קטגוריות
Uncategorized

מבחני מחוננים כיתה ב

מבחני מחוננים כיתה ב

הכנה נפשית של הילד למבחן המחוננים

* חשיבות העבודה עם ערכות ההכנה – חשוב ביותר לתת לילד לתרגל שוב ושוב מתוך ערכות ההכנה למבחן שלב א' ולמבחן שלב ב', משום שאז התלמיד יפנים את סגנון השאלות ויגיע מוכן למבחן המחוננים. לפעמים, כדאי לשלוח את התלמיד לחוג שמלמד את הילד לפתור את השאלות הללו בצורת משחקים.

הכרחי ממש ששלב ההכנות יהיה באווירה רגועה ולא מתוחה. יש לעזור לילד ללמוד את החומר בשמחה ובאופן רגוע.

כשהוא לומד בעזרת ערכת הכנה, הילד מתמחה בסוג החשיבה עליה מתבססות השאלות של המבחנים. מומלץ להעניק לילד גם את החוג וגם לקנות בשבילו ערכת הכנה.

גם כשלומדים עם הילד בבית, חשוב לשבת איתו ביחד, ולפתור איתו את השאלות בצורה נעימה. חלק מתוכניות הכנה למבחן מחוננים, הם חוגים חווייתיים המועברים על ידי מדריכים מקצועיים המתמחים בעבודה עם ילדים.

כשילד באמת מחונן, ההכנה לקראת המבחן תהיה פשוטה ומהנה עבורו. אם התלמיד עובר קשיים בשלב ההכנה למבחן המחוננים, והוא לא מתעניין בזה כל כך, אזי על ההורים להבין שתהליך זה אינו מתאים לילד, ואולי עדיף שהילד לא יתאמץ במה שמסובך מדי עבורו, ועלול להוות לו חוויה שלילית.

אם אתם מחפשים אינפורמציה על מבחני מחוננים כיתה ב הגעתם לאתר הנכון.

רצוי להפוך את ההכנה למבחן המחוננים לחוויית תרגול משותפת של ההורה והילד. תרגול משותף יוצר זמן איכות מבורך וחוויתי בין ההורים לילדים, וגם נותן להורה הזדמנות לבדוק: "האם אני מחונן"?

  • הכנה יום לפני המבחן: מומלץ יום לפני מבחן המחוננים, שהתלמיד לא יתכונן כלל. בזמן זה, יש לקחת את הילד לבלות: גן שעשועים, פארק, או אפילו מסעדה. הכרחי שהילד יישן מוקדם בלילה שלפני הבחינה.
  • היום הגדול: חשוב להכין עבור הילד ארוחת בוקר מזינה בבוקר של הבחינה. יש למצוא דרכים איך להרגיע את הילד, ולתת לו תחושה שהוא יעבור את המבחן בהצלחה. יש לדאוג שילדיכם יביא למבחן כריך, חטיף שוקולד ומים.

חשוב מאוד ששלב ההכנה של הילד לקראת מבחני מחוננים ייעשה מתוך תחושת חוויה של הילד, ולא באופן קשה או מחייב. במטרה שההכנות יעברו בקלות על הילד, מומלץ מאוד שכל תהליך הלימוד יועבר באופן חוויתי.

מבחן מחוננים – אך ורק כשהילד באמת מחונן?

לא מועיל לשלוח תלמיד שלא מרגיש טוב למבחנים, ובמצב של מחלה בזמן מבחן שלב א', יש לעדכן על כך לצוות בית הספר. אם ילדכם "קפץ כיתה" קרוב למועד הבחינה, ההמלצה היא לבחון אותו במועד שיתקיים בשנה"ל הבאה, ובמשך שנה זו התלמיד יוכל לצמצם את הפער הטבעי הקיים בינו לבין התלמידים האחרים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה הבאה הוא יתייצב במבחני שלב ב' המתאימים לרמת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והישגיו יושוו לתלמידים בדרגת כיתה זו ולא לגילו (שימו לב, תצטרכו להגיש על זה פנייה אל משרד החינוך עד התאריך 31/12).

