קטגוריות
Uncategorized

מבחן מחוננים כיתה ו להדפסה

מבחן מחוננים כיתה ו להדפסה

הכנה למבחני מחוננים

אם אתם מחפשים מידע אודות מבחן מחוננים כיתה ו להדפסה הגעתם לאתר הנכון.

רצוי להפוך את התרגול למבחן המחוננים לחוויית לימוד משותפת של ההורה והילד. תרגול משותף מהווה זמן איכות חשוב וחוויתי בין ההורה לילד, וגם מעניק להורה אפשרות לבדוק: "האם אני מחונן"?

הכרחי ממש ששלב ההכנות יעבור באווירה כיפית ולא מתוחה. קיימת חשיבות להעניק לילדיכם כל הזמן תחושה שהוא מבריק, ושיש לו יכולת להצליח בבחינה.

שיטה יעילה בה תלמיד יכול להתכונן היטב למבחן מחוננים, היא כשהילד מתיישב ופותר מבחן מחוננים מתוך ערכת הכנה טובה. אין סתירה בין התרומה של קורס הכנה למבחן מחוננים לבין ערכת הכנה למבחן.

תקופת ההכנות של הילד, ותהליך הלמידה המשותף עם ההורים, מהווים אות האם הילד באמת מחונן. במידה והילד מתקשה בלמידה לקראת מבחן המחוננים, ואינו מגלה עניין, אזי על ההורים להבין שהתהליך אינו כל כך מתאים עבור הילד, ומוטב שהילד לא יעמיק במה שקשה מדי בשבילו, ועלול להוות לו טראומה.

* חשיבות הלמידה עם ערכות ההכנה – חשוב מאוד לתת לילד לתרגל שוב ושוב בעזרת ערכת הכנה למבחן שלב א' ולמבחן שלב ב', מהסיבה שאז התלמיד יתרגל לסגנון המבדקים ויגיע מוכן למבחן המחוננים. חשוב מאוד שהילד יתכונן בדרך שיהיה לו נעים.

חשוב ביותר ששלב ההכנות של הילד למבחני המחוננים יועבר באופן חוויתי, ולא באופן קשה או מחייב. ניתן לרשום את הילד לחוג שתוכנו הוא משחקים ופעילות, ולקנות ערכות הכנה למחוננים מקצועיות.

  • התכוננות 24 שעות קודם הבחינה: מומלץ יום לפני מבחן המחוננים, שהתלמיד לא יתכונן לבחינה. במקום זה, יש לקחת את הילד לכיף: גן שעשועים, קניון, או אפילו פיצרייה. חשוב שילדיכם ילך לישון מוקדם בלילה שלפני הבחינה.
  • יום המבחן: חשוב לתת לילד ארוחת בוקר מזינה בבוקר של הבחינה. מומלץ להשתדל להרגיע את הילד, ולהעניק לו הרגשה שהוא יעבור את המבחן בהצלחה. כדאי לדאוג שילדיכם יביא למבחן סנדוויץ', חטיף שוקולד ומים.

ישנם גופים ומכונים למיניהם, המציעים חוגי הכנה למבחני מחוננים. חלק מתוכניות הכנה למבחן מחוננים, הינם חוגים חווייתיים המועברים על ידי מדריכים מקצועיים המומחים בעבודה עם ילדים.

מבחן לאיתור מחוננים – רק כשהילד באמת מחונן?

ישנם תלמידים רבים חכמים, אבל זה לא אומר שהם מחוננים. ניתן לאתר סימנים ראשונים של מחוננות אפילו כשהילד תינוק.

מאחר שההשתתפות במבחנים (שלב א' ושלב ב') היא רשות ולא מאולצת, הורה שלא רוצה שילדו ייבחן יודיע על כך במפורש בכתב. אם הילד "קפץ כיתה" בסמוך למועד הבחינה, מומלץ לבחון אותו שנה לאחר מכן, ולאורך שנה זו התלמיד יוכל לצמצם את הפער הטבעי הקיים בינו לבין שאר התלמידים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה לאחר מכן הוא ייבחן במבחני שלב ב' המתאימים לדרגת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והציונים יושוו לילדים בדרגת כיתה זו ולא לגיל שלו (שימו לב, תצטרכו להגיש על כך פנייה אל משרד החינוך עד ל- 31/12).

