קטגוריות
Uncategorized

מבחן מחוננים כיתה ב להורדה

מבחן מחוננים כיתה ב להורדה

התכוננות למבחן מחוננים

גם כשלומדים עם התלמיד בבית, חשוב להתיישב איתו ביחד, ולפתור איתו את השאלות בצורה נעימה. חוגי הכנה למבחני מחוננים כיתה ב מועברים על ידי מדריכים בצורה של משחקים, סדנאות וחוויות.

שיטה טובה בה תלמיד יכול להתכונן היטב למבחן מחוננים, היא כשהילד יושב ופותר מבחני מחוננים מתוך ערכת הכנה מקצועית. לא קיימת סתירה בין התרומה של תכנית הכנה למבחן מחוננים לבין ערכות הכנה למבחנים.

אתר mechunanim.co.il: כל מה שאתם צריכים לדעת על מבחן מחוננים כיתה ב להורדה.

  • התכוננות 24 שעות קודם המבחן: מומלץ יום קודם מועד המבחן, שהילד לא יתכונן כלל. בזמן זה, יש לקחת את הילד לכיף: גן שעשועים, פארק, או סתם מסעדה. חשוב מאד שילדיכם יישן מוקדם בלילה שלפני המבחן.
  • היום הגדול: חשוב לתת לילד ארוחת בוקר מזינה ביום המבחן. יש למצוא דרכים איך להרגיע את הילד, ולהעניק לו תחושה שהוא יעבור את המבחן בהצלחה. יש לצייד את הילד למבחן בסנדוויץ', שוקולד ושתייה.

רצוי להפוך את התרגול למבחן המחוננים לחוויית תרגול משותפת של ההורה והילד. תרגול משותף מהווה זמן איכות מבורך וחוויתי בין ההורים לילדים, וגם מעניק להורה הזדמנות לשאול: "האם אני מחונן"?

כשתלמיד באמת מחונן, ההכנה לקראת המבחן תהיה פשוטה ומהנה בשבילו. אם הילד מתקשה בשלב ההכנה למבחן המחוננים, והוא לא מתעניין בזה כל כך, אז על ההורים להבין שהתהליך אינו כל כך מתאים עבור הילד, ואולי עדיף שהילד לא יעמיק במה שקשה מדי עבורו, ועלול להוות לו חוויה שלילית.

ההכנה לשלב א' מעניקה לילד הבנה מהו מבחן מחוננים, וכאשר הילד ילמד לשלב ב', יהיה לו כבר יותר פשוט משום שהוא כבר חווה את שלב ההתמודדות הראשונית. חיוני מאוד שהתלמיד יתכונן באופן שיהיה לו חוויתי.

חשוב להסביר לילד שאכן תהליך ההכנות הינו ארוך, אבל זה כדאי כי לאחר שיצליח במבחן, הוא יוכל להינות ממסגרות העשרה מרתקות. חשוב להעניק לילד כל הזמן תחושה שהוא מבריק, ושיש לו יכולת להצליח במבחן.

כאשר מכינים ילד לקראת מבחן המחוננים, ההכנה יכולה להיות חוויה לתלמיד, אך אם ההכנה מועברת באופן לא נכון, ההכנה יכולה להיות גם טראומה עבור הילד. מומלץ בחום לרשום את ילדיכם לחוגים מיוחדים הכוללים פעילויות ומשחקים, ולרכוש ערכות הכנה למחוננים מקצועיות.

מהו ילד מחונן והאם המבחנים לאיתור מחוננים הינם רק עבורו?

מאפיין אחד של ילדים מחוננים הוא תכונה להתעכב על בעיות חשבוניות.

לא מועיל לשלוח ילד שלא מרגיש טוב למבחנים, ובמצב של מחלה במבחן שלב א', יש לעדכן על כך לסגל בית הספר. אם הילד "קפץ כיתה" בסמוך למועד המבחן, מומלץ לבחון אותו שנה לאחר מכן, ובמשך שנה זו התלמיד יוכל לצמצם את הפער הטבעי שנוצר בינו לבין שאר התלמידים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה לאחר מכן הוא יתייצב במבחני שלב ב' המתאימים לרמת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והציונים יושוו לנבחנים בדרגת כיתה זו ולא לגיל שלו (שימו לב, תצטרכו להגיש על כך פנייה אל משרד החינוך עד התאריך 31/12).