מאפיין אחד של תלמידים מחוננים הוא נטייה להתעסק עם בעיות חשבוניות.

תינוקות מחוננים מתעניינים בכל נושא. ילדים מחוננים יקבלו בגיל מוקדם את הכינוי "אוכל ספרים", בגלל חיבתם לספרים.

המבחנים יתנהלו בשתי שלבים. מבחני המחוננים לא תוכננו על מנת להעריך את כלל המיומנויות של הילדים, אלא על מנת לבחור את הילדים בעלי הכושר הכללי המפותח ביותר לתכניות לילדים מחוננים ומצטיינים.

ישנם לא מעט תלמידים נבונים, אך זה לא אומר שהם מחוננים. אפשר לזהות סימנים ראשונים של מחוננות אפילו כשהילד תינוק.

לא נכון שההורים יאלצו את בנם תהליך של הכנות למבחני מחוננים, רק על מנת להראות לכולם שבנם "מחונן". חשוב מאוד לזהות בגיל צעיר האם לילד יש נטייה למחוננות, ורק אם רואים אותות מחוננות אז מומלץ להתייעץ עם צוות ההוראה של התלמיד, ובעקבות התייעצות איתם אפשר לפתוח בהכנות למבחן המחוננים.

איך להתנהג עם הילדים האחרים במשפחה בזמן ההכנות למבחן

בזמן ההתכוננות לבחינה, חשוב להעניק לילדים האחרים במשפחה הרגשה שהם ילדים נבונים ובעלי כשרונות. מומלץ לערב את ילדיכם האחרים כמה שיותר בהכנות למבחן.

צריכים מידע על מבחני מחוננים כיתה ב? כאן באתר מחוננים תוכלו למצוא את כל מה רציתם לדעת.

ביום שלפני המבחן, טוב לצאת עם כל המשפחה לבילוי משפחתי.

מבחן לאיתור מחוננים כיתה ב שלב א

הורים של תלמיד שלא הצליח את שלב א' ורוצים לערער ומבקשים שילדם יופנה בכל זאת לשלב ב', צריכים לפנות דרך מכתב למחנך הכיתה ולנמק את רצונם.

בשלב ראשון, כל ילדי השכבה יעברו בוחן סינון ראשון (מבחן שלב א') שמתקיים בכיתה. מבחן שלב א' בוחן במיוחד את הבנת הנקרא של הילדים ואת כישוריהם בתחום החשבון.

מבנה הבחינה שלב א' מתחלק בדרך כלל ל2 חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהתכונות של ילד מחונן, היא הבנה מעולה של התוכן שהוא קורא. הוא יכול לנתח ולהסיק מסקנות באופן טבעי. לכן, החלק הראשון של הבוחן, ייעודו להעריך את רמת היכולת של התלמיד להבין את הטקסט שקרא ולענות על מגוון שאלות הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להכיר לילד טקסט חדש שלא ראה אף פעם, ולבחון איך התלמיד מתמודד עם התוכן החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של ילד מחונן, היא שהוא בעל כושר חשיבה מתמטית וכמותית ברמה גבוהה. הילד מסוגל לפתור בעיות כמותיות וחשבוניות, ולהפיק לקחים. ילד מחונן, הוא ילד שעם השנים יהיה מסוגל ללמוד באופן מוצלח את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הדורשים חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: בדרך כלל, השאלות בחלק של חשיבה כמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אבל יהיו גם מבדקים בסדרות חשבוניות.

על מנת לעזור לילד להתכונן יותר ביעילות לקראת מבחן המחוננים שלב א', כדאי להכיר את המבנה מבחני המחוננים וממה הם מורכבים.

מסגרות לטיפוח תלמידים מחוננים

חלק ממסגרות העשרה למחוננים יועברו כחוג בשעות הצהריים, ולעיתים יזומנו הילדים לבוקר של חוויות והעשרה במרכז למידה. כאשר מכינים ילד בעל יכולות למבחן המחוננים, למעשה נותנים לו את הכלים להצליח במבחן הפסיכומטרי.

בדרך כלל, תלמידים מחוננים מוציאים ציון גבוה במבחן הפסיכומטרי כאשר הם גדלים. ההכנה למבחני הפסיכומטרי קל יחסית בשביל תלמידים מחוננים, משום שהם כבר תרגלו את צורת החשיבה הבסיסית הנדרשת בשביל הצלחה במבחן הפסיכומטרי.

הורה יקר! כאן באתר מחוננים תמצאו אינפורמציה חשובה אודות מבחני מחוננים כיתה ב.

אחד מהקשיים של הצעירים המשתחררים מהצבא ומתכנים להתכונן לפסיכומטרי, הוא ההתמודדות הראשונית עם סגנון החשיבה הנדרשת. בדרך כלל, ילדים מחוננים יוציאו ציונים גבוהים במבחן הפסיכומטרי כאשר יגדלו.

מבחן המחוננים בכיתה ב' שלב ב'

שלב א' של מבחן המחוננים היה בשביל הילד טעימה מהו מבחן מחוננים. השלב השני של המבחן יתקיים באמצעות גוף רשמי חיצוני לבית הספר וגם הוא מועבר במתכונת קבוצתית.

מבחן שלב ב' בוחן את היכולת הקוגניטיבית הכללית של התלמידים. ההפניות לשלב ב' נשלחות מהמכון החיצוני ולאחר מכן מחולקות לתלמידים.

איתור המחוננים מתבצע בשלב ב'

מבחן מחוננים שלב א' היה רק סינון ראשוני. תלמידים שמצליחים בשלב א', הם נבונים ומוכשרים.

הוריהם של כל הנבחנים יקבלו קרוב לסוף שנת הלימודים הודעה לגבי התאמה או לא לתכנית.

אילו חלקים מכיל שלב ב' של מבחני מחוננים

חלק ב' של המבחן למחוננים מורכב מהנושאים הבאים:

        1. תרגילי חשבון חלק זה דומה לחלק החשבון הנמצא במבחן בשלב א'. בקטע זה ישנן שאלות מילוליות בנושא חשבון.
        1. בעיות מילוליות שאלות על משמעות מילים: בחלק הזה, על הילד לבחור את המשמעות המתאימה למילה מסוימת. השלמת משפטים: בתרגילים אלו כתוב משפט, ומילה אחת חסרה במשפט. על הילד לגלות את המילה המשלימה את המשפט.

 

    1. שאלות על צורות יחסים בין צורות: מובאים לילד דוגמאות של יחסים שונים בין צורות. ביחס השלישי, לא מוצגת צורה, והילד צריך לנחש מהי הצורה המתאימה. סדרות: מביאים לתלמיד סדרת צורות המופיעות לפי סדר לוגי נתון ביניהן. התלמיד צריך למצוא מהו העיקרון של סדר הצורות, ולהחליט מהי הצורה הנכונה המשלימה את הסדרה.

איך לפתח אצל הילד את צורת החשיבה הנזקקת להצלחה במבחן מחוננים

כשילד מתקרב לכיתה ב', לא מעט הורים מתחילים לדון על הנושא מבחני מחוננים כיתה ב.

כשהתלמיד יפתור שאלות שוב ושוב, הילד יוכל בטבעיות להתגבר על שאלות מסגנון זה. במידה ולא עוזרים לתלמידים המחוננים לממש את הפוטנציאל האדיר שבהם, אותם ילדים עלולים לאבד עניין ולהתעסק במעשי שטות.

במטרה שהתלמיד יצליח במבחן, הילד צריך לפתח חשיבה מסוימת. במטרה שהילד יפנים את צורת החשיבה, עליו לקרוא דוגמאות של פתרונות שיש בערכות הכנה, וכך לפתח את צורת החשיבה.

עוד בנושא:

מחוננים קורס וירטואלי

דוגמא מבחן מחוננים כיתה ג& 39

תהליך איתור מחוננים כיתה ב

מבחן לאיתור מחוננים דוגמא

איתור מחוננים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>