות גם לפתור שאלות מתוך ערכת ההכנה לבחינה.

כאן תקראו מידע רב אודות קורס הכנה לבחינת מחוננים כיתה ו.

מבחני מחוננים כיתה ב שלב א'

מבחן שלב א' נועד לעזור לסגל בית הספר לבחור את הילדים בעלי כישורים בכיתה. מבחן שלב א' בודק בעיקר את הבנת הנקרא של הילדים ואת כישוריהם במקצוע החשבון.

הורים של תלמיד שלא הצליח את שלב א' ורוצים לערער ומבקשים שילדם יופנה בכל זאת לשלב ב', צריכים לפנות בכתב אל מורה הכיתה ולנמק את סיבותיהם.

מבנה המבחן שלב א' מתפצל בדרך כלל ל- 2 חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהתכונות של תלמיד מחונן, היא להבין היטב את התוכן שהוא קורא. הוא יכול לנתח ולהסיק מסקנות באופן טבעי. לכן, החלק הראשון של המבחן, מטרתו לבדוק את מידת המסוגלות של התלמיד להבין את הטקסט הנקרא ולהשיב על סוגי שאלות שונים הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להפגיש את הילד עם טקסט חדש שלא ראה מעולם, ולראות כיצד הילד מתמודד עם התוכן החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של ילד מחונן, היא שיש לו חשיבה מתמטית וכמותית מצוינת. הילד מסוגל לפתור בעיות כמותיות וחשבוניות, ולהפיק לקחים. ילד מחונן, הוא ילד שעם השנים יהיה מסוגל ללמוד באופן מוצלח את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הדורשים כושר חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: לרוב, השאלות בחלק של חשיבה כמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אך חלק מהשאלות יהיו מבדקים בסדרות חשבוניות.

על מנת לסייע לילד להתכונן יותר ביעילות לקראת מבחן המחוננים שלב א', טוב להבין את המבנה מבחנים למחוננים ומאילו חלקים הם מורכבים.

התלמיד יגיע מוכן פסיכולוגית למבחן הפסיכומטרי כשיתבגר

אחד מהמכשולים של הצעירים המסיימים שירות צבאי וחפצים להתכונן לפסיכומטרי, הוא ההתמודדות הראשונית עם צורת החשיבה הנדרשת. בשביל נערים מחוננים, קורס ההכנה לפסיכומטרי יהיה חוויה חיובית, משום שהחומר המועבר יהיה קל עבורם מאחר שעברו הכנה מסוג זה בצעירותם.

נושא קורס הכנה לבחינת מחוננים כיתה ו הינו מעסיק לא מעט הורים בארץ.

על מנת לטפח את הילדים המחוננים, השיקה מדינת ישראל מסגרות מיוחדות, שמטרתן לתת העשרה לתלמידים מחוננים. כדי לזהות תלמידים המחוננים, מתקיימים מבחנים שמטרתם איתור מחוננים.

#p#כאשר יגדל הילד, יהיה עליו לתרגל את אותה חשיבה בזמן ההכנות לקראת מבחן הפסיכומטרי. ההכנה למבחן הפסיכומטרי קל בשביל ילדים מחוננים, בגלל שהם כבר קיבלו את החשיבה הבסיסית הנדרשת להצלחה במבחן הפסיכומטרי.

מבחן לאיתור מחוננים כיתה ב שלב ב

מבחן מחוננים שלב ב' שונה מהמבחן הראשון, הוא מאתגר יותר, ומצריך התמודדות מחשבתית תחת לחץ של זמן. ההפניות למבחן שלב ב' נשלחות מהמכון החיצוני ולאחר מכן מסורות לילדים.

מבחן מחוננים שלב ב הינו קשה יותר ומכיל יותר נושאים. מבחן מחוננים שלב ב' מתקיים באמצעות מכון חיצוני לבית הספר וגם מבחן זה ייערך באופן קבוצתי.

מבחן המחוננים שלב ב' הוא הקובע

ההורים של כל התלמידים יקבלו קרוב לסוף שנת הלימודים מכתב לגבי שייכות או לא לתכנית.

רוב הזמן, חלק מסויים מהילדים הניגשים למבחן של שלב א', לא תמיד מתאים לכך, אך נבחנים בעקבות דרישה של ההורים, ולכן, שלב ב' של הבחינות הוא מבחן האיתור הרלוונטי, המכריע מיהו מחונן. סביר להניח שילד שהוא לא מחונן או מוכשר יתר על המידה, לא יקבל ציון עובר גם את שלב א'.

מאילו תרגילים מורכב מבחן מחוננים שלב ב

חלק ב' של המבחן למחוננים מורכב מהחלקים הבאים:

        1. תרגילים מילוליים שאלות על משמעות מילים: בתרגילים אלו, על התלמיד לגלות את המשמעות המתאימה למילה מסוימת. שאלות בהן יש צורך להשלים משפטים: בתרגילים אלו מובא משפט, ומילה אחת חסרה במשפט. על התלמיד לנחש את המילה שתשלים את המשפט.

 

    1. שאלות על צורות יחסים בין הצורות: מובאים לילד דוגמאות של קשרים שונים בין צורות. במקום השלישי, חסרה צורה, ועל התלמיד למצוא מהי הצורה המתאימה. סדרות: מציגים לתלמיד סדרה של צורות עם סדר לוגי מסויים ביניהן. על הילד למצוא מהי הלוגיקה של סדר הצורות, ולבחור את הצורה הנכונה שמשלימה את הסדרה.
    1. שאלות חשבון חלק זה דומה לחלק החשבון במבחן מחוננים שלב א'. בחלק זה יש שאלות מילוליות בחשבון.

איך מעוררים אצל התלמיד את היכולת הנזקקת למבחן מחוננים

חשיבה לוגית היא זו שהופכת את התלמיד למחונן. כשהילד יחדד את סגנון החשיבה הנזקקת לבחינה, הילד יצליח לפתור פעם אחר פעם שאלות אלו.

תלמידים מחוננים יכולים להיות העתיד של המדינה. מדינת ישראל הוציאה לפועל מסגרות המעצימות את היכולות של הילדים המחוננים.

כשילד מגיע לכיתה ב', לא מעט הורים מתחילים לחשוב על הנושא קורס הכנה לבחינת מחוננים כיתה ו.

עוד בנושא:

הרשמה למבחן מחוננים שלב ב

שלב ב מחוננים ירושלים

חומר למבחן מחוננים כיתה ב

מבדק בחשבון לאיתור מחוננים

מתי יערך מבחן לאתר מחוננים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>