מבחני המחוננים יתבצעו בשני חלקים. התובנה הלגיטימית היחידה שאפשר להפיק מן הבוחנים היא האם ניתן לקבל את התלמיד לתכנית מסוימת לפי סף הקבלה שנקבע.

יש לשים לב שמטרתמבחני המחוננים, היא טובת הילד ולא טובת ההורים. לפעמים, קורה מצב בו הילד לא מתאים לתוכניות המחוננים, אבל ההורים רוצים להראות שבנם בעל יכולות, ולכן כופים עליו את התהליך בכוח.

תינוקות מחוננים יחקרו ויבדקו כל דבר, וגם ינסו לפרק צעצועים במטרה לחקור אותם. תלמידים מחוננים יקבלו בגיל מוקדם את הכינוי "תולעת ספרים", בגלל אהבתם לספרים.

ההגדרות הנוגעות לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, מידע על התכניות וטפסי פנייה מצויים באתר האגף למחוננים ולמצטיינים: https://parents.education.gov.il/prhnet/gifted כאינדיקציה, רמז למחוננות נקבע לפי מבחני איי קיו – תלמידים המקבלים ציון 130 ויותר, מוגדרים כילדים שיכולים להיכנס להגדרת מחוננים.

כיצד לנהוג עם שאר ילדי המשפחה בעת ההכנות למבחן

ביום שלפני המבחן, טוב לצאת עם כל המשפחה לבילוי משפחתי.

מחפשים אינפורמציה אודות מבחן מחוננים כיתה ב להורדה? כאן באתר מחוננים תמצאו את כל מה רציתם לדעת.

מומלץ לרשום גם את הילדים האחרים לפעילויות שהם אוהבים. מומלץ לשתף את האחים כמה שיותר בהכנות למבחן.

מבנה מבחן מחוננים כיתה ב שלב א

על מנת לסייע לילדיכם להתכונן יותר בקלות למבחן המחוננים שלב א', כדאי להבין את המבנה מבחנים למחוננים ומאילו חלקים הם מורכבים.

תוכן הבחינה שלב א' מתפצל רוב הזמן ל- 2 חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהיכולות של ילד מחונן, היא להבין היטב את התוכן שהוא קורא. הוא יכול לנתח ולהפיק לקחים בצורה טבעית. לכן, החלק הראשון של הבוחן, ייעודו לבדוק את מידת המסוגלות של התלמיד להבין את הטקסט שקרא ולענות על סוגי שאלות שונים הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להפגיש את הילד עם טקסט חדש שלא קרא אף פעם, ולראות כיצד התלמיד מתמודד עם הטקסט החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של תלמיד מחונן, היא שהוא בעל כושר חשיבה מתמטית וכמותית מצוינת. התלמיד יודע לפתור בעיות כמותיות וחשבוניות, ולהפיק לקחים. תלמיד מחונן, הוא ילד שבעתיד יוכל ללמוד באופן מוצלח את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הדורשים כושר חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: בדרך כלל, השאלות בחלק של חשיבה כמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אבל יהיו גם מבדקים בסדרות חשבוניות.

בשלב א', כל ילדי השכבה יעשו מבחן סינון ראשון (מבחן שלב א') אשר מתקיים בכיתה. בסוף בדיקת הבוחנים, כל הורה מקבל תשובה אם התלמיד קיבל ציון עובר במבחן שלב א', ואם הוא נכלל או לא ברשימת התלמידים המוזמנים למבחן מחוננים שלב ב כיתה ב.

הורים של תלמיד שלא עבר את שלב א' ורוצים לערער ומבקשים שילדם יוזמן בכל זאת לשלב ב', יצטרכו לפנות דרך מכתב למורה הכיתה ולהסביר את רצונם.

התלמיד יגיע מוכן פסיכולוגית למבחן הפסיכומטרי כשיגדל

אחד מהקשיים של הצעירים המסיימים צבא וחפצים להתכונן לפסיכומטרי, הוא ההתמודדות הראשונית עם סוג החשיבה הנדרשת. עבור נערים מחוננים, שלב ההכנה לפסיכומטרי יהיה חוויה מהנה, משום שהחומר הנלמד יהיה פשוט עבורם מאחר שכבר עברו הכנה מסוג דומה בילדותם.