יש לשים לב שמטרתמבחני המחוננים, היא טובת הילד ולא טובת ההורים. לעיתים, ייתכן מצב בו התלמיד לא מתאים למסלול של מחוננים, אך ההורים רוצים להראות שבנם בעל יכולות, ולכן מכריחים אותו לעבור את התהליך בכוח.

המבחנים יתנהלו בשתי חלקים. המסקנה הריאלית היחידה שניתן להפיק מן הבוחנים היא האם אפשר לקבל את התלמיד לתכנית מיוחדת על פי סף הקבלה שהוחלט.

תינוקות מחוננים מתעניינים בכל דבר. ילדים מחוננים נהינים ללמוד, ובמיוחד אוהבים לקרוא.

סימן אחד של תלמידים מחוננים הוא נטייה להתעסק עם בעיות חשבוניות.

כיצד להתנהג עם שאר ילדי המשפחה בזמן ההכנות למבחן

24 שעות לפני המבחן, טוב לצאת עם כל המשפחה לבילוי משותף.

כאן תמצאו מידע עשיר אודות מבחן מחוננים כיתה ו להדפסה.

מומלץ להביא גם את הילדים האחרים שהם מחבבים. כדאי לתת לשאר האחים להשתדל גם לפתור שאלות מתוך מבחני ההכנה.

מבנה מבחן מחוננים כיתה ב שלב א

בשלב ראשון, כל ילדי הכיתה יעברו בוחן סינון ראשון (מבחן שלב א') אשר מתקיים בכיתה. לאחר בדיקת המבחנים, כל הורה מקבל תשובה אם הילד עבר בהצלחה במבחן שלב א', ואם הוא מופיע בקבוצת התלמידים המוזמנים למבחן מחוננים שלב ב כיתה ב.

הורים של תלמיד שלא הצליח את שלב א' ורוצים לערער ומעוניינים שילדם יוזמן בכל מקרה לשלב ב', יצטרכו לפנות בכתב למחנך הכיתה ולהסביר את רצונם.

כדי לסייע לילד להתכונן יותר ביעילות למבחן המחוננים שלב א', כדאי להבין את המבנה מבחני המחוננים וממה הם מורכבים.

תוכן המבחן שלב א' מתחלק בדרך כלל ל- 2 חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהיכולות של ילד מחונן, היא הבנה מעולה של הטקסט שהוא קורא. הוא יכול לנתח ולהסיק מסקנות בצורה טבעית. לכן, החלק הראשוני של המבחן, מטרתו לבדוק את מידת המסוגלות של הילד להבין את הטקסט הנקרא ולענות על סוגי שאלות שונים הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להפגיש את הילד עם טקסט חדש שלא קרא אף פעם, ולבחון איך התלמיד מתמודד עם הטקסט החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של ילד מחונן, היא שהוא בעל כושר חשיבה מתמטית וכמותית ברמה גבוהה. הילד יודע לפתור בעיות כמותיות וחשבוניות, ולהפיק לקחים. ילד מחונן, הוא ילד שבעתיד יהיה מסוגל ללמוד בהצלחה את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הצריכים כושר חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: לרוב, השאלות הנשאלות בחלק החשיבה הכמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אך חלק מהשאלות יהיו מבדקים בסדרות חשבוניות.

הכנה למבחני המחוננים = הכנה מקדימה למבחן הפסיכומטרי

אחד מהקשיים של הצעירים המסיימים שירות צבאי ומתכנים להתכונן לפסיכומטרי, הוא ההתמודדות הראשונית עם סוג החשיבה הנצרכת. עבור נערים מחוננים, שלב ההכנה לפסיכומטרי יהיה חוויה מהנה, משום שהחומר המועבר יהיה קל עבורם מאחר שכבר עברו הכנה מסוג דומה בילדותם.

#p#כאשר יגדל התלמיד, יהיה עליו לפתח את אותה חשיבה במהלך ההכנות עבור מבחן הפסיכומטרי. הלימוד למבחני הפסיכומטרי פשוט עבור תלמידים מחוננים, משום שהם כבר קיבלו את צורת החשיבה הבסיסית הנדרשת להצלחה במבחן הפסיכומטרי.

הורה יקר! כאן באתר mechunanim.co.il תוכלו למצוא מידע חשוב אודות מבחן מחוננים כיתה ו להדפסה.

מספר מסגרות העשרה למחוננים יועברו בצורת חוג בשעות הצהריים, ולפעמים יזומנו התלמידים לבוקר של חוויות והעשרה במרכז למידה. כאשר מכינים תלמיד בעל יכולות למבחן המחוננים, למעשה מעניקים לו את הכלים להצלחה במבחן הפסיכומטרי.

מבחן לאיתור מחוננים כיתה ב שלב ב

מבחן מחוננים שלב ב' שונה ממבחן שלב א', הוא מאתגר יותר, ודורש התמודדות אינטלקטואלית תחת לחץ של זמן. ההזמנות למבחני שלב ב' מגיעות מהמכון החיצוני ולאחר מכן מסורות לילדים.

מבחן מחוננים שלב א' היה עבור התלמיד אינדיקציה מהו מבחן מחוננים. אם בשלב א' של המבחן השאלות היו רק בנושאים כמו הבנת הנקרא מבחן מחוננים וחשיבה כמותית, אזי בשלב ב' יהיו שאלות בנושאי חשיבה צורנית וידע כללי.

מבחן המחוננים שלב ב' הוא המכריע

מבחן מחוננים שלב א' היה סוג של סינון ראשון. תלמידים שעוברים את שלב א', הינם חכמים ומוכשרים.

לפי תוצאות מבחני מחוננים שלב ב', ייבחרו אחוז מהילדים לתכניות למחוננים ולמצטיינים.

אילו חלקים מכיל שלב ב' של מבחן המחוננים

חלק ב' של המבחן למחוננים מכיל את הנושאים הבאים:

        1. תרגילי חשבון חלק זה זהה בסגנונו לחלק החשבון הנמצא במבחן בשלב א'. בחלק זה מוצאים בעיות מילוליות בחשבון.

 

    1. שאלות על צורות קשרים בין צורות: מוצגים לתלמיד דוגמאות של יחסים שונים בין צורות. במקום השלישי, חסרה צורה, והתלמיד צריך למצוא מה הצורה החסרה. סדרות: מציגים לילד סדרה של צורות עם סדר לוגי נתון ביניהן. על התלמיד לפענח מהי הלוגיקה של סדר הצורות, ולבחור את הצורה הנכונה המשלימה את הסדרה.
    1. תרגילים מילוליים מילים ופירושם: בתרגילים אלו, על הילד לגלות את המשמעות המתאימה למילה נתונה. תרגילים בהם צריך להשלים משפטים: בשאלות אלו כתוב משפט, ובמשפט חסרה מילה. על התלמיד לנחש את המילה שתשלים את המשפט.

כיצד לפתח אצל הילד את החשיבה הנדרשת למבחן המחוננים

כאשר ילד מגיע לכיתה ב', לא מעט הורים מתחילים לחשוב על הנושא מבחן מחוננים כיתה ו להדפסה.

במטרה שהתלמיד יצליח במבחן, הילד צריך לפתח חשיבה מיוחדת. על מנת שהתלמיד יפנים את אופן החשיבה, הוא צריך לעבור על דוגמאות של פתרון תרגילים שיש בערכות הכנה, וכך לחדד את יכולות החשיבה.

ילדים מחוננים יכולים להיות העתיד של מדינתנו. מדינת ישראל הקימה מסגרות המעצימות את הכישורים של התלמידים המחוננים.

עוד בנושא:

דוגמאות למבחן מחוננים כיתה ב

מתי מבחני מחוננים

איתור מחוננים על יסודי

שאלות לדוגמא מחוננים א

מבחני מחוננים שלב ב תרגול חינם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>