הורים יקרים! כאן באתר mechunanim.co.il תמצאו מידע חשוב אודות מבחן מחוננים כיתה ב להורדה.

#p#כשיגדל התלמיד, יהיה עליו לתרגל את אותה חשיבה במהלך ההכנות עבור מבחן הפסיכומטרי. ההכנה למבחני הפסיכומטרי פשוט עבור ילדים מחוננים, בגלל שהם כבר רכשו את החשיבה הבסיסית הנדרשת בשביל הצלחה בבחינת הפסיכומטרי.

במטרה להעשיר את הילדים המחוננים, השיקה המדינה מסגרות מיוחדות, שמטרתן להעניק העשרה לילדים מחוננים. כדי לזהות ילדים המחוננים, מתקיימים מבחנים שמטרתם איתור מחוננים.

מבחן לאיתור מחוננים כיתה ב שלב ב

מבחן שלב ב' שונה מהמבחן הראשון, הינו מורכב יותר, ודורש התמודדות מחשבתית בלחץ זמן. ההזמנות למבחן שלב ב' יגיעו מהמכון החיצוני ואז מסורות לילדים.

שלב ב' של מבחני המחוננים הינו ברמת קושי יותר גבוהה ומכיל תרגילים מסוגים רבים יותר. השלב השני של המבחן מתקיים באמצעות גוף רשמי חיצוני לבית הספר ואף מבחן זה מועבר באופן קבוצתי.

מבחן מחוננים שלב ב' הוא הקובע

לפי תוצאות מבחני מחוננים שלב ב', יופנו חלק מהתלמידים לתכניות למחוננים ולמצטיינים.

רוב הזמן, חלק נתון מהתלמידים הניגשים לבחינות של שלב א', לא בהכרח היה צריך לעשות כן, אבל ניגשים בשל רצון של ההורים, ולכן, שלב ב' של מבחן המחוננים הוא מבחן האיתור האמיתי, הקובע מיהו מחונן. תלמידים המקבלים ציון עובר בשלב א', הינם נבונים ומוכשרים.

מאילו נושאים מורכב מבחן מחוננים שלב ב

חלק ב' של המבחן למחוננים מורכב מהנושאים הבאים:

 

    1. צורות קשרים בין צורות: מובאים לתלמיד דוגמאות של קשרים שונים בין צורות. במקום השלישי, לא מוצגת צורה, ועל הילד לנחש מה הצורה המתאימה. סדרות: מביאים לתלמיד סדרה של צורות עם סדר לוגי נתון ביניהן. על הילד למצוא מהו העיקרון של סדר הצורות, ולהחליט מהי הצורה הנכונה שמשלימה את הסדרה.
    1. תרגילים מילוליים תרגילים על משמעות מילים: בחלק הזה, על הילד לגלות את המשמעות המתאימה למילה נתונה. השלמת משפטים: בשאלות אלו כתוב משפט, ובמשפט חסרה מילה. על הילד לנחש את המילה שתשלים את המשפט.
    1. שאלות בחשבון חלק זה זהה בסגנונו לחלק החשבון במבחן מחוננים שלב א'. בחלק זה יש בעיות מילוליות של חשבון.

איך מעוררים אצל הילד את החשיבה הנזקקת להצלחה במבחן מחוננים

במטרה שהילד יקבל ציון עובר במבחן, על הילד לפתח צורת חשיבה מסוימת. במטרה שהילד יבין את צורת החשיבה, הוא צריך לקרוא דוגמאות של פתרון תרגילים המופיעים בערכות הכנה, וכך לפתח את יכולות החשיבה.

תלמידים מחוננים יכולים להיות העתיד של מדינתנו. מדינת ישראל הוציאה לפועל מסגרות המטפחות את הכישורים של הילדים המחוננים.

כאשר ילד מגיע לכיתה ב', רוב ההורים מתחילים לדון על הנושא מבחן מחוננים כיתה ב להורדה.

עוד בנושא:

מבחן מחוננים כיתה ב שלב א pdf

דוגמאות למבחן מחוננים כיתה הכנה

מתכוננים מראש למבחן מחוננים

מבחן מחוננים לדוגמא

מבחן מחוננים שלב ב צורות